Honda Foresight 250 - zkušenosti, rady atd...

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Honda Foresight 250 - Zkušenosti

Příspěvekod Cpujky » 27 črc 2007, 15:50

Neboj, olej jsem menil,ale uz se pomalu blizi po me vymene 3000, proto jsem to chtel upresnit.
Ted jeste k tomu oleji. Jak jsem to koupil,tak tam byl 10W50 a ten stoji zhruba 400Kc/litr. Treba do Majesty tam lili 10W40 a to je cenove uplne o necem jinem. A jak tedy jeste s vymenou oleje v "prevodovce"? Jak casto to menite?

PS:Jak jsem to kupoval, tak jsem pocital, ze na tom Zuza neco najezdila,ale i tak tam dle tachacu a stitku od oleje se dalo najet tak 4 tisice! Tzn ti co tam menili ten olej, tak tam dali interval tak 6 tisic! No ale lepsi se zeptat, nez zadrit
Naposledy upravil KYBLOS dne 30 zář 2013, 11:06, celkově upraveno 3
Důvod: Citace posledního příspěvku
Uživatelský avatar
Cpujky

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 635
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Palkovice
Skútr / moto: Honda SilverWing,Honda Jazz 290 ccm a Simson SR 50

Re: Honda Foresight 250 - Zkušenosti

Příspěvekod leeri » 30 črc 2007, 13:28

já tam leju 10W40 Repsol ...a olej v převodech se tam dávál jen když sem měnil převody za dlouhý ...
T-max,Peugeot Speedfight 2 wrc, Piaggio NRG a KTM ponny 2
Uživatelský avatar
leeri

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 234
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Tmax a pár dalších

Re: Honda Foresight 250 - Zkušenosti

Příspěvekod Cpujky » 30 črc 2007, 14:21

Nemuze ten olej 10W50 vyzadovat ten vetsi valec?Jinak bych tam priste dal 10W40...
Naposledy upravil KYBLOS dne 30 zář 2013, 11:06, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posledního příspěvku
Uživatelský avatar
Cpujky

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 635
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Palkovice
Skútr / moto: Honda SilverWing,Honda Jazz 290 ccm a Simson SR 50

Re: Honda Foresight 250 - Zkušenosti

Příspěvekod Gullwing » 30 črc 2007, 20:23

To označení 10w40 a tak, mluví jen i viskozitě oleje. Tedy jen o tom jak je řídký nebo hustý. Pro nízké teploty se používá nižší viskozita, tedy např 0W30 - tak pro Skandinávii. U nás celoročně tak od 5W?. Když jezdíš (jako normální lidi) tak od 0 st. C tak klidně od 10W v poho. Těch 10W50 je naopak pro vysoké teploty Nairobi. Dopad viskozity může být v tom, že čím je olej řidčí, tím ho bude motůrek víc papat. Takže jestli tam někdo dával 10W50 tak asi ví proč, nebo jezdil po Sahaře. Vlastnosti oleje řeší spíše než viskozita (která jen doporučuje teplotní rozsah) norma vlastností ACEA (nebo tak nějak). Většinou ACEA 3.
Jestli si z toho chcete udělat maturu, tak na dlouhé večery doporučuji http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=moto_4t a ostaní na těchto stránkách.
Uživatelský avatar
Gullwing

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1659
Registrován: 24 dub 2007, 14:21
Bydliště: Praha 6
Skútr / moto: Suzuki B400 K8

Re: Honda Foresight 250 - Zkušenosti

Příspěvekod hona007 » 31 črc 2007, 09:42

Neví někdo jak dostanu kontrolku oleje na přistrojovce zase na zelenou ... olej je vyměněný a pořád je červená .... Honda Foresight 250 díkes
hona007

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 6
Registrován: 22 čer 2007, 22:56

Re: Honda Foresight 250 - Zkušenosti

Příspěvekod novaka » 31 črc 2007, 10:37

Gullwing:
Základní klasifikace olejů je podle SAE (Society of Automotive Engineers) Je to viskozitní klasifikace. 5W znamená, že ještě při -35 C je možné auto nastartovat a olej nezpůsobí v motoru příliš velké opotřebení. A číslo 40 znamená teplotu při které je ještě zaručená optimální pevnost mezného mazacího filmu. Pro podmínky v ČR bohatě stačí 15W40. Druhá zakladní klasifikace je podle API (American petroleum institut), tzv. výkonová klasifikace. Jsou i klasifikace podle MIL (normy americké armády) Volkswagen má velmi propracované normy na oleje. Je tedy i plno dalších klasifikací.

