Yamaha Xenter 125

Diskuze o skútrech většího objemu.

Re: Yamaha Xenter 125

Příspěvekod Tezu » 01 dub 2014, 21:46

Pro wenzel

Možná jsi měl více času věnovat výběru skůtru a lépe zvážit, k jakému účelu ho budeš používat. Xenter tak jako všechny skůtry 125, jsou především určeny pro městský provoz a to je rychlý přesun na krátké vzdálenosti.Jedu-li trasu kolem 20km, tak mě třijde zásuvka a vyhřívané rukojeti jako zbytečnost a více mě budou zajímat jízdní vlastnosti. Pro převoz věci, nebo jízdu na větší vzdálenost, (jak již jsem psal) si prostě vezmu auto. Xenter není malý, ale ani velký a tak od něj nemůžeš očekávat vlastnosti velkého skůtru. Na Tvém místě, bych neinvestoval do tuningu, ale do nákupu nějakého maxika, který tvé požadavky hravě splní.
Mě slouží velmi dobře a nějaké šrouby mě nemohou rozhodit. (spíše je to má nešikovnost a použiti nesprávného nástroje)
Uživatelský avatar
Tezu

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 49
Registrován: 07 úno 2014, 16:20
Bydliště: Zlín
Skútr / moto: Yamaha X-Max 300

Re: Yamaha Xenter 125

Příspěvekod wenzel » 02 dub 2014, 07:51

uznavam ze jizdni vlastnosti xentra jsiu vyborne a taky proto jsem ho zvolil ale ty chyby ktere tady pisu jsou naprosto zbytecne... jde o to ze davat do riditek od vyroby zavazi misto toho je svarovat by zvedlo cenu xentru o 100kc jestli vubec!
dodatecne dodelani ale bude stat 13krat tolik.
nastesti se da tohle resit zaslepkou za 5kc ale zase je to zbytecny kompromis... kdyby tam byl sroubek vypadalo by to mnohem lepe

jinak presne jak rikas - jezdim trasu 20km pres mesto je to asi 20min a za tu dobu mam pri teplote okolo 0*C ruce modre az je pomalu z rukavice dostat nemohu... myslim ze byhrivana riditka nejsou zadny nadstandard (stejne jako klima v aute) a kdyz uz je tam vyrobci nedavaji ve vyrobe tak by aspon meli pocitat s tim ze tam jednou budou dodelavany a to u xentra nezvladli
Uživatelský avatar
wenzel

50+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 59
Registrován: 27 pro 2013, 13:53
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: yamaha xenter 125ccm

Re: Yamaha Xenter 125

Příspěvekod Martanasse » 09 dub 2014, 09:30

Ahoj,
Tak jsem se rozhodl pro malé plexi - nemáte někdo doma nějaké navíc? :-)
Martanasse

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 01 dub 2014, 15:27
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Yamaha Xenter 125

Re: Yamaha Xenter 125

Příspěvekod wenzel » 19 dub 2014, 07:44

meril nekdo kolik mu xenter zere? ja jsem na spotreby.cz posledni mesic a jezdim za 3,2 litru
yamaha udava 2,3 tak by me zajimalo jak moc je tohle cislo realne
Uživatelský avatar
wenzel

50+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 59
Registrován: 27 pro 2013, 13:53
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: yamaha xenter 125ccm

Re: Yamaha Xenter 125

Příspěvekod Tezu » 19 dub 2014, 09:07

Počítal jsem spotřebu naposled když jsem měl najeto 1000 km a byla 2,8 l. V testu jsem četl, že po zajetí, by se měla pohybovat okolo 2,5 l. Momentálně mám najeto 2500 km. Změřím a dám vědět.
Uživatelský avatar
Tezu

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 49
Registrován: 07 úno 2014, 16:20
Bydliště: Zlín
Skútr / moto: Yamaha X-Max 300

Re: Yamaha Xenter 125

Příspěvekod dcigi » 20 dub 2014, 14:41

Celkem už mám najeto 3300 km, celkový průměr spotřeby je 2,8. Přiznám se, že jsem čekal, že se vejdu do 2,5.
Jinak přes letošní zimu průměrná spotřeba 3 litry. Nejmíň jsem se dostal na 2,4, ale to jsem jezdil v létě trasy 40 km tam a 40 km zpět. Jinak jezdím většinou do práce, což je z vesnice skoro přes celé město 14 tam a 14 zpět. :roll:
Pravdou je, že mu mimo město nakládám, co to jde. :lol:
Uživatelský avatar
dcigi

