Diskuze o skútrech větších objemů.
Odeslat odpověď

02 čer 2008, 23:00

Ahoj lidi, jsem tady novacek a rad bych Vas poprosil o radu. Zvazuju nakup skutru, delam si jeste papiry nikdy pred tim jsem skutr nemel, budu s nim jezdit po meste cas od casu na chatu ktera je od meho bydliste vzdalena cca 50 km
Prochazel jsem inzerci, recenze a nazory na foru, dosel jsem k volbe Gilera Runner 200. Budu kupovat starsi kousek ktery ma najeto cca 3500km od druheho majitele vcetne servisky. Je to rok 2006...
Chtel jsem se informovat co si o Runneru 200 myslite, jake ma mouchy a jake klady popripade na co si dat pri nakupu pozor...

Diky moc za rady a zkusenosti

03 čer 2008, 00:26

no to je tak zrovna zajetej stroj. neuděláš chybu,málem jsem kvůli němu prodal Hondu. Dobrej výkon, rozměry, rám...akorát nemůžeš vozit nic mezi nohama a uvidíš, jak je to u vás se servisem. jestli je dobrá cena, tak neváhej

03 čer 2008, 18:09

Tak jsem ji koupil a je v garazi :) Za 60 000Kč, prvni majitel, RV 2006 najeto 3500Km perfektne udrzovana, jako nova :)

03 čer 2008, 18:22

za tu cenu je to... až neskutečné. Jestli je opravdu v bezva stavu tak máš prostě kliku. Doufám že Ti bude dobře sloužit. Já s ní jezdil dvě sezony - asi 8000 km a měnil jsem jen provozní náplně :) krásný a spolehlivý stroj. Nemůžu si vybavit, co mě na něm vadilo. Snad taková maličkost - trochu to slintalo z pod deklu na chl. kapalinu. Ale já měl r.v.2004, tak už to snad v Piaggiu pořešili.

03 čer 2008, 20:49

Diky, ja nejak casem udelam fotky a hodim je sem, mam z ni radost :) Ted jeste udelat papiry :)))

04 čer 2008, 18:22

Ahoj tak sem se byl dnes podivat taky runnera. 2005 najeto necelých 4000km a cena 50k bez DPH, 1. majitel a zabavený leasing. Stejne to beru na firmu takze odpočet.
No ani nevim na co si poradne dát pozor. Myslim si že to akorat bude chtit takovou klasickou udrzbu jako u kazdy ojetiny tzn. mrknout na motor, svíčku atd, to si asi necham udelat protoze ten motor vůbec neznám. Co olej, měnili byste? Jakákoliv rada, doporučení vítáno.

04 čer 2008, 18:28

vyměň rozhodně všechny náplně

06 čer 2008, 09:55

tak zkontroloval bych stav kliky...mě vydřel zadní přítlačný talířek rýhu do ní a pak velkej problé to dát do kupy aniž by jsem musel kupovat new kliku(s prací vyměna cca 8000.- :o)
mrknul bych na zadní tlumiče,jeden se mě seká a nepravidelně se pak sjíždí guma a malinko to VLNÍ
jako Weco psal-taky nám ukapává chl. kapalina z pod víčka...malej problém :D
určitě vyměna náplní Tě nemine-to se vyplatí-nutnost.
No a projed se a nešetři ho-neměl by nikde odnikud vycházet nějakej nepatřičnej zvuk...z pod deklu,z laufu(střílení)...jestli není moc tuhý řízení(dá se poštelovat)...elektrika jestli fachá jak má(zadní světlo-blinkr-předek)
jestli to máš 2005 tak to je asi už new model...a málo kiláku najeto tak v tom případě se jedná o skoro novej stroj tak nevím jestli by jsi tam mohl objevit nějako závadu nebo tak...ale nikdy nevíš kdo a jak na tom řádil...
přeji štastnou ruku a at se to povede.Runner je skvělej,vypadá perfiš a mimo klasické udržby myslím že nic víc nepotřebuje.

