Diskuze o skútrech větších objemů.
Odeslat odpověď

12 čer 2008, 10:31

povol tu matku ...povol ty šroby na deklu a dekl sundáš

a dam kde se domníváš že je variátor tak tam je spojka ...variátor je vepředu u kliky
Naposledy upravil leeri dne 12 čer 2008, 10:32, celkově upraveno 1

12 čer 2008, 14:05

Jj napsal jsem blbost jasný že spojky. Abych byl upřímný tak jsem zatím viděl že dekl držely jen šrouby po obvodu. No ta matka se otáčí a s ní i kolo (moto na velkém stojanu) jedině . Když je matka pryč jde to sundat lehce nebo se skutečně musí překonat odpor nasunutého ložiska. Ten dekl je nějaká slitina hliníku tak bych nerad chrupnul.
Naposledy upravil KYBLOS dne 13 črc 2013, 22:18, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku

12 čer 2008, 14:28

zablokuješ zadní kolo a povolíš to ..měl by to jít celkem lehko

18 čer 2008, 23:40

Dotaz. Jak rovnoměrně Vám ukazuje palivoměr. Mě furt plnou a pak řach na padesáti kilometrech jede ručka až dolů a hladový oko začne přísně mrkat, kolik se dá dojet "na voko"?

19 čer 2008, 15:19

[quote=leeri]zablokuješ zadní kolo a povolíš to ..měl by to jít celkem lehko [/quote]
jojo Leeri je dobrej rádce,mě taky takhle nešel sdělat kryt až s Leeriho pomocí to šlo...blokni kolo a škub za matku a pujde to.Jinak si pak dej bacha at si to ukostříš,já zapoměl přimontovat drátek kostření na kartr a pak se div že nemužu nakopnouti.a než to poskládáš nazpět zakápni si matky na hřídelích lepidlem k tomu určených,at se ti to nerozmontuje za jízdy...i to se stane.A palivoměr nám nijak nekolísá...uměrně s tím jak naskakujou uj. kilometry-klesá i ručička.Možná bys mohl mít problém s ukazatelem paliva :thinking:
Jinak runner je hezkej,určitě budeš spokojenej!

19 čer 2008, 18:27

Jj už se s ním sžívám (cca 400km). No jedinou jinou zkušenost mám s Majesty (tuším 150 ne 250) a tohle je proti tomu koza tvrdá nepohodlná až mě z něj bolí pr..l :D ale na manevrování mezi autama a sportovnější jízdu je to špička. Příští týden dorazí Multivar a snad mi odstraní to chcípání motoru. Myslím že se v tom nějaký umělec rejpal.

25 čer 2008, 19:45

Zdravím rád bych koupil nějakého nového skůtra do 90 000kč.Oslovil mě runner 200 ale slyšel jsem že tam je motor už z Kimka myslím v 2008 modelu nevíte někdo o tom?Nechci už čínu ani vidět...

25 čer 2008, 20:54

http://gilera.katalog-motocyklu.cz/moto ... r-vxr-200/ zdar,mrkni třeba na tohle.motor z Kimka to myslím že je blbost :o dávalo se piaggio Leader.ale časy se třeba mění :p jinak co vím tak runner 200vxr je fakt dělo. vypadá jinak než ten starší model,možná lépe možná huře,ale ohlasy veskrze pozitivní.na netu najdeš habakuk info,cena jetého je ted kolem 65000.- to tak zvaž.bežně prodávají model roku 2007 s cca 5000km za tu cenu 60-70tis. viz Tip.moto
Ale jsou pak i maxíci a za 90000.- to máš velkej rozsah možností co nakoupit!! tady na foru už se diskutovalo o vícero značkách,pročti to a uvidíš.Já už tak byl lapen a jdu do sice alabšího ale vzhledem ano-Maxiskutru.
čus.

27 čer 2008, 14:24

Odkaz s obrázkem je již nefunkční...

