Před časem jsem tu psal o problému se cvakáním v motoru:
100-125ccm-skutry-f3/yamaha-x-max-125-t4660-720.html#p252728Skůtříka mám už pár dní doma, takže je na čase se podělit s výsledkem.
Takže, bylo to nakonec na kompletní generálku motoru s výměnou válce, pístu, klikovky a všeho okolo. Po otevření se totiž ukázalo, že krom klikovky se odlomil kus pístu, který v motoru nadělal celkem paseku. Taky než jsem s tím dojel, tak motor sežral skoro všechen olej (tady nemůžu říct, jestli to první sežralo olej a pak se odlomil kousek pístu anebo naopak a ten úbytek oleje už byl jenom důsledek katastrofy v motoru). Ve válci byla rýha, zasviněný ložiska...
Po otevření motoru se taky ukázalo, že do motoru už předtím někdo lezl a taky, že to má najeto tak 50 tisíc než 20 na tachu. Byla tam i jiná (dvouhrotová) svíčka... Podle mechaniků to prý vypadalo tak, že to bylo dřív "pospravované" tak, aby to prostě nějakou chvilku vydrželo a že v motoru bylo něco špatně už dřív.
Toš tak. Předchozí majitel mi ukazoval papíry o koupi z francie a nájezd odpovídal, jestli o tom věděl nebo ne, těžko říct...
Na druhou stranu já su věčnej optimista, takže je třeba se na to dívat z té světlé stránky. Majitel přede mnou vyměnil gumy, baterku, brzdy, řemen a válečky ve varci, přestříkané to bylo ještě ve francii, teďka to má prakticky novej motor, takže mám vlastně skoro novýho skůtra
A teď už budu doufám jenom jezdit
Sice teď musím přežit to nudné zajížděcí období, ale co už. Furt lepší než hopsání na malé 50ce, na X-maxe jsem si rychle zvykl a teď na tom prckovi jsem si připadal jak na motorové koloběžce