Diskuze o skútrech větších objemů.
24 úno 2016, 14:23
Da sa jednoducho merakom preveriť funkčnosť čidla tlaku oleja?
24 úno 2016, 17:09
Jako že Ti kontrolka svítí pořád, nebo nesvítí vůbec?
24 úno 2016, 20:35
Naštartujem zhasne ale vzapäti sa rozsvieti a svieti vkuse, občas preblikne, na vyššie otáčky žiadna reakcia, dal som snimač z druhej motorky a to same, ked som ho premeral bzučakom tak bzuči v kľude čo je normal ale aj pri naštartovanom motore. Po demontaží snimača a mechanickom otestovani z tenkým drôtikom to spinalo a rozpinalo ako ma, ale dovnútra človek nevidi tak neviem či sa tam môže náhodou posrať nejaka membrana?
24 úno 2016, 20:43
Tlak oleje nahrubo vyzkoušíš tak, že vyšroubuješ měrku, ucpeš díru rukou a nastartuješ. Tlak z motoru Ti bude ruku nadzdvihávat, pokud ne, tlak je nízký. Je to jen hrubá zkouška. Pokud bude tlak v poho, vyčisti čidlo, většinou je vevnitř jen kulička která je špinavá a nespíná jak má.
24 úno 2016, 22:04
Tak tuhle metodu slyším poprvé, podle mě tlak pod měrkou nedělá tlak oleje ale tlak výfukových plynů které utečou kolem pístu dolů do kartru . Takže u nového motoru je tam tlak neznatelný, naopak stará hujda tlačí plyny ven. Kdyby to bylo špatně tak mě prosím opravte
24 úno 2016, 22:17
ani moc cez krúžky neutečie ako ked pracou piestu vznika v kľukovej skrini pretlak ktorý sa tlači následne okolo rozvodoveho reťazu do hlavy a nasledne cez odvetranie hadiciou do vzduchoveho filtra.
24 úno 2016, 23:22
No jo, ale píst ti lítá nahoru a dolů, dolů tlačí do kartru a nahoru zase uvolňuje tlak který nestačí utéct přes odvzdušnění .
25 úno 2016, 07:27
Taky bych se přikláněl k tomu, že tlak oleje měřený čidlem nemá nic společného s tlakem v klikové skříni. Ba co dím příjde mi to jako naprostý nesmysl.
Křižík pravděpodovně tou "měrkou" myslel právě to čidlo.
25 úno 2016, 08:11
Pravděpodobně budeš mít vyběhané ložisko na klice (v karteru) a tam se ti ztrácí tlak oleje.
Toto jsem řešil na Leonardu kde jsem zjistil velkou vůli na klice. Nechal jsem jí zrepasovat a nastartoval, po chvíli se klika zadřela.
Hledal jsem proč to nemaže a zjistil jsem vůli v uložení kliky v karteru a tudy se ztrácel tlak oleje a nedotekl do ojničního ložiska. Poslal jsem tedy znovu kliku na renovaci i s karterem, kde mi vybrousili karter a osadili novým ložiskem. Od té doby jde zase motor jako pila.
Více na
http://www.klikovky.cz Dělají opravdu dobře a jejich oprava je kvalitnější než nová klika.
25 úno 2016, 08:52
Fido to nestraš ani náhodou
, motor ma 28tkm poctivých 100km po výmene oleja a filtra. Deň predtým vsjo OK a ráno natočím studený motor a ejhle!
25 úno 2016, 09:01
Pokud to dělá stejně i s jiným čidlem tak to asi bude závada jinde. Nedávno jsme rozebírali a kontrolovali vůle v olejovém čerpadle z Hondy. Vada v čerpadle by byla asi menší zlo než poškozená klika. Tak jako tak asi nezbude než rozebrání motoru.
25 úno 2016, 09:09
scarabeo500 píše:Taky bych se přikláněl k tomu, že tlak oleje měřený čidlem nemá nic společného s tlakem v klikové skříni. Ba co dím příjde mi to jako naprostý nesmysl.
Křižík pravděpodovně tou "měrkou" myslel právě to čidlo.
Jak jsem napsal, je to "hrubý" způsob detekce tlaku oleje, který nám byl doporučen naším dvorním mechanikem, když se kamarádovi na X9 v prostředku Alp zničeho nic rozsvítila kontrolka oleje. V jeho případě stačilo čidlo po dojezdu vyčistit. Samozřejmě to není sofistikovaný způsob jak závadu vyřešit, ale pochybuji, že by se klukům chtěl rozebírat motor, protože nám blbě poradili. Já svým mechanikům bezmezně věřím a proto k nim taky jezdím.
25 úno 2016, 09:27
Nepřesvědčilo mě to. Přece to olejové čerpadlo je celé v motoru. Saje olej, který se pak zase vrací zpátky. Nejde mi do hlavy jak by to čerpadlo vytvářelo v klikové skříni jakkoli znatelný přetlak.
25 úno 2016, 09:44
velký tlak pod měrkou, pod víčkem, taky může být při zakarbonovaném motoru a ucpaných kanálech, ale to by skútru snad týkat nemělo..
Jinak jako orientační zkouška může být ledacos, ale tady asi spíš jen pro někoho zkušeného, kdo má ten odhad v ruce..
25 úno 2016, 14:56
Udělal bych jednoduchou zkoušku. Pokud nemáš přímo tlakoměr s redukcí tak bych vyšrouboval čidlo a prstem bych ucpal díru po čidle( samo na studeném motoru a nevím jak máš přístup k čidlu) a nastaruj. Aby jsi udržel tlak tak musíš vyvinout hodně síly, jestli ne tak máš problém s mazáním. Je to tak trochu na hulváta, ale nic to nestojí. Podívej se taky po elektroinstalaci, často prodřenej drát.