Cus lidi
Hele mam takovej dotaz, na teto fotce je nad napisem lozisko takovej plastovej bilej cvonc...
nevim jestli vidite to co myslim nicmene je to cvonc stazenej dratkem... Na teto fotce vypada ze je zlutej
K cemu to tam je ? ja to mam uplne prazdne a zcela suche ...

... predpokladam ze to zavani pruserem ze...

M.

Jinak Tapoute mam uplne to same, Runner 200VXR, najeto aktualne 4000km z toho 400 je mejch... taky premyslim o variatoru ale jeste jsem nezrealizoval...
Ted hledam nekoho kdo me vymeni ty naplne, bojim se ze to sam nezvladnu...
Naposledy upravil KYBLOS dne 13 črc 2013, 22:19, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

03 črc 2008, 12:06

Odkud si já z Prahy. Já už mám novej Malossi a je to bezva rozhodně to je znát, lepší reakce na plyn, krapet víc točí (se mi zdá) ale supersport to nejni :-), akurát momentálně sjíždím řemen. No brzdovku jsem tam zatím nechal akorát jsem vyměnil motorový olej a dolil převodový olej do skříně na zadním kole a destilku do chladiče.

Na výměně oleje nic není je to jako u auta. Koupíš nový filtr + olej. Studený stroj vezmeš a projedeš cca5 km aby se to zahřálo a olej byl tekutější. Odšroubuješ měrku oleje (aby se nevytvářel podtlak a všechno pěkně vyteklo) a povolíš (proti směru ručiček :-) výpustný šroub (pod filtrem). Necháš vytéci olej do nádoby po skútrem a trochu ho nakloníš any všechno vyteklo. Pak jsem musel demontovat výfuk abych se dostal k filtru. Byl pořádně utaženej tak jsem vzal plocháč se sikovkama a povolil ho. Zase necháš všechno odkapat. Pak vezmeš nový filtr a naleješ do něj olej, aby se nasákla filtrační vložka, mázneš gumový těsnění a našroubuješ. Dotáhneš zpět výpušťák a začneš plnit novou náplní. Když bude olej na rysce max. Tak to zavři a natoč skúta, několik okamžiků to nebude mazat (svítí kontrolka) ale hned by to mělo zhasnout. Protoč to a pak dolej ještě jednou olej na max. rysku. Očisti zablitýho skúta a vyraž do světa. ;)

To zvládneš není to nic komplikovanýho. Jen se odhodlat.

bak0nuk3m:
Hele taky netuším proč ho tam italští soudruzi dali. Nicméně ten dekl to je sání s filtrem takže tam žádná kapalina být nemá. Spíš si myslím že by zavánělo průserem kdyby tam nějaká byla. Ale fakt nevím k čemu tam je. Vypadá to ja cupák na sekačce :D Možná se tam má zachycovat voda kdyby tam nějaká vlítla sáním.
Naposledy upravil KYBLOS dne 13 črc 2013, 22:21, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

04 črc 2008, 15:11

hele myslím že to je jen kvuli té vodě jak píše Tap. nebo když se třeba malinko lehce potírá filtr olejem tak kdyby to někdo přehnal aby se to případně mělo kde usadit a ty jsi na to viděl...sklon toho deklu(zevnitř) plastového je udělanej tuším tak aby případná tekutina stíkala k tomuto čudlíku :-)) a ten drátek jednoduše kleštěma rozepneš "vodu necháš odkapat" a pak nacvakneš zpět.je to jednoduší než povolovat všechny šroubky na deklu atd. A jak píšeš,lepší tam nic nemít,má tam bejt sucho ;) myslím :p
Jka Ti to jezdí?? spokojenost?

