fuufni píše:Zdravím hoši a holky. Už jsem sem jednou psal, že mi přestal fungovat tachometr (...) Komplet náhon jsem rozebral a vyčistil, pročistil jsem i konektor náhonu a zástrčku, která vede dál do svazku kabelů. Budíky fungujou normálně...teplota, palivo funguje jak má. Po otočení klíčkem se i ručička tachometru zvedne na nulu...prostě jen neukazuje a nenačítaj se kilometry na displayi...Nevíte někdo co by to mohlo být ještě jiného v čoudu? Nechce se mi zatím ještě platit dardy za diagnostiku abych zjistil nějakou kokosárnu...Díky za postřehy pokud nějaké budou
Tento problém jsem měl na Peugeotu... Náhon je řešenej nějak magneticky. Byl tam snímač (zvenku s drátem) a prstýnek. Ten se časem uvolnil a točil se zároveň s předním kolem -> tachometr neukazoval - součásti vuči sobě nerotovaly. Nevím jestli jsem ti pomohl, ale zkus se podívat na uchycení těch dvou částí, nebo se někde koukni po samotným "prstýnku"...
----------------------------------------------------------------------------------
Jinak popíšu svou další zkušenost se skůtrem od J&J... Po problémech se startováním a volnoběhem jsem koupil novou baterku. Na chvíli problém odezněl. Pro vyřešení vody v oleji jsem vezl skútr asi 100km za známým mechanikem. Nechal jsem na tu cestu radši vyměnit olej, dolil destilku do expansky a hurá na silnici. Celá cesta fajn, netřeba popisovat jak se X-Max chová mimo město, napsáno už bylo dost.
Po ujetí takových 80km na jeden zátah jsem zastavil abych se protáhl. A pak už nenastartoval...
Ani cvak, naběhly kontrolky, ale jakmile jsem stiskl brzdu, abych mohl nastartovat, spadlo to. Rutinovaně jsem tedy odpojil baterii a jal se čekat, jestli se třeba po hodince nevzpamatuje tak, že bych to mohl nakopnout a dojet pod plynem zbývajících 30 kilometrů. Snaha byla marná, baterka se nezmohla vůbec na nic. Naštestí mám v rámci havarijka odtah do 50km zdarma. První delší cestu jsem tedy zakončil na korbě obrovskýho auta Global Assitance (pozn.: Kontrolujte, jak a kudy vám uchycují stroj... Pan technik se jal kurtnou přitáhnout střední celoplastový tunel
).
Pravděpodobně odešel regulátor (cca. 1700 Kč). Můj názor je ten, že nová baterka se vždycky stihla vzpamatovat a znova skůtr natočit, přestože nebyla dobíjená. Aź budu vědět co s tím bylo, napíšu.
Jediná dobrá zpráva je ta, že po delší jízdě má olej krásnou olejovou barvu, atudíž by do něj nemusela téct voda. To se ale ukáže až po rozebrání.
Jinak přidávám první fotku, pořízená někdy mezi čekáním na odtah a proklínáním prodejce a jeho "servisu".
Suchou cestu a šťastné kilometry přeje
Panker