Ahoj kluci,
přešel jsem na PCX ze Silverwinga 600. Z důvodů nevyužití tak mastodontního stroje jsem se rozhodl že půjde do světa a koupí se něco menšího a nového. Moje kroky zamířily kam jinam než do hondy. Věděl jsem přesně co chci, ikdyž mě lehce vyklala představa, že odjíždím na nové Forze 125. Nicméně vzal jsem o chlup silnější PCXko tj. 150 ccm.
První jízda byla z autosalonu Hondy Denar v Mladé Boleslavy domu do Liberce. Jak jsem psal v úvodu, přijel jsem do hondy na Silverwingu 600. Asi není ani třeba popisovat jednotlivé rozdíly mezi oběma stroji. Rozdíl je jen jeden. Wing je velký, PCX je malé.
Ale první pocit z posezu byl nad očekávání dobrý. Nohy se dají natáhnout skoro jako na velkém skůtru, sedlo v rámci možností pohodlné, čitelnost budíků vynikající a prostor pod sedlem docela velký, ikdyž se mi tam nevejde moje vyklápěcí helma givi.
Přišel tedy čas na zdolání prvního tisíce kilometrů do první servisní prohlídky. Jedním slovem "spokojenost". Zajížděl jsem ho na delších trasách, zhruba po 50km. Příjemně překvapila spotřeba, která se dostala na hodnotu 1,9L/100km a ať jsem jezdil jak jsem chtěl, tak se nezměnila.
Aby to skůtříku více slušelo, tak jsem mu koupil vyšší plexi od givi, kufr z opěrkou taktéž givi a protože jsem nechtěl skončit v nemocnici, tak jsem musel pořídit i nové pneumatiky. Nakonec vyhrály Metzeler Feelfree a musím uznat, že to je úplně něco jiného než na originálních IRC, které na suchu drží krásně, ale běda jak zaprší, tak člověk jezdí bokem.
Po úspěšně absolvované garanční prohlídce v Hondě Denár jsem se začal těšit na každoroční setkání skůtrařů v praze na Skůtršňůru. Nutno podotknout že jsme jeli ve dvou, ale horší bolest zadních partií jsem ještě nezažil. Když jezdím na skůtru sám, tak je to v pořádku, ale jak spolujezdec sedí mírně nakloněný dopředu, z důvodu přítomnosti velkého kufru a ještě opěrky, tak i já sedím v jiné pozici než standartně a jsme bolavý oba dva. Na výlety do 100km od baráku plně dostačující, pak se můsí dělat často zastávky na protahování.
Jinak Hondička jede i ve dvou po dálnici 110km/hod, avšak při téhle hraniční rychlosti už si řekne o bezmála 3 litry na sto kilometrů.