Co se týče oleje 10w50, tak v ČR se dá použít pro velmi výkoné mechanizmy, pak i ne té poušti. Je otázkou zda je výhodné mít velmi široké viskozitní rozpětí. Každopádně moderní oleje jsou tzv. multigrádové, takže už nemáme oleje letní a zmimní. Tak to jen pro doplnění. Pokud máte někdo i třeba speciální dotazy na téma oleje, tak sem s tím.
novaka

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 474
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Skútr / moto: Burgman 200

Re: Honda Foresight 250 - Zkušenosti

Příspěvekod hona007 » 31 črc 2007, 11:53

Halló všude kolem vidím samého odborníka ... tak mi poraďte jak mám nastavit kontrolku oleje zase aby byla zelená ... ta červená se mi už fakt nelíbí ... ;)
hona007

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 6
Registrován: 22 čer 2007, 22:56

Re: Honda Foresight 250 - Zkušenosti

Příspěvekod past92 » 31 črc 2007, 12:09

v každém případě se nejedná o kontrolku, ale o mechanickou součást s přímou vazbou na tachometr dle ujetých km.
Strč tedy do škvíry pod kontrolkou klíček a zmačkni. Mechanicky se změní na zelenou, něco jako nulování deního počítadla
Naposledy upravil KYBLOS dne 30 zář 2013, 11:05, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posledního příspěvku
kdyby něco tak kontakt: 602 631 350
Uživatelský avatar
past92

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 523
Registrován: 24 dub 2007, 15:59
Bydliště: Carlsbad
Skútr / moto: Kawasaki ZZR i GTR 1400 Ex: BURGMAN AN650

Re: Honda Foresight 250 - Zkušenosti

Příspěvekod novaka » 31 črc 2007, 21:27

[quote=hona007]Halló všude kolem vidím samého odborníka ... tak mi poraďte jak mám nastavit kontrolku oleje zase aby byla zelená ... ta červená se mi už fakt nelíbí ... ;)[/quote]

:)bohuzel mimo oleje radim jen na tema burgman 125, kazdopadne cervena neni na pristrojovce pekna, ale casem se to urcite poresi :)
novaka

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 474
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Skútr / moto: Burgman 200

Příspěvekod hona007 » 31 črc 2007, 22:15

Tak už je to ready ... oparvdu stačilo jen drobet s tím klíčem šťourat a hned to bylo ok ...Díky za radu ... pomohlo ;)
hona007

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 6
Registrován: 22 čer 2007, 22:56

Re: Honda Foresight 250 - Zkušenosti

Příspěvekod Sluky » 14 srp 2007, 16:32

Máte taky někdo na Forsazi automaticke vypinani blinkru jako ja?
Zjistil jsem to az nedavno. Vzydycky jsem ho zapnul a pak nejak na nej nemyslel a koukam ze uz je vyplej, ale ja ho manualne nejak nevypinal....
Tuhle jsem to zkusil se na to soustredit a fakt se mi vypnul. Musel jsem to pujcit i kamikovi aby me nekdo nepovazoval za blazna. Po vyjezdu ze zatacky nebo krizovatky se vypne hned co narovnam riditka. Dela to jen pri jizde, na miste ne.

Dela vam to taky?????
Sluky
Spacy 125 ´93
Foresight ´01 Malossi Multivar - pecka!
SH 150i ´08
SH 300i ´09
Uživatelský avatar
Sluky

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 19
Registrován: 22 kvě 2007, 23:20
Bydliště: České Budějovice
Skútr / moto: Spacy125,Foresight 250´01, SH150i ´08, SH300i ´09
Tuning / úpravy: Multivar 2000 na Forsáži-pecka

Re: Honda Foresight 250 - Zkušenosti

Příspěvekod jirka04 » 19 srp 2007, 21:59

Jak moc na vás cáká tou skulinou mezi přední maskou a plexíkem?Sem tam to kdesi píšou,tak bych rád věděl,jak se věci mají.Dík.J :rolleyes:
jirka04

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 733
Registrován: 03 čer 2007, 15:24

Re: Honda Foresight 250 - Zkušenosti

Příspěvekod past92 » 29 srp 2007, 17:12

Jelikož jsem dosud nikde nezakopl o servisní manuál k tomuto stroji, evíte někdo jaké je nastavení ventilů, popřípadě jaké hodnoty mají být při kontrole ?
kdyby něco tak kontakt: 602 631 350
Uživatelský avatar
past92

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 523
Registrován: 24 dub 2007, 15:59
Bydliště: Carlsbad
Skútr / moto: Kawasaki ZZR i GTR 1400 Ex: BURGMAN AN650

Re: Honda Foresight 250 - Zkušenosti

Příspěvekod Cpujky » 29 srp 2007, 20:00

NO se serizenimi ventilu jsem sel do Hondy,sam bych to nezvladnul...Jedine co vim je, ze se to ma serizovat na studenem motore :)
Naposledy upravil KYBLOS dne 30 zář 2013, 11:04, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posledního příspěvku
Uživatelský avatar
Cpujky

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 635
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Palkovice
Skútr / moto: Honda SilverWing,Honda Jazz 290 ccm a Simson SR 50

Re: Honda Foresight 250 - Zkušenosti

Příspěvekod Sluky » 31 srp 2007, 16:02

Ventilová vůle je pro oba ventily 0,10mm, seřizovat (po zahřátém motoru, který chladne) okolo 35°C
Sluky
Spacy 125 ´93
Foresight ´01 Malossi Multivar - pecka!
SH 150i ´08
SH 300i ´09
Uživatelský avatar
Sluky

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 19
Registrován: 22 kvě 2007, 23:20
Bydliště: České Budějovice
Skútr / moto: Spacy125,Foresight 250´01, SH150i ´08, SH300i ´09
Tuning / úpravy: Multivar 2000 na Forsáži-pecka

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků