ahoj kolle, včera už jsem tu nestačil vlézt , taky ti dík za tvou přítomnost u nás na severu , rádi jsme tě poznali a doufám , že jsme tě nenaučili něco nekalého , přece jen s feryym máme trochu za ušima
pomohl jsem ti rád a určo nejsi ani první (že Štefane

) a věřím , že nebudeš poslední ,
no a aby toho nebylo málo , tak jsem včera po té projížďce a vyprovození mnou a ferym tebe skoro k Příboru , ještě vyměnil motorový olej v mém prdítku a to včetně olejového filtru , už bylo na čase , najel jsem na něm 5100 km a všiml si jedné věci , (dnes jsem totiž najel už něco přes 80 km) , a došlo ke "stišení" motoru po výměně , dal jsem teď scootr expert od MOTULu , prodejce motozem cena 219,-kč/lt ,olejový filtr mi poslal už s tím guferem p.Ulrich z Brandýsu , cena 106 ,- kč
spuštěný olej byl jak má být , špinavý , smrděl spáleninou a částečně i benzínem , a dle nového už docela řídký - samo ,že po vychladnutí , výměnu jsem udělal během 30 minut není to nic složitého jeden šroub 19 mm ořech z račnou , nedoporučuji očko a otevřený klíč už VŮBEC , nedosedne pořádně a je to hliník,ať ten 6-ti hran nestrhnete

, resp.speciš krytka zespod motoru , která má ještě nad sebou pružinu se sítkovým filtrem - spadne vám to nádobky pro starý olej - nezapomeńte vybrat a vlořit z5 - pérem dolů sítkem s plastovým těsněním nahoru

, no a pak 3 šrouby 8 ořech(oříšek,jak kdo chce

) na krytu olejového filtru , pozor na z5-tnou montáž , z jedné strany je filtr uzavřen a z druhé je průchod , uzavřením ke krytce vložte nový a spasujte na jeho střed hliníkovou krytku , zde jsem šrouby (3x) pomazal měděnou vazelínou,aby šly pak z bloku motoru lépe odšroubovat a nestrhal jsem závity v bloku , obě věci jsou těsněny O - kroužky , nemá smysl použít něco jiného ,
no ale ráno ten smrad v garáži , to se nedalo , jednak z toho oleje a jednak z čistících prostředků při čištění kollovy mašiny , a to špinavé hadry odnesl , měli jsme i otevřené vrata , ale přece to smrdělo , no respektive vonělo
motorařinou

, nalil jsem tam 1,5 lt a po nastartování a chodu motoru , ukazovalo přesně po max (vrchní označení) na kontrolní měrce ,
takže teď už jen zase jezdit