od novaka » 25 srp 2011, 12:36
Za tři roky a tři měsíce mám na SHčku 65 tis. km a prohlídku po 1000 km bych ti doporučil absolvovat. Potom už to je jen tvojí otázkou. Podle mých zkušeností to chce ale olej měnit po 4 tis. km. Od cca 12 tis. km mám úbytek oleje, kdy přibližně první polovinu z 4 tis. nedolévám nic a potom cca 300 ml. Už 50 tis. km to je tak nějak stále stejný úbytek. Vyvozuji z toho ale, že 4 tis. a olej se musí vyměnit, protože jinak už by si mohl dál jen dolévat a kdo má na to čas. Co se týče stáří oleje, tak ti doporučuji pokud na tom nebudeš moc jezdit vždy jednou za rok olej vyměnit. Já používám Castrol Act evo X-tra Scooter 4T 5W-40. Jako pár stovek za rok snad nikoho nezlikviduje. Důležitá je i kontrola ventilů a případné seřízení. Mě se to teď nějak stabilizovalo a není potřeba. Jen kontroluji. Dřív jsem seřizoval teda jen ventil výfukový. No možná se tě bude týkat svíčka - zase moje doporučení 1x za rok vyměnit. Je to pár stovek. Z hlediska barvy se mi osvědčila svíčka doporučená podle manuálu a to Denso s číslem 27. Startuj ev zimě v létě a mám s ní nižší spotřebu než s tou s číslem 24 (teď z hlavy neznám celé označení). Pochopitelně vzduchový filtr - doporučuji výměnu za KN filtr no jestli s tím najezdíš 3 tis. za rok, tak si klidně kupuj originální prefabrikát. Ještě čisti filtr sekundárního vzduchu do variátoru. Jinak ve 24 tis. doporučuji výměnu řemene - to je podle manuálu a rovnou i válečků. Mě tam teda válečky vydrželi až do 32 tis. a to jsem je chtěl v Hondě vyměnit v těch 24 tis. a to samé vodítka variátoru. Pěkně mi to vodělalo variátor. No měnil jsme ho až teď v cca 60 tis. Brzdové destičky - první výměna až ve 34 tis. km teď kupuji RMS a hodlám je měnit každý rok. v cca 45 tis. km mi odešla zadní řemenice - vymačkané vodíci drážky - z mého pohledu to chce u nového stroje po 2 letech provozu máznout a vyměnit o-kroužky a potom vždy po roce - jako celek je zadní řemenice drahá sranda, ale v servisní příručcce se o tom nic moc nepíše. Teď v 65 tis. km mi odešel stojan - vytahané packy na šrouby - pravděpodoběn moje chyba, chce to měnit pružiny.
JInak v době záruky jsem jezdil normálně do servisu a vše jsem tam absolvoval, tak jsem měl ... stejně jhsem to potřeboval. Jasně žádná věda, ale nechtěl jsem to řešit, tak jsem si dopříl jistého luxusu. Co bych si ale rozmyslel je 2 letá prohlídka - mechanik ve značkovém servisu nevyměnil olej sekundárního převodu, chladicí kapalinu prý vyměnil, ale po cca 1 měsící od prohlídky byla prázdná nádržka na chladicí kapalinu - ještě že to kontroluji a předtím žádný únik a ani dolévání. Bylo odskočené víčko asi špatně nasazené. 1x se mi stalo, že místo červeného Castrolu jsem měl po výměně prý Castrol jenže to byl žlutý olej a to mi účtovali cenu za 1l jak z nejdražšího obchodu - vůbec nic neví o oleji viz, výše, asi to byl nejdražší stáčenej CAstrol co znám. FAktem ale je, že pokud jsem potřeboval něco vysvětlit, tak mi bylo vždy v celku seriózně odpovězeno. To musím ocenit. Já bych ti do toho servisu dioporučil jezdit...prostě důvěřuj ale prověřuj.
JInak servisní interval 4 tis. je u skútrů celkem běžný . Měl jsme ho u Suzuki 125 a i u Hondy. Tuším že třeba Aprilie má 6 tis. km - z mého pohledu např. u oleje závisí na objemu olejové náplně kdy skútry mají malou náplň, olej je intenzivně přečerpáván a proto potřebuje výměnu častější.