Diskuze o skútrech větších objemů.
24 črc 2019, 13:05
Ahoj lidi, potřebuju poradit, nechal jsem na svojí Gileře seřídit vůle ventilů a od té doby mi skútr po ujetí cca 10 km vždy chcípne a nejde nastartovat. Nevím jestli to má souvislost s těmi ventily, nebo se jedná o jinou závadu. Jinak skútr chytá krásně a jede normálně, ale jen do určité doby, někdy 10 někdy 15 km, pak to chcípne a jde to nastartovat, až když to vystydne. Je to 180 vxr 4takt
24 črc 2019, 13:13
Nech si ventily seřídit na správnou hodnotu a s nějvětší provaděpodobností budeš mít vyřešeno.
30 črc 2019, 21:48
Tak ventily seřízený a zjistil jsem, že je to tím, že to po zahřátí prestane házet jiskru, prostě ujedu 8km a zdechne to, samozřejmě jsem dal novou svíčku, ale problém trvá. Když to vystydne zase to jiskru háže. A taky jsem si všiml, že má svíčka bílý povlak, ale ta předchozí byla krásně cihlová, ale s karburátorem jsem nic nedělal. A teď babo raď.
31 črc 2019, 17:27
Ahoj, mám gilera runner 180 vxr, nastartuju a po ujetí cca 8 km skútr chcípne a nejde nastartovat, prestane házet jiskru, když vystydne zase jiskru háže, svíčkou to není tu už jsem vyměnil a problém trvá. Díky za rady
31 črc 2019, 17:48
A co myslíš, že to je ? Fajfka, kabel, řídící jednotka ?
08 srp 2019, 20:42
Řešil jsem letos podobný problém. Ohřátý motor po zastavení (např nákup) už nenastartoval a musel jsem 5,10,15minut počkat než trochy vychladnul. Při těch nejteplejších dnech 35°C+ kdy stál celý den na slunci nenastartoval vůbec.
Nakonec to vyřešila nová zapalovací cívka. Zjevně po 11 letech změnila svém vlastnosti tak, že ohřátá už nedávala dostatečnou jiskru. Zkuste vyměnit tu cívku, nová stojí cca 300Kč.
18 srp 2019, 12:52
Vyměnil, jsem svíčku, fajfku, cívku i s kabelem a problém trvá, ujedu 7km a skútr chcípne a nejde natočit. Poradí někdo po čem teď jít?
18 srp 2019, 18:26
Ty prudo ! To neumíš číst ? Řídící jednotka ti nic neříká ???
19 srp 2019, 01:30
zkus snímač otáček klikové hřídele měl jsem na Piaggio X9 podobný problém po zahřátí měl nekonečný odpor normálně má mít dle manuálu pokud si pamatuju 104-108 ohmů
19 srp 2019, 08:47
Kde najdu tu řídící jednotku? A kde snímač otáček. Případně jak zjistit jestli je ta jednotka fakt v prdeli at ji nekoupím a nedělá to pořád?
19 srp 2019, 09:23
Já bych se napřed zaměřil na tu cívku. Normálně ju trošku " pohlaď " horkovzduškou a zkus jestli bude dávat jiskru.
19 srp 2019, 11:44
Cívku mám novou, v ty problem neni, novej kabel, svíčka i fajfka
19 srp 2019, 20:50
snímač otáček rotoru zapalování je pod deklem za vodní pumpou není nutné ho sundávat
rozpojit konektor (je to v jednom konektoru s dráty od statoru zapalování 3x žlutý a 1x snímač ot. a 1x snímač tlaku oleje)
změřit odpor u studného motoru a pak změřit po zahřátí když to chcípne jestli je odpor OK tak je problém jinde