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 16
Registrován: 18 srp 2013, 22:59
Bydliště: Plzeňsko
Skútr / moto: Yamaha Xenter 125, Yamaha XJ600S Diversion

Re: Yamaha Xenter 125

Příspěvekod Tezu » 20 dub 2014, 17:16

Rozdíl ve spotřebě 2,5l nebo 2,8l je 0,3l na 100km. Při ceně benzínu 35kč l., to dělá 10,50kč na 100km. Ve Tvém případě, kdy máš najeto 3300km, je cena 346,50kč. Netvrdím, že je to málo peněz, ale to svezení za to stojí. Xenter, je ve své třidě nejpohodlnější a má nejlepší ochranu proti nepřízni počasí.
Přikládám odkaz na test čtyř skůtrů.

http://www.motorkari.cz/clanky/redakcni ... 27197.html
Uživatelský avatar
Tezu

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 49
Registrován: 07 úno 2014, 16:20
Bydliště: Zlín
Skútr / moto: Yamaha X-Max 300

Re: Yamaha Xenter 125

Příspěvekod dcigi » 20 dub 2014, 20:58

Jo, jo, Xenter je super, mně při výběru sedl nejvíc. Máš pravdu, ten rozdíl je zanedbatelný, jen jsem si říkal, že 125 ccm prostě bude brát míň. Ale jak jsem psal, mimo město mu nakládám co to jde. Takže celkově jsem velmi spokojený. Asi nejvíc lidi dostávám, když jim sdělím kolik je venku stupňů teploty. Jejich údiv je velký .... :lol:
Uživatelský avatar
dcigi

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 16
Registrován: 18 srp 2013, 22:59
Bydliště: Plzeňsko
Skútr / moto: Yamaha Xenter 125, Yamaha XJ600S Diversion

Re: Yamaha Xenter 125

Příspěvekod wenzel » 21 dub 2014, 16:51

ten test těch 4 skutru jsem četl a vcelku nechapu to negativní hodnocení těch brzd... jel jsem ve dvou celkem se skutrem nějakých 300kg a když jsem před křižovatkou za to v 90km/h zatahl tak to zabrzdilo na par metrech... kdyby byly brzdy nevím jak moc více učinné tak si dovolím tvrdit že spolujezdet za předpokadu že by se naprosto křečovitě nedržel by buďto letěl na zem nebo by vam svou přilbou zezadu rozbil tu vaší... tak asi tak, nemluvě o tom že si myslím že to byla už i pomalu hranice pneumatik aby se neutrhly (jestli chce tedy někdo intenzivnějšíí brždění nechť si koupí pořadne pneu a nebo by mohli pani redaktoři co to psali opustit klavesnici pc a občas taky něco zmáčknout aby neměli uchop jako dítě... pak jim to nebzdí)
k tomu pohodlí je nutno doplnit že opravdu tlumiče fungují jak mají ale zase sedadlo není zrovna bezchybné (obzvláště při přímém srovnání s x-city nebo x-maxem je držení a komfort sedla opravdu znatelně horší)

ke spotřebě... jezdím za 3.3 litry což s udavanou spotřebou 2.3 je znatelný rozdíl jednak při ujetých 7000km finanční a jednak v dojezdu při 8litrové nadrži to udělá 100km
spotřeba 2.8 je u mě realna při slušné jízdě ale když za to ze zataček a křižovatek zatahnu tak jsem na 3.2 (při jizdě v jednom)
image.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
wenzel

50+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 59
Registrován: 27 pro 2013, 13:53
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: yamaha xenter 125ccm