Gilera Runner 200 ST (2011)

17 črc 2011, 10:58

Opět jako u Runnera 50 napíšu po čase svoje postřehy k modelu 200 ST (2011) pro případný zájemce. Moje nejzásadnější technický postřehy k Runner 50 zde: (viewtopic.php?f=2&t=3375#p111578)

Ach ty gumy: Nikdo mi zatím nebyl schopný vysvětlit, podle jakýho klíče na ty Gilery dávají obutí. Dva modely, které jsou vyrobený stejný týden mají nasazeny rozdílné pneu. Bohužel, opět na mě vyšel černý Petr v podobě Sawa MC26. Vzhledem k tomu, že jsem díky nim padesátku na lehce mokré vozovce už jednou položil, tak jsem si rovnou ještě před vyjetím nechal nasadit staré dobré osvědčené Dunlopy RunScooty s odvodňovací drážkou. To doporučuju každýmu, protože ty Sawy nesedí na suchu už při cca. 13 stupních. Blbý přejíždění kolejí v chladnym období je tak už samo o sobě adrenalin. Dunlopy jsem doplnil Ultrasealem a bylo po starostech.

Po najetí cca. 2.000 km hodnotím Gileru 200 v přechodu z padesátky výrazně pozitivně a to hlavně v pérování. Jiný typ přední vidlice je opravdu hodně znát. Komfort jízdy se tak zvýšil i pro spolujezdce - montáž kufru Givi s gumovou opěrkou uleví i jeho zádům.

4T topí během jízdy výrazně víc do kastlíku pod sedlem - když si tam dáte láhev s pitím, tak je v letním počasí hned teplá. Výhodu to má při sušení věcí:-) Stále vozím pod sedlem hadr na utření a nemusím tak skoro řešit jeho sušení.

Jediný problém jsem měl zatím při popojíždění ve měste ve velkém horku. Pravděpodobně asi i vlivem toho, jak je všechno ještě nový a i rozjezdy nejsou úplně plynulý (asi i kvůli relativně nový kontrastce), mi za velkého vedra po delším popojíždění začal při rozjezdu prokluzovat řemen. Jakmile se ale skútr trochu ochladí jízdou a spadne teplota, tak tento problém přestává. Pochválit musím větrák, který spouští o trochu dříve, je to sice trochu řvoun, ale o to rychleji uchladí a zase vypne.

Otáčkoměr - klasicky, stejně jako u modelu 50 se docela často stává, že se při padání otáček zasekne na nějaké vyšší hodnotě a nově měří jakoby odtud. Nesmysl typu volnoběh 5.000 ot. atd. Při zapnutí klíčku ale probíhá jakoby restart a ručička většinou sjede na správnou výchozí hodnotu a tak to moc nevadí. Stejně je to údaj spíš orientační. Kámoš, kterýho jsem potkal měl dokonce problém s tím, že mu přestal ukazovat úplně. Chtěli mu ho vyměnit kus za kus, ale zjistili, že v modelu 2011 má jinou patici a dokonce ho ještě ani nemají v katalogu náhradních dílu pro objednání, takže asi čeká až skončí v Itálii dovolený.

Praktická rada - u 50 modelu jsem měl po cca. 7.000 km jízdy na tvrdé vidlici problém s tím, že uchycení čidla rychlosti bylo na vidlici dost napevno. Toho jsem si samozřejmě nevšiml - a až když přestal jít tachometr, tak jsem zjistil, že jsem prostě postupně na té tvrdé vidlici ten kabel přesně u bužírky ulámal. Na novém Runneru 200 byl kabel samozřejmě opět hodně napevno a tak jsem mu trochu ulevil, byť kvůli odlišné vidlici už to není tak namáhané.

Průbežně budu dopisovat další zkušenosti.

Re: Gilera Runner 200

17 črc 2011, 12:07

Z Runnera 50 jsem na ST 200 r. 2008 přešel před cca 4000 km, tak přidám své postřehy.

Chlazení:
IMHO stejně jako u 50ky je pro naše podmínky Runner přechlazený a v našich teplotách se ohřívá pomálu zvláště po ránu, což přináší v provozu mírné navýšení spotřeby. Přelepil jsem tedy vstup vzduchu do chladiče pomocí 3 pásků izolepy o šířce 5 cm. S touto úpravou jezdím i teď v létě a přesto se mě za celou dobu spustil větrák u chladiče pouze 2x. Jednou po necelé hodině popojíždění po Praze, kdy jsem si prohlížel okrajová čtvrti jezdil jsem celou dobu tak 20-30 km/h a po druhé na skútršňůře u Národního divadla, takže asi po 20-30 minutách pomalé jízdy. Když se spustil větrák, tak jsem zastavil, strhnul izolepu z chladiče a pokračoval bez problémů v jízdě dál.

