Diskuze o skútrech větších objemů.
13 čer 2016, 17:22
Ahoj kluci,
přešel jsem na PCX ze Silverwinga 600. Z důvodů nevyužití tak mastodontního stroje jsem se rozhodl že půjde do světa a koupí se něco menšího a nového. Moje kroky zamířily kam jinam než do hondy. Věděl jsem přesně co chci, ikdyž mě lehce vyklala představa, že odjíždím na nové Forze 125. Nicméně vzal jsem o chlup silnější PCXko tj. 150 ccm.
První jízda byla z autosalonu Hondy Denar v Mladé Boleslavy domu do Liberce. Jak jsem psal v úvodu, přijel jsem do hondy na Silverwingu 600. Asi není ani třeba popisovat jednotlivé rozdíly mezi oběma stroji. Rozdíl je jen jeden. Wing je velký, PCX je malé.
Ale první pocit z posezu byl nad očekávání dobrý. Nohy se dají natáhnout skoro jako na velkém skůtru, sedlo v rámci možností pohodlné, čitelnost budíků vynikající a prostor pod sedlem docela velký, ikdyž se mi tam nevejde moje vyklápěcí helma givi.
Přišel tedy čas na zdolání prvního tisíce kilometrů do první servisní prohlídky. Jedním slovem "spokojenost". Zajížděl jsem ho na delších trasách, zhruba po 50km. Příjemně překvapila spotřeba, která se dostala na hodnotu 1,9L/100km a ať jsem jezdil jak jsem chtěl, tak se nezměnila.
Aby to skůtříku více slušelo, tak jsem mu koupil vyšší plexi od givi, kufr z opěrkou taktéž givi a protože jsem nechtěl skončit v nemocnici, tak jsem musel pořídit i nové pneumatiky. Nakonec vyhrály Metzeler Feelfree a musím uznat, že to je úplně něco jiného než na originálních IRC, které na suchu drží krásně, ale běda jak zaprší, tak člověk jezdí bokem.
Po úspěšně absolvované garanční prohlídce v Hondě Denár jsem se začal těšit na každoroční setkání skůtrařů v praze na Skůtršňůru. Nutno podotknout že jsme jeli ve dvou, ale horší bolest zadních partií jsem ještě nezažil. Když jezdím na skůtru sám, tak je to v pořádku, ale jak spolujezdec sedí mírně nakloněný dopředu, z důvodu přítomnosti velkého kufru a ještě opěrky, tak i já sedím v jiné pozici než standartně a jsme bolavý oba dva. Na výlety do 100km od baráku plně dostačující, pak se můsí dělat často zastávky na protahování.
Jinak Hondička jede i ve dvou po dálnici 110km/hod, avšak při téhle hraniční rychlosti už si řekne o bezmála 3 litry na sto kilometrů.
13 čer 2016, 18:25
Už jsme se o to bavili na Rabyni, já to s touhle samou stopade vydržel 10měsíců.
Tobě dávám maximálně rok
Zpočátku prostě člověk mouchy bagatelizuje, ale postupem času ti prostě bude chybět výkon i rychlost.
Brácha by ti mohl vyprávět. I on sám už dávno ví, že ideální skůtřík je kolem obsahu 300ccm.
Ale třeba překvapíš a vydrží ti déle. Jinak samozřejmě nový je nový a PCX je fešák (ovšem to neplatí vůbec při pohledu ze zadu).
To, že jsi hned vyměnil gumy je pro stroj obrovské +. Přeju ať ti radost dělá co nejdéle!
13 čer 2016, 20:09
Crhy, já mám nato jiný názor. Drtím to se 150kou už přes tři roky a stále nemám potřebu koupit něco většího.
Právě naopak. Vždycky si řeknu...na co by mi byl vyšší obsah, když mně PCX doveze všude, rychle a levně. Vyšší obsah by se hodil akorát na dálnici, kde je to pro mně ale strašná nuda a pruda (-:
To Defender: Metzelery jsou zatím nejlepší pneu, co jsem na PCX sjel ( krom uvedených jsem již měl IRS, Michelin Grip, Heidenau, Dunlop a Pirelli).
13 čer 2016, 20:21
No jo, jsem to holt slabší jedinec, který se už nevydržel na PCXku trápit. Možná se u nás na státovce jezdí trochu rychleji než u vás, každopádně netvrdím, že to je špatný skůtr, jen jsou prostě na trhu lepší a výkonější stroje. Spotřeba na 100km mě trápí zcela okrajově, když 250 žere jen o půl litru více.