Re: Yamaha Xenter 125

Příspěvekod dcigi » 21 dub 2014, 19:48

to Wenzel: teda tobě ty kilometry pěkně přibívají. Jakou máš skladbu cest?
Jinak co se týče brzd, tak ještě než jsem Xentra koupil, jsem četl nějaký test, kde se testmenům brzdný účinek nějak nelíbil. Mně to naprosto vyhovuje, brzdí to pěkně, a dokonce sdružený UBS mi přijde dobrý. Prostě když za tu sdruženou (zadní) víc zabereš cítíš jak se přidá i brzdný účinek na přední kolo, ale nic co by mě jako jezdce zaskočilo a překvapilo.
Spíš to bude tím, že redaktoři každou chvíli jezdí na něčem jiným, a tak se nám snaží pojmenovat detaily, kterých si MY, obyčejní smrtelníci ani nevšimneme :lol:
Uživatelský avatar
dcigi

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 16
Registrován: 18 srp 2013, 22:59
Bydliště: Plzeňsko
Skútr / moto: Yamaha Xenter 125, Yamaha XJ600S Diversion

Re: Yamaha Xenter 125

Příspěvekod wenzel » 21 dub 2014, 22:38

pár řádků k výbavě bych zde ve vlákně k yamaze xenter rád viděl a tak tedy začnu já

yamaha samostatná nenabízí krom plexi konkrétně ke xetru vlastně vůbec nic! konstrukčně je xenter dělán ne zrovna uživatelsky jednoduše pro doplnění výbavy... kapotáž řidítek, která je do sebe nacvakaná a pod níž je málo místa na umistění další elektroniky, není uplně štastná volba... tolik kritizování
xenter vyborně chrání nohy, na tucano je jak dělaný - lehká instalace, deka posouvá skůtr k úplně jiné užitkové hodnotě, jestli je něco, co bych všem vám zde mohl doporučit tak KUPTE SI DEKU!
plexi je zde probráno tak za mě jen krátké hodnocení.... doporučuji koupit!
zásuvku jsem vlastně doopravdy ještě nepoužil ale jsem člověk pracující celý den s iBlbostma a tak je přijemné mít tu možnost, kdyvych ji potřeboval... navíc dobudoucna hodlám i cesty někam dál a když už jsem dal těch 60 euro za sygic (aplikace do iŽida) tak těch par korun za zasuvku neopláču, navíc mobil se zaplou navigací vydrží asi 2 hodiny
opěrku pro spolujezdce jsem kupoval dřív, než jsem byl jako spolujezdec svezen, na komfortu moc nepřidá a za ty děsné peníze co za to yamaha chce to NEDOPORUČUJI!
tašky od oxfordu jsou užitečné ale často s nima nejezdím... nechal jsem prostřední popruh, který tahám pod sedadlem, sešít tak, aby mi někdo nemohl ukrást tašky samotné, naneštěstí jejich obsah uchránit nemohu a yamaha žaden držák na boční kufry pro xentra nedělá
vyhřívané rukojeti jsem volil od oxfordu model přímo na skutra... chtěl jsem šetřit baterku a taky jsem nechtěl mít tahán kabel po plastech - rozhodnutí to bylo chybné
vyhřívané rukojeti určitě doporučuji ale ne tento model
na low topí málo a tak je využijete pouze na high - problémy při instalaci jsem popsal hned na začátku tohoto příspěvku
abych ale nebyl tak negativní dopním, že minulý týden jsem jel při teplotě 6*C v letních rukavicích, kdy mi řiditka hřaly na high a pomalu jsem uřel slzu štěstím, že všechno to instalovani, investovani neni uplně k ničemu!

dále planuji dokoupit sloní uši... mali někdo nějaké postřehy a poznatky ke své výbavě, určitě by neuškodilo s o ně podělit!
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
wenzel

50+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 59
Registrován: 27 pro 2013, 13:53
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: yamaha xenter 125ccm

Re: Yamaha Xenter 125

Příspěvekod Tezu » 21 dub 2014, 23:05

Myslím si, že brzdy na Xentru jsou naprosto dostačující.(nejsem žádný divočák)
Pro mladého mladého kluka, který bude jistě jezdit razantněji, by to taky neměl být problém, protože si jednak každý na svůj stroj zvykne a pokud se za ně takzvaně vezme, brzdí opravdu dobře.
Kotoučová zadní brzda by byla určitě účinnějši. Záleží na tom, zda je na tak lehkém stroji, jako je Xenter, k užitku, nebo naopak.
Snaha výrobců, nabídnout co nejvíce potencionálním zákazníkům a tim je zlákat ke koupi, je velká.
Dělat z městského skůtru závodní stroj?
Takže, chlapi jezděte a až Vám to nebude stačit, tak kupte jiný stroj.
Pro wenzel : Ty nemáš auto?

