Diskuze o skútrech větších objemů.
Odeslat odpověď

Aprilia SportCity 250 - zkušenosti atd...

18 bře 2012, 00:37

Forum pro diskuzi o servisu a údržbě ASCs

Čau, máte někdo jakékoliv s pravidelnou údržbou?
    jaký olej
      jaké filtry
        atd ? :-)

        Re: Aprilia SportCity 250

        18 bře 2012, 10:19

        Vše je v manuálu ;-)

        http://www.mediafire.com/?nsc0qpsd4am

        Re: Aprilia SportCity 250

        09 dub 2012, 08:03

        Dobrej odkaz, je tam hodně věcí, Díky.
        Ale třeba z nabídky filtrů - který vybrat?
        1/ RMS Filtr oleje Piaggio za 280
        2/ Malosi Filtr oleje Piaggio za 210 - sportovní, ale nejlevnější? a nebo
        3/ Piagio Filtr oleje Piaggio za 350 - zcela origoš pro motor..

        http://www.scootland.cz/skutr-aprilia-s ... dily/motor

        Olej je doporučován AGIP CITY HI TEC 4T, ale ten u nás neseženu, nějaké vyzkoušené varianty?
        Obdobně pro brzdovku a chladicí kapalinu, tedy alternativy k:
        Agip Break 4
        Agip Permanent Plus
        Agip Gear Synth SAE 75W-90

        Předem díky za zkušenosti ze servisem, na co dát bacha, co se s........ apod.
        Naposledy upravil KYBLOS dne 24 bře 2013, 23:34, celkově upraveno 1

        Re: Aprilia SportCity 250

        09 dub 2012, 10:36

        Je uplně jedno jaký filtr tam dáš,stejně tak jakou značku oleje si vybereš. Jediný požadavek je aby splňoval specifikace dané výrobcem. Ale pokud chceš lejt ten Agip,tak se sežene v pohodě i u nás...

        http://www.hobbyhorazdovice.cz/autokosm ... t-sae-5w40

        Re: Aprilia SportCity 250

        09 dub 2012, 15:35

        Jaký je rozdíl ve spotřebě a životnosti motoru u Aprilie Sportcity 200 a 250i? Porosím o odpověďˇ přímo majitelé daných skútrů, mající reálné zkušenosti.
        Lze do těchto motorů použít olej Castrol act evo scooter 5W40? Popř. nemá někdo tady Aprilku na prodej? Děkuji.

        Re: Aprilia SportCity 250

        16 dub 2012, 12:50

        O víkendu jsem si hrál s motorkou (výměna oleje, fitrů) a našel jsem spálený kontakt od regulátoru (zřejmě) po LR na spodku - měl jste někdo stejný problém?
        Obrázek

        Jde mi o to, jestli přepálení je v důsledku špatné funkce regulátoru nebo jen skrze teploty, kt, vznikají provozem... našel jsem na Aprilia forum, že tyhlety hnědé spoje dost často hoří (šlo ale o biky / Tunovo),
        spíš bych tedy rád věděl, jestli jste to někdo taky neřešil a ev. jak?

        Obrázek

        Re: Aprilia SportCity 250

        16 dub 2012, 13:44

        Foto ve většim nemáš ?
        Mohl tam být nějaký nedokonalý kontakt a pak to může shořet. Určitě půjde nahradit nějakou jinou svorkovnicí,ucvakat a napájet kabely znova ;-)

        Re: Aprilia SportCity 250

        16 dub 2012, 13:54

        Větší je tady:https://picasaweb.google.com/lh/photo/8m6H4ZKSj8HGM9uZQRLVmgVfOvV_2REumsIc0Tw9P1U?feat=directlink
        https://picasaweb.google.com/lh/photo/u9F7MwJA27oAYt2ijRzoHwVfOvV_2REumsIc0Tw9P1U?feat=directlink

        No nejde mi tolik o opravu - to je jasný, že to odcvaknu a udělám znova (mám v plánu stěmahle věcičkama)
        Obrázek
        ale spíš mi jde o důvod, proč to zahořelo, roztavilo se... napětí podle budíku kolísá mezi 11,7 - 11,8... tam bych problém neviděl... jestli to je od motoru? nevím...
        Naposledy upravil KYBLOS dne 08 srp 2013, 09:03, celkově upraveno 2
        Důvod: Citace posledního příspěvku

        Re: Aprilia SportCity 250

        16 dub 2012, 20:11

        Elektroschema nemáš ? Aby se vidělo kam to jde ?