Otáčkoměr:
Ani u 50ky ani u současné 200ky jsem zaseknutí nezaznamenal.

Startování:
Až na výjimky je nutné 200ku startovat s plynem. Na samotný startér to téměř nikdy nenastartuje, takže s plynem už startuji automaticky. Co mě vadí, je když se rozjedu se studeným motorem, tak po trochu prudším ubrání plynu to střílí do výfuku. Při ohřátém motoru se to nestává.

Zrychlení:
Do 60-70km/h se nenajde běžné auto které by mělo na semaforech větší zrychlení. Mezi 60-100km/h už mají silnější auta zrychlení mírně větší, takže na více proudých silnicích už nelze předjíždět s takovou jistotou jako na semaforech. Nad 100km/h to už do kopců zrychluje extrémně zvolna, ale pokud na rovince před kopcem pojedete cca 120km/h, tak je to kupodivu schopné zrychlovat ještě dále někam k 135km/h. Při jízdě po dálnici mě přišlo, že po 15-20 minutách jízdy se všechno prohřeje a mírně se zvýší výkon a jsem schopný do běžných dálničních kopců jezdit 135km/h na tachometru. Tachometr ale ukazuje +10 prakticky v celém rozsahu.

Re: Gilera Runner 200

17 črc 2011, 15:45

tak tak prispeji svoji troskou do mlyna ;)
Runnera mam od konce dubna a zatim spolu mame najeto cca 5600km, pulka po Brne, pulka delsi vylety jako napr. Brno - Č. Krumlov, Šňúra, atd atd.

Chlazeni:
Souhlasim s tim, ze je runner zbytecne prechlazen, nez se dostanu na idealni teplotu motoru, tak mam najeto min 15km, coz je mnohdy i muj cil cesty. Lehce pomaha nechat zavrene pruduchy, ale ne o moc. Celkove jsem zjistil, ze jsou vcelku na nic. Udavana funkce ohrivace nohou se u me v chladnem pocasi jaksi nedostavuje, ba praveze naopak, jakmile je teplo, tak me horky vzduch neprijemne pali na nohy, takze je mam zavrene porad. Jinak zatim jsem se nedostal ani jednu carku za idealni teplotu a to ani na snure. Navic jedine na snure se mi sepl vetrak. Jsem zvedavy na jizdu na podzim.

Otackomer:
S otackomerem zadne problemy nejsou, funguje tak jak ma.

Startovani:
Souhlas, taky musim pridavat plyn, bez nej nenastartuji.

Strileni do vyfuku:
U serioveho taky pouze pri prvnich par prudsich rozjezdech a rychlem zavreni plynu, jinak ne.
U ladeneho taky a pak i pri jizde vyssi rychlosti (cca 110km/h) a naslednem brzdeni motorem pri rychle zavrenem plynu.

Zrychleni:
Zhruba totozne, jedine co mi prijde, tak ze uplny rozjezd z nuly by mohl byt rychlejsi. To by mel vyresit Multivar, ktery mam objednany na garancku v 6tis km. S prokluzovanim remenu se taky obcas setkam, ale vetsinou tak jednou, dvakrat za jizdu.

Kastlik:
Taky souhlasi. Dam si tam po koupacce plavky a rucnik a nez dojedu dom tak je skoro ususeno. Ale vetsinou tam mam stejne takovou rozsirenou povinnou vybavu (lekarnu, vestu, druhou helmu, retez, vlozky do rukavic, nakrcnik a nepromok) takze to moc neresim. Piti si davam do kufru. Ostatne kufr givi se da dobre vyuzit i jako party lednicka. Minuly tyden jsem jej vystlal alobalem, nasypal do nej cca 2kg ledu a spolu s 8 nealko pivkami si to stradoval za kamosem na chatu. Led vydrzel v jakz takz stavu cca 6hodin a pivka byli studeny po celou akci.