4.5. edit:
wenzel píše:meril nekdo kolik mu xenter zere? ja jsem na spotreby.cz posledni mesic a jezdim za 3,2 litru
yamaha udava 2,3 tak by me zajimalo jak moc je tohle cislo realne

Tak jsem změřil spotřebu a vyšla mě 2,55l na 100km. Jezdil jsem většinou trasy v rozmezí 5 - 17km, něco dokonce ve dvou a rozhodně jsem skůtr nešetřil.
Myslím, že je to docela dobré.
Naposledy upravil Tezu dne 03 zář 2014, 19:16, celkově upraveno 3
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Uživatelský avatar
Tezu

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 49
Registrován: 07 úno 2014, 16:20
Bydliště: Zlín
Skútr / moto: Yamaha X-Max 300

Re: Yamaha Xenter 125

Příspěvekod Tezu » 03 zář 2014, 19:18

Ahojte Všichni vlasníci Yamahy Xenter.
Právě jsem na tom svém skůtru pokořil hranici 5 000km bez jakékoliv závady nebo jen náznaku problému. Po těch kilometrech ho mám takzvaně v ruce a každá jizda je pro mě stále potěšenim.
Protože tu nikdo nic dlouho nenapsal, tak se chci zeptat, jak to jezdi Vám? Máte s ním někdo nějaký problém?
Pro Martanasse, jedno malé plexi včetně držaků by tu bylo k prodeji.
Uživatelský avatar
Tezu

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 49
Registrován: 07 úno 2014, 16:20
Bydliště: Zlín
Skútr / moto: Yamaha X-Max 300

Re: Yamaha Xenter 125

Příspěvekod wenzel » 08 zář 2014, 21:06

Po 11000 jsem měnil vzduchový filtr, brzdové desky (dohromady 1500) a samozřejmě zadní pneu (1500)
pneu jsem měnil pouze zadní protože přední je tak v polovině životnosti možná ani to né....
zvolil jsem citi grip michelin a po prvních 1000km na nové pneu mě ovládla jistota v zatáčkách i v mokru (na staré pneu jsem za mokra najížděl do zatačky se slzou v oku a promítal si emotivní chvilky života) nechci říct, že stará pneu byla špatná ale ve srovnání s nouvo se to jinak říct nedá...

dosavadní postřehy... na nedostatky xentera jsem si už tedy zvyknul, na jeho jízdní vlastnosti navyknul
1) asistenční linku jsem ještě nepoužil a není ani jediný náznak toho, že by se tak mělo stát
2) yamaha servis sice není uplně zadarmo ale vyměnu a garančku udělali na počkání (a ještě mi nabídli, abych tam 2 hoďky neseděl, že mě zavezou domu)
3) kdo četl mé dřívější postřehy ví, že jsem dost kritický ale... za rok na xentru zamnou přišel nejeden hlídač, vrátný... mrknout se co že to mám, na cestě se kolem mě motalo (asi 10 krát mě předjelo a pak ubralo z plynu) auto plně vietnamcu a koukali jako bych jel na nebeském oři
pár kolegů (nevím jestli jsou zde aktivní) se zase přišlo podívat na gripy a tucano

momentálně čekám na sloní uši a tucano takeaway (pro spolujezdce) a hodlám jezdit dokud mě nepočasí nezastaví
Uživatelský avatar
wenzel

50+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 59
Registrován: 27 pro 2013, 13:53
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: yamaha xenter 125ccm

Re: Yamaha Xenter 125

Příspěvekod Tezu » 17 lis 2014, 23:55

Ahoj,
Moc dík za postřehy, jsem rád, že jsi se zmínil o pneu. Mám ještě dost času do výmněny, ale už teď pokukuji co koupím a každá rada je drahá.
Jinak žádné úpravy nedělám. Mám najeto teprve 6 000km a vše funguje jak má.
Zvažuji, že taky koupím sloní uši a reflexní proužky na kola. ( černé, jednoduché a bez nápisu )
Uživatelský avatar
Tezu

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 49
Registrován: 07 úno 2014, 16:20
Bydliště: Zlín
Skútr / moto: Yamaha X-Max 300

PředchozíDalší

Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků