Diskuze o skútrech většího objemu.
29 srp 2014, 08:21
alli77 píše:Můžete mi prosím napsat, jakou a jestli vůbec máte nějakou spotřebu oleje? Mně se totiž zdá, že mi to papá olej nějak moc a nevím, jestli je to normální nebo mám problém.
normální je prakticky nulová spotřeba ale jinak je to ekonomická úvaha – kolik to má najeto doopravdy? vyplatí se u toho generálka? Budu jí dělat sám nebo ne. nebo bude levnější smířit se s nějakou korunou navíc do oleje a něco ještě najezdit? Kolik najedu ročně? Kolik litrů oleje navíc spotřebuju ročně versus kolik by stála oprava?
29 srp 2014, 08:42
Jasně, rozumím. Spotřeba je to obrovská a je na mě, jestli budu dolévat olej a nebo to nechám opravit. Jezdím na tom do práce a kupoval jsem to hlavně proto, abych ušetřil měsíční provozní náklady za auto. Denně najedu 70km.
Mám ho od ledna a teď mám najeto těch +- 4000Km a dolil jsem 1,5 litru oleje. Do konce sezóny můžu dolít ještě max litr. To bych přežil, to je ve výsledku 500Kč za olej ročně navíc. Žádná hrůza.
Je tu ale druhá věc. Technika motoru. Já do toho liju kvalitní aditivovaný benzín, aby se to čistilo a mazalo a mělo co nejlepší chod a životnost. A při představě že se tak snažím a ono mi tam nateče půl litru oleje na 1000km mě teda netěší. Vždyť to od toho oleje musí být zanesené a poucpávané kde co
( To se pak můžu divit, že se mi po týdnu stání nedaří nastartovat nebo že jednou to jede jako z praku a podruhé z toho nevymáčknu 90km/h
29 srp 2014, 08:44
Tak pokud je to tak, vubec bych nedal nic za to, ze motor ma spatne tlaky vlivem opozrebeni pistnich krouzku a minimalne ty bych vymenil nebo nechal vymenit...! I tvoje snaha s lepsim palivem tak jiste prichazi vnivec, bohuzel.
Sent from my iPhone using Tapatalk
29 srp 2014, 09:36
No ono to s tou leností udělalo jen párkrát, není to žádný častý jev, ale i tak to značí, že je něco špatně
29 srp 2014, 10:07
Chtěl jsem se tu zeptat jaký tankujete do Xmaxe benzín? Včera jsem totiž mluvil s technikem z Yamahy a ten mi doporučil tankovat prémiové značky benzinu a to nejlépe Vervu 100 od Benziny a to s ohledem na vyšší výkon, životnost čerpadla, atd.. Teď beru klasiku Natural 95 od OMV no.
29 srp 2014, 10:12
určitě netankovat nic pochybného, ředěného s vodou apod. - jinak skoro všechny pumpy kupují benzín z jedné velké nádrže od tuším české rafinérské a míchají si případně do toho něco svého - -- někdy jsou aditiva a rozpouštěče usazenin potřeba, ale drtivá většina - 95% těch řečí okolo značky a názvu benzínu je imho jen a jen reklama.
29 srp 2014, 10:24
josuk píše:určitě netankovat nic pochybného, ředěného s vodou apod. - jinak skoro všechny pumpy kupují benzín z jedné velké nádrže od tuším české rafinérské a míchají si případně do toho něco svého - -- někdy jsou aditiva a rozpouštěče usazenin potřeba, ale drtivá většina - 95% těch řečí okolo značky a názvu benzínu je imho jen a jen reklama.
Vodu si neliju ani do krku natož do skutru
. Tak samozřejmě to už z názvů těch značek benzínů vyplývá, že by měl člověk po natankování rvát asfalt (W power, Carrera atd.), ale pokud pominu výkon a zaměřím se na biosložky, v hlavě mi ta myšlenka lít tam lepší fuel jaksi šrotuje
, kdyby si měl motor s lepším benzínem i lépe "chrochtat"
29 srp 2014, 10:33
Určitě to lepší je, nejlepší způsob, jak si to ověřit je ten, že na stejné množství paliva najedeš minimálně víc km (při přepočtu spotřeby na cenu se většinou rovná jedno druhému), ale určitě s lepším palivem je skútr i klidnější a chod motoru takový hladčí...co je smutné je fakt, že "běžná" paliva u nás jsou skutečně ředěna většinou biolihem a "prémiová" odpovídají standardním v zahraničí...
29 srp 2014, 10:45
Quick32 píše:Chtěl jsem se tu zeptat jaký tankujete do Xmaxe benzín? Včera jsem totiž mluvil s technikem z Yamahy a ten mi doporučil tankovat prémiové značky benzinu a to nejlépe Vervu 100 od Benziny a to s ohledem na vyšší výkon, životnost čerpadla, atd.. Teď beru klasiku Natural 95 od OMV no.