(i když ten náš si žádá víc peče-je to už stařík :p )
včera jsem koukal na tento inzerát: http://www.motoinzerce.cz/inzerat.php?mid=180659
a tak ta cena 60000.- co měl Bakonuk je super!! gratuluji
ahoj.
Naposledy upravil dusanak dne 06 čer 2008, 09:57, celkově upraveno 1

06 čer 2008, 14:28

Přesně jak říkáš ... nikdy nevíš.
A když třeba vidím na parkingu jak někteří u auta tam naperou zpátečku div se převodovka nerozskočí (včetně mé mámy :-)), tak mně nic nepřekvapí.

Chce to prohlídku to je jasný. Už jsem si začal vyjednávat Multivar, kterej tam po těch ódách co jsem tu slyšel určitě chci. Tak se mi na to v servisu mrknou.

Nejspíš bych to zvládnul sám, už jsem půlil i auto, traktor, náklaďák, ale těch pár tisícovek do toho na začátku vrazím.

BTW: Máte někdo zkušenost se změnou spotřeby při přechodu za standardu na Multivar 2000?
Naposledy upravil Tapout dne 06 čer 2008, 14:32, celkově upraveno 1

06 čer 2008, 16:02

myslím že žádné navýšení spotřeby nebude...sice multivar mám ale že by to bylo zase až takovej mazec to ne...,chce to dobře poladit at z něj dostaneš maximum...i já totok raději svěřím odborníkum,v mém případě Brno Scootland.
jo a vyměnit serii za malossi není problém,to zvládneš chlape!! ale to ladění válečku a výměna pružiny ve spojce + pružinky to už chce nářadí a grif :D holt sladit se to muší ;)
zdar

08 čer 2008, 17:07

Jo máš pravdu asi si to udělám sám. Viděl jsem nějaký návody a docela dobrý. Nářadí mám plnou dílnu i pneu utahovák a co nemám to si udělám ;)
Jen nevím co máš na mysli tím laděním a pružinky (spojka?)

08 čer 2008, 18:00

čus,no myslím tím to že taková výměna kontrastky pokud jsi to nikdy nedělal sám doma bez potřebného nářadí muže bejt vopruz...kdo to umí to má za pár chvil,ale někdo (i já) kdo nemá domá na to nářadí tak by se s tím sr.l dlouho... mrkni na to: http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... za-krokem/
uvidíš jestli se do toho pustíš.k multivaru dávají bílou kontrastku kterou myslím musíš nahodit do spojky- zároven s nandáním Multivarku,a tvrdší pružinky do spojky si musíš koupit a pak zkusit jaké pásnou... je to o zkoušení,nemám na to ani čas,ani náladu,proto jedem na naladění do scootlandu,tak pak ti dám referát jak to sladil.. B)čus
Naposledy upravil dusanak dne 08 čer 2008, 18:01, celkově upraveno 1

08 čer 2008, 18:29

No tak podle mne to ani ve scootlandu nezkoušej a dávaj tam rovnou odzkoušený věci. V mým případě by spíš přicházel v úvahu adventure-biker v Praze Braníku, kde to prý dělaj, ale maj děsnej fofr. Já jsem to tedy pochopil tak že mechanicky se tam přímo nic neladi (rozuměj nenastavuje) pokud tam nedáš sportovni spojku s nastavitelným předpětím pružinek (je součástí packetu Malossi Multivar 2000 ???). Asi si to udělám sám ale nejdřív vyzkouším tu sériovku, už jsem na ní jel ale bylo to studený a jen fakt kousek.

Tady jsem našel nějaké další návody.

http://rapidshare.com/files/121006234/Multivar.pdf
http://rapidshare.com/files/121005441/maxivar.pdf

Zítra nebo pozítří to budu mít tak sem hodim fotku, ten tvůj je hezčí ta moje je šedá myš.

10.6. edit:
Tak jsem si dnes Ranaře přivez domů tak napíšu pár postřehů nabytých během 50km počáteční jízdy.

Ve městě je to paráda. Absolutně naplnil mé očekávání. Vzhledem ke svým rozměrům a vysoké manévrovatelnosti se dá nádherně proplétat mezi pomalu popojíždějícími auty. Takže žádná brzda-plyn. Sbohem nekonečné kolony. Jasný... člověk musí dávat majzla. Trochu nepříjemný jsou kostky a křížení kolejí, ale to ve všem.