        11,7-11,8 mi přijde hodně málo. Dobíjet by to mělo kolem 13,5 voltu a i v klidu bez běžícího motoru by mělo být na baterce kolem 12,5 V.

        Re: Aprilia SportCity 250

        16 dub 2012, 20:39

        Ale jo, elektroschéma mám, ale nevyznám se v něm... Je to v manuálu, jak jsi sem dával odkaz :)
        Proč myslíš, že to dobíjí málo? vždyť to je 12V baterka... ale možná že to stím nesouvisí :lol:
        A ev. nemohlo by to souviset stím, že to je propálený, tudíž by na tom přechodu vznikaly ztráty?
        Opět jen laicka úvaha ...
        Naposledy upravil KYBLOS dne 08 srp 2013, 09:04, celkově upraveno 3
        Důvod: Citace posledního příspěvku

        Re: Aprilia SportCity 250

        17 dub 2012, 09:07

        Protože v řadě manuálů je obvykle uvedeno, že baterka, která drží napětí pod 12,5 V, se pomalu blíží smrti (záleží i na její fyzické velikosti). Normální je hodnota 12,6-12,8; i laicky je tak jasné, že minimálně na tolik ji musí dobíjecí soustava dodávat energii - reálně ale víc, protože jinak by každá spotřeba (počínaje žárovkou) brala zase energii pro regeneraci baterie.

        Re: Aprilia SportCity 250

        17 dub 2012, 09:53

        Napřed to oprav,ať se to tam případně nezkratuje nebo neprobíjí,pak to proměř a pokud tam bude při běžícím motoru do 12 voltů,tak je něco špatně.....regulátor nebo už od zapalka jde málo voltů.

        Re: Aprilia SportCity 250

        17 dub 2012, 12:53

        fleet.admiral píše:Protože v řadě manuálů je obvykle uvedeno, že baterka, která drží napětí pod 12,5 V, se pomalu blíží smrti (záleží i na její fyzické velikosti). Normální je hodnota 12,6-12,8; i laicky je tak jasné, že minimálně na tolik ji musí dobíjecí soustava dodávat energii - reálně ale víc, protože jinak by každá spotřeba (počínaje žárovkou) brala zase energii pro regeneraci baterie.

        Tohle je z manuálu:
        Obrázek https://picasaweb.google.com/lh/photo/G_9fiUsUA6VzlnitaR_qegVfOvV_2REumsIc0Tw9P1U?feat=directlink
        Obrázekhttps://picasaweb.google.com/lh/photo/uxvebJwnNYsrPqtZsck0eAVfOvV_2REumsIc0Tw9P1U?feat=directlink

        Počítač mi píše ty hodnoty 11,8-11,9 stav napětí baterky...

        Tady je schéma pro nabíjení baterky...
        https://picasaweb.google.com/lh/photo/44mRQDZgqTaGPNKxsPEjGAVfOvV_2REumsIc0Tw9P1U?feat=directlink
        zdá se, že ten kábl je zpečenej mezi 1 a 2...
        Co je ale magneto netuším... :(

        TUNER: Jdu na to :)

        Re: Aprilia SportCity 250

        17 dub 2012, 13:13

        Však u toho regulátoru máš taky napsáno dobíjecí napětí 13/15 V.

        Re: Aprilia SportCity 250

        17 dub 2012, 14:39

        Nojo, vidím... tak ja to ze zkoušečkou obejdu :)

        edit:
        Tak propalena spojka odstipana a cele propojeni vymeneno za nove spojky pres cokolady, vim, ze to neni asi nejcistci reseni, ale funguje to zatim. Promerene napeti je ted kolem 14,2 - 14,5V podle tahu motoru.
        Odeslat odpověď