Diskuze o skútrech větších objemů.
Odeslat odpověď

19 lis 2007, 14:23

A že i při třech stupních pod nulou, je po jízdě plášť zadního kola výrazně teplý, to je taky normální? Včera jsem to projížděl, a pak jsem si všiml, že od zadního kola jde pára, tak jsem zkusil plášť rukou a byl skoro horký. Předpokládám, že na ráfku bych ruku neudržel, ale nezkoušel jsem to.

19 lis 2007, 17:15

Tak to jsi měl zkusit ten ráfek a pak se teprve pozná od čeho to je ;)

19 lis 2007, 17:30

Ten jsem bohužel nezkusil a v nejbližší době výjezd neplánuju, docela jsem na tom vymrzl. Proto se ptám, jestli je to normální jev a jestli se vám zadní kolo při jízdě ohřívá taky, protože když se kolo tolik ohřívá v mrazu, tak co bude dělat v létě, při delší jízdě. Může se to tolik ohřívat od motoru, výfuku nebo od variátoru? Nevím co jiného by tam mohlo vytvářet teplo, zadní brzdu jsem skoro nepoužíval.

19 lis 2007, 21:08

Gumy se zahřívaj běžně, je to stlačováním vzduchu v pneumatice a třením té samotné gumy. Něco přidá asi i výfuk a motor.
Specielně ve dvou. Můžeš zkusit jestli ti nepřibržďuje zadní brzda ale ty tam máš kotouč tak tím to asi nebude.
No pak už jen ložisko nebo varec ale to se mi nezdá. Chce to ošahat odkud to jde - kde je to nejteplejší.

19 lis 2007, 21:37

Dík, trochu jsi mě uklidnil. Fakt jsme jeli ve dvou. Jestli na to bude zítra ještě počasí, tak to pro jistotu zkusím projet sám, hlavně to pak pořádně ošahám a budu vědět víc.

20.11. edit:
Tak to bylo asi tou jízdou ve dvou. Dnes jsem to projel sám a plášť byl po jízdě jen mírně vlažný, jinak všechno studené.
Naposledy upravil KYBLOS dne 11 srp 2013, 18:39, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

26 lis 2007, 22:39

Dobré téma, tak to mě ještě nenapadlo po jízdě osahat kde co hřeje. jen skutříka pohladím po světlech a pádím do tepla :D

26 lis 2007, 22:53

To já zase rád osahám kde co :-)

26 lis 2007, 23:08

tak to pozor, aby se nespálil :o ;) :D
Naposledy upravil KYBLOS dne 11 srp 2013, 18:39, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku

02 pro 2007, 19:15

Dnes v podvečer jsem provětral skútr a jízdu jsem zakončil u benzínky, tak jsem si při té příležitosti zkontroloval tlak v pneumatikách. V přední jsem měl 1,5, dofoukl jsem na 1,9, vzadu mě čekal šok: ručička tlakoměru se ani nehnula. Tak jsem zjistil, že jsem najezdil cca 200km na prázdném zadním kole! Dofoukl jsem na 2,0 a to jsem koukal, jak se zlepšila akcelerace i jízdní vlastnosti :D
Teď jen musím doufat, že jsem gumu nezničil a příležitostně zkontrolovat jestli neuchází. Vyskytl se i další problém, začala mi svítit kontrolka oleje, ten jsem přitom kontroloval nedávno a bylo ho tam dost. Teď jsem ho zatím zkontrolovat nemohl, jestli tam stále je, nepustil mě k měrce horký výfuk.
Tak už jsem to zkontroloval a oleje je tam dost :thinking:
Naposledy upravil Dopi dne 02 pro 2007, 20:26, celkově upraveno 1

02 pro 2007, 21:14

Tak už také víš proč se ti ta zadní guma tolik hřála. U podhuštěné je daleko větší tření a ve dvou to bylo ještě markantnější. Musíš častějc foukat B)
Naposledy upravil KYBLOS dne 11 srp 2013, 18:39, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku

02 pro 2007, 23:44

[quote=Dopi]Dnes v podvečer jsem provětral skútr a jízdu jsem zakončil u benzínky, tak jsem si při té příležitosti zkontroloval tlak v pneumatikách. V přední jsem měl 1,5, dofoukl jsem na 1,9, vzadu mě čekal šok: ručička tlakoměru se ani nehnula. Tak jsem zjistil, že jsem najezdil cca 200km na prázdném zadním kole! Dofoukl jsem na 2,0 a to jsem koukal, jak se zlepšila akcelerace i jízdní vlastnosti :D
Teď jen musím doufat, že jsem gumu nezničil a příležitostně zkontrolovat jestli neuchází. Vyskytl se i další problém, začala mi svítit kontrolka oleje, ten jsem přitom kontroloval nedávno a bylo ho tam dost. Teď jsem ho zatím zkontrolovat nemohl, jestli tam stále je, nepustil mě k měrce horký výfuk.
Tak už jsem to zkontroloval a oleje je tam dost :thinking:[/quote]

Pokud se ti rozsvitila kontrolka oleje tak ti to signalizuje vymenu,olej se meni po trech tacech a pritom se resetuje kontrolka oleje a ta se rozsviti pri ujeti trech tisic automaticky

02 pro 2007, 23:58

Sakra, myslel jsem že budu olej měnit až na jaře před hlavní sezónou. Můžu do jara občas vyjet s rozsvícenou kontrolkou, nebo to hrozí průšvihem? Dá se ta kontrolka zhasnout, aniž by se musel měnit olej, ať se mi pořád netlemí do očí? :D

Stejně jsou ty skutry ale super stroje, když se dá jezdit i na prázdných kolech. Ono se do nich stejně moc vzduchu asi nevejde. Ještě že je to bezdušák, živě si umím představit, jak se ta zadní guma pootáčela na ráfku, když jsem testoval rychlé starty z místa :o

03 pro 2007, 11:29

zalezi kolik toho chces najet,olej bude dobry ale mej na pameti ze je tam jen sitko a ne filtr,tudiz olej bude zaneradeny ruznym bordelem z motoru,jinak tam moc oleje neni tak ho radeji vymen ale poradne proplachni sitko,kontrolka se resetuje rucne ale u leose nevim kde,na yamaze je to takovy cudlik jako na reset dennich kilometru na tachometru

03 pro 2007, 15:23

Já mám r.2002 ST a to resetovací tlačítko mám pod sedlem u baterky. ;) ;

03 pro 2007, 21:11

Díky, tak ho teda vyměním, beztak budu muset asi během sezóny měnit znovu, 3000 km mi asi do další zimy stačit nebude.
Odeslat odpověď