Mimo obec 90-100 km/h s přehledem výš už jsem se cítil trochu nesvůj. Ale taky dobrý, auta mně nepostrkujou takže naprosto plynulá jízda.

Dnes jsem mimojiné vyklopil 300 za evidenční prohlídku (úžasný aparát), která trvala asi 3 minuty a zajistil si povinné ručení.

Tak a teď k technické stránce.

Zdá se mi že spojka zabírá příliš brzy a trochu "dusí" motor při rozjezdu. Motor by si asi zasloužil vyšší rozjezdové otáčky.

1)To by mohl vyřešit nový spojkový set nebo jenom výměna pružinek?(to byl dotaz :))

2)Nedrží mi volnoběh občas to chípne a někdy to drží tady nevím asi seřídit zapalování a palivovou soustavu.

3)Je to můj první stroj co má variátor dříve jsem měl jen ozubený kolečka.
Je takový svištivý zvuk vyššího tónu normální nebo to značí neplechu?
Když popotahuji bez motoru ozývá se od váriátoru lehké "rachtání"

4)Když to natočím scoot má na volnoběh tendenci popojíždět to znamená že spojka lehce
přenáší točivý moment. Stačí ujet pár desítek metrů a je to v pohodě.

No Malossi variátor nejspíš skutečně pořídím, kdyby byl někdo z Prahy nebo Praha západ popř. Beroun s Malossi na Runneru ochoten porovnat to se sérií byl bych vděčen. Rád bych viděl co umí vylepšený Runner.

Díky za reakce. Zítra hodím fotku.

PS: Loni v Řecku jsem měl Majesty 150 a to bylo posezeníčko narozdíl od téhle sportovnější "kozy" ale mám co jsem chtěl :D ostatně názvy obo strojů říkají vše.
Naposledy upravil KYBLOS dne 13 črc 2013, 21:54, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

11 čer 2008, 07:53

Ahoj, za prvé - gratulace k Runnerovi ;) co jsem zapoměl napsat, byla nutná výměna brzdové kapaliny. Za 4 roky provozu se z toho stalo bláto. Takže když provozní kapaliny, tak opravdu všechny. k bodu č.4) je normální u všech skůtrů, že když ho nahodíš na hlavním stojanu, tak se zadní kolo otáčí. Ale rozhodně by to nemělo přenášet takovou sílu, aby se na volnoběh skůtr pohyboval, když je na kolech. Jestli to tak máš, tak by ta spojka zasloužila pozornost.

12 čer 2008, 09:04

No tak sem dávám fotky jak jsem slíbil

Odkaz na obrázek je již nefunkční...

další

Odkaz na obrázek je již nefunkční...

No včera jsem chtěl mrknout na stav řemenu, ale bohužel se mi nepodařilo demontovat kryt. Domnívám se že v
krytu je nalisované ložisko na kterém se otáčí hřídel variátoru. Nejspíš je zapotřebí stahovák, ty dva otvory proti sobě
by tomu nasvědčovaly.

Odkaz na obrázek je již nefunkční...

OPRAVA

V žádném případě nepoužívat stahovák (ložisko je zajištěno zevnitř krytu ségrovkou). Skutečně se musí nejprve povolit matka. Buďto zablokováním kola, ale lépe zablokováním bubnu spojky (k tomu jsou ty dva protilehlé otvory, síla pak není přenášena soukolím na zadní kolo), opravím obrázek a postnu jeden ze servisního manuálu. Navíc se musí odstranit kryt sání a ještě povolit druhou část krytu, která je připevněna k rámu. Ta se potom vyhne nahoru jelikož kryt variátoru se musí posunout nahoru (díky nalévacímu hrdlu olejové vany) a vytáhnout

BLOKACE BUBNU
Odkaz na obrázek je již nefunkční...
Naposledy upravil Tapout dne 14 čer 2008, 15:05, celkově upraveno 1
Odeslat odpověď