Ve světě motorů dělali testy benzínů a nejlíp vyšla benzina s obyčejným benzínem natural 95, který sice není označený jako prémiový, ale parametry má nejlepší ze všech, včetně těch nejdražších superprémiovek. Naproti tomu shell s těma svýma marketingovýma nesmyslama propadl. Je to úplně obyčejný neaditivovaný benzín. Druhá varianta je obyč natural + dolévat VIF. Toť kategorie 95
98 a 100 je opět nejlepší Benzina s Vervou 100.
Si to zkuste někde najít a přečíst. Já tankuju obyč natural 95 u benziny, ale začínal jsem na maxmotion 95 u OMV
Naposledy upravil
alli77 dne 29 srp 2014, 10:58, celkově upraveno 1
29 srp 2014, 10:54
Quick32: Dle meho nazoru , Vervu 100 u naseho motoru nejspis nijak nevyuzijes, je staveny na 95 oktanu. Navic mne zase jiny mechanik rekl, ze v zadnem pripade netankovat 100 oktanu, ridici jednotka si s tim neporadi. Ruzne testy benzinu jiz probehly, tak pouzij Google, diskuzi jsou o tom mraky. Pokud chces mit klid, tankuj aditivovane benziny a nebo normalni a kapni si do toho VIF 1:1000. Ja jsem to udelal asi u 10 plnych nadrzi a zadne zlepseni jsem nevidel. Spotreba mi taky zustala stejna. Psychika a sugesce je ale potvora
V zadnem pripade tady nechci rozdmichavat nejake flame. Od toho je spousta jinych diskuzi, ktere se tomu primo venuji. Kdyz je vsechny prectes, zjistis, ze jsi na tom stejne jako na zacatku. Proste se zarid podle toho co sam uznas za vhodne, jednotny nazor na to neni. Paradoxne vseobecne dobre vychazi Benzina a nejhur SHELL.
Cteni muzes zacit treba timto :
http://ulozto.cz/xG7wvXZu/test-benzinu-rar . Test premiovych nemam, vysel nedavno, ve Svete Motoru
Naposledy upravil
aldav dne 29 srp 2014, 11:11, celkově upraveno 1
29 srp 2014, 11:07
Já jsem ten test viděl a upřímě, nic osvětového to není. A pokud vezmu v úvahu, jak dopadají testy aut ve SM, účastní-li se jich jakákoliv Škodovka...z výseku v tabulce, kterou uvedli potvrdili, že vlastně označování benzínu nelže, tj. že jeden je lepší, než jiný u jedné konkrétní firmy...jak jsou na tom mezi sebou je pak věc dalšího porovnávání, ale v zásadě se ta data drží nějakých mantinelů podle toho, jaká je výchozí rafinérka pro kterou společnost.
29 srp 2014, 16:30
tak volali mi z Brna tyden to zkouseli a testovali a porovnavali se stejnym testovacim modelem .... a rikal mi mechanik ze je to tim ze jsou tam prime prevody rovne zuby ,, nekde byvaji i sikme ale kdyz jsou kola pod plynem vse v poradku ale kdyz se pusti plyn a prejede pres diru tak se pohne prevod a udela to ten zvuk. rikali ze je vse v poradku. Plus 12V zasuvku do kastliku sem si nechal dat.
29 srp 2014, 18:20
Nevim, jestli bych byl spokojeny s takovou odpovedi. Nicmene jeste muzes projit nemecke forum
http://goo.gl/eO3GOW a popripade se tam muzes i zeptat. Tam bude urcite vic majitelu novych rocniku.
29 srp 2014, 19:00
To je docela smutné, zvláště od Yamahy by jsem spíše čekal větší odladěnost a vychytanost techniky. Ten zvuk z převodů by mě hodně štval. Nicméně pokud tvrdí, že to není žádná závada, tak s tím asi nic neudělají!
29 srp 2014, 20:44
mailo píše: a rikal mi mechanik ze je to tim ze jsou tam prime prevody rovne zuby ,, nekde byvaji i sikme ale kdyz jsou kola pod plynem vse v poradku ale kdyz se pusti plyn a prejede pres diru tak se pohne prevod a udela to ten zvuk. rikali ze je vse v poradku.
Vidis tam nekde kolo s rovnyma zubama? - ja ne
Snímek obrazovky.png
Podivej se sam na
http://www.yamaha-motor.eu/uk/services/ ... index.aspx - verze s primymi zuby tam neni > ani nemuze, je to nesmysl tam dat kola s rovnyma zubama > pan "mechanik" je asi odbornik
Mimochodem, podle Part.No. jsou ty kola stejna od rocniku 2006
- asi mas nejakou special edici
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.