Gumy:
Jelikoz tedka nemam skutra u sebe tak nevim presne ktere tam jsou, ale mam pocit ze tam mam taky Savy. Co me ale prekvapilo bylo, ze na prednim kolem mam v zavazickach pro vyvyzeni kola 60g. Po konzultaci s technikem jsme ale prisli na to, ze je to nejspis vyvazeno spravne a pripadny problem zjistime pri prezouvani. Gumy drzi vcelku slusne. Ujeli mi zatim jen asi dvakrat. Jednou kdyz jsem hodne spechal a jel hodne agresivne jsem projizdel zatacku, kterou zrovna pokropil kropici vuz, dost brutalnim slidem a pudruhe jsem jel trosku ostreji na vlhke silnici, v zatacce byla jeste voda, takze zase slide. Jinac na to, ze jezdim vetsinou agresivne tzv co to da, tak drzi skvele.

a tedka bych jenom pridal neco malo postrehu z me strany

Sedlo:
Dobre tvarovane, ale hodne tvrde. Po delsich cestach, zvlast se spolujezdcem, se zadnice hodne otlaci. Do nejakych 100km je to v pohode, jak se jede dal, tak je to spatny. Navic skoro vzdy ma muj spolujezdec, at je to kdokoliv, chut cestovat po sedle a nechava mi pouze takovy maly trojuhelnicek na sezeni. Potom me boli zadek uz po nejakych 50km. Proto mam po sezone v planu nechat si udelat zmekcene sedlo s delici prepazkou pro spolujezdce.

Vlneni:
V rychlostech kolem 130km/h se mi obcas stane, ze se skutr rozvlni jako prase. Najednou jede jako had. Prisli jsme se servisakem na to, ze to dela kufr. Kdyz jedu sam a mam na skutru kufr a nejedu se spolujezdcem, tak se mi mezi zady a kufrem tvori turbulence ktere cely skutr rozvlni. Reseni je budto spomalit nebo si presednout kousek dozadu. Setkali jste se s tim i nekdo jiny?

Jinac po tech 5600km hodnotim Runnera jako super stroj. Presne plni tu ulohu, kterou jsem po nem chtel, a to byt kazdodenni dopravnim prostredkem pro cesty do prace a po meste, ale aby i zvladl cestovani mimo mesto a to i na delsi vzdalenosti.

Na Runneru oproti serii mam:

Ladeny vyfuk Venom
Kufr Givi E340N
Brasny Givi T479
Drzak na iPhone Navigon

pri garancce v 6tis pribude

Vyhrivane rukojeti
Zasuvka na 12V do podsedlaku
Malossi Multivar

Re: Gilera Runner 200

17 črc 2011, 16:36

Nemám zatím kufr, takže s vlněním neporadím.

Sedlo:
Na 50ce jsem vydržel sedět i 3 hodiny v kuse a víc než zadek mě bolely nohy. Na 200ce, která jezdí rychleji tak především při jízdě po dálnici mě už po necelé hodině slušně bolí zadek z toho, jak přenáší na sedačku odpor vzduchu. Pokud jedu kochacím stylem do 80km/h, je zadek v pohodě.

Gumy:
Mám Savy, v chladnějším počasí se na nich necítím moc jistě, ale zatím mě skutečně ujely pouze 2x. Jednou na náledí na konci listopadu, na kterém byl problém i jít pěšky a po druhé když jsem nedávno při odjezdu z parkoviště v náklonu při rychlosti 15-20km/h vzal trouba naplno za obě brzdy, přebrzdil přední kolo a zalehnul.

Jak se projevuje klouzání řemenu ? Prvně v Praze jsem při přidání plynu slyšel divný zvuk jako by se třeli dva kovy o sebe. Od té doby se to občas ozve znovu, ale stačí trochu ubrat a pak klidně zas přidat aby to zmizelo. Možná je to klouzající řemen ?

K čemu máš připevněný držák navigace ? Já jsem Tomtoma uchytil kolem gomy přes matku na uchycení zpětného zrcátka, ale není to úplně ono.
Odeslat odpověď