13 čer 2016, 20:23
S pneu naprosto souhlasím a zároveň s kubaturou, proč jsi nečel do Forzy, sice 125ccm je "slabší" (kolik mamá méne kW oproti PCX150) ale rozhodně pro dva pohodlnější než PCX a to co řešíš při jízdě ve dvou by jsi rozhodně neřešil. Další věc co mne osobne po nějakém tom tisíci km vadilo byla nestabilita lehkeho stroje, zejmena pokud jsem mijel autobus nebo nakladak. A Forza 300 se ti nelíbila? peknej výkon, prostorna a pohodlna..... ano jsou vetší než PCX, ale třeba já jako Crhy mám X-maxe a oproti PCX nepocituju žadný handicap v tom, že je to masivnejší jak PCX.
13 čer 2016, 20:53
Chlapi a kolik dle GPS dvěstěpade jede? A spotřeba při plném plynu po dálnici?
Dík za info.
13 čer 2016, 21:02
Chlape, ja som išiel najviac 128 GPSových ale nebol som na maxime.Tachometrových podla manuálu ide 140 takže to korešponduje cca tých mojích 128 podla Garmina.
Spotreba? Tak išiel som už aj za 2,7 ako aj 3,6 ale dlhodobý priemer od kúpy je 3,04.Asi 30-40% jázd je v dvojici 70+55kg
13 čer 2016, 21:09
Dvěpade Xmax jede dle gps max.130 km/h, PCX 150 dle GPS max.103km/h. Spotřeba na plný plyn po dálnici do 4L/100km naturelu, ale kdo z nás jezdí dobrovolně a rád po dálnici? PCXku prostě dlouho trvá, než se na těch stodeset tacho rozkutálí a držet jí stále pod krkem není nic příjemného, ten strop rychlosti je prostě nízko.
13 čer 2016, 21:33
Tak neviem či to bolo zrovna dobrovolné ísť po dialnici do UK
ale musel som stihnúť trajekt vo francúzkom Calais a preto som nastúpil na dialnicu 5km od baráku a išiel Rakúsko,celé nekonečné Nemecko,Holandsko,Belgicko do Francúzka.Keď nerátam malé zbehnutie z dialnice v Kolíne pre benzín tak to bola nonstop jazda po dialnici 1400km pri rýchlosti 120-130 ale tachometrových.Nejak som to nedusil do kopcoch a keď bol v Rakúsku dosť silný protivietor.Vtedy som mal tú 3,6 spotrebu.Najviac som prešiel na nádrž 340km bez jedného šlapnutia na zem.Fuj,keď si teraz na to spomínam tak na jednej strane si myslím bola to pekná píkovina ale na druhej by som si to ešte chcel zopakovať ale s iným štilom.
Ale to som odbočil,reč je o spotrebe a rýchlosti na 250ke
13 čer 2016, 21:46
Hmm, to klobouk dolů, jet tak dlouho po dálnici, ještě když si vybavím to nekonečné Německo, končící až za Cáchami (Aachen), no fuj tajbl, to by jsem na tom skůtru snad umřel.
13 čer 2016, 22:01
Já mám teda dle GPS maximalku po rovině 137, z kopce to šlo ještě malinko víc, spotřeba při teto rychlosti není tak propastná jako když za to taham při rozjezdech a předjiždění. Při plynule rychlosti okolo 120-130 tachometrových jsem se spotřebou do 3,5 litru a to mám akrapoviče, kde je vyšší spotřeba jak se seriovým laufem.
14 čer 2016, 06:58
Nejak som mal vždy rešpekt a nechcel som trápiť motor jazdou na plný plyn.A to nikdy ani u auta ale na PCX často lebo som vedel že pri 110 mi začne cukať obmezovač a to je signál že dosť.Ako všetci nadávajú na toto elektronické zariadenie je som rád že tam je
14 čer 2016, 08:11
To vše by bylo hezký, ale bohužel ten motor je v agónii už od nějakých 8800ot. Prostě je to slabota.
09 črc 2016, 22:44
Nakonec jsem po roce PCX prodal, slouzila mi super, bez jedineho problemu, najel jsem 4.000 km se spotrebou kolem 2,3. LED sviti perfektne, motoricky velmi povedena. Co mi vadilo? 1.po roce si clovek zvykne a hleda nejaky ten konik navic
2.stabilita, tim jak je lehka a drobnejsi, tak se mnou kamiony, busy, vetsi auta neprijemne hybaly. 3.obcasny vylet ve 2 nic moc.
08 srp 2016, 10:07
Odesla mi baterie na PCX 150 ytz8v. Original Yusa je teda mega draha, nevite co by tam pasovalo jineho za lepsi cenu? Popripade lze pouzit YTZ7s, nebo ma jine rozmery? DIky