Takže v pátek po 20. dnech od objednání sliderů Pulleye dorazil z dálného Taiwanu a já se celý netrpělivý dnes konečně jal na výměnu z původních sériových válečků.
Po tom, co jsem sundal dekl varce, uviděl jsem spousty špíny a prachu z řemenu, což mě celkem udivilo, neb mám teprve 2,5TKm.
Vše jsem vyfoukal, očistil apod..., vložil slidery a složil (cca. 2h komplet).
Nejdříve jsem jel se ženou na zmrzku do nedalekého městečka, načež můžu konečně ohodnotit jízdu ve 2 lidech na tomto fichtlu.
Na krátké přesuny do 50Km to může být Ok. Dále už by jsem se na tom ve dvou raději nikam nehrnul, místa je pro dva opravdu málo. Jediné, na co drahá pěla ódy byly stupačky , které na Majesty nebyly pro spolujezdce téměř určeny, neboť z nich neustále sklouzávala.
Po té, co jsem jí vysadil, jel jsem konečně otestovat ty nové kostičky o váze 12,5g.
První co mě udivilo, bylo úžasné zrychlení z 20-70Km/h, poté následovalo něco, jako přeřazení na vyšší stupeň, jaké znám z Babetty 210, ovšem v daleko měkčí formě. To se odehrávalo vždy okolo 70-80km/h, dále rychlost stoupala podle přízně větru, ale i tak lehké zlepšení, ovšem co jsem nečekal, že na dlouhé rovině půjde tacho za rafičku 110 Km/h, ba z kopce dosáhne téměř 120Km/h (kdy teprve zasáhnul omezovač ot.) . Opravdu povedený upgrade za necelých "devět stovek".
Musím ještě říci, že i při této rychlosti mi přišlo PCX stabilní, nicméně na takto lehký a malý skůtr je tato rychlost i tak až,až... ( Celou dobu se bavím o "tacho" hodnotách, přičemž usuzuji, že když jsem měl předtím top speed při 110 : 103km/h - GPS, bude reálná max.rychlost někde za těmi 110Km/h.)
Pulley slidery jsem měl také na předchozí Majesty, kde výborně tlumily vibrace velkého jednoválce, ovšem takové zázraky jako tady u PCX jsem s nimi opravdu nedosáhnul. Dle mého půjde nyní spotřeba o malinko nahoru , ale vzhledem k veliké radosti je to zanedbatelná veličina
Pulley slidery vám dají křídla