Ahoj,
jsem v tomhle ohledu úplný nováček a potřeboval bych poradit s koupí skůtru Xmax 125.
Nikdy jsem neměl motorku, ani skůtr. Vlastně nemám ani kolo
Ale zjistil jsem, že na B dostanu i skůtra do 125ccm. Mám 194cm a po pročtení fóra jsem zjistil, že by to chtělo něco většího. Xmax vypadá, že by byl ideální. Původně jsem chtěl něco úplně nového z číny, ale údajně je to shit co se většinou rozpadne. Pak jsem měl v merku PCX, ale tam je údajně zase méně místa na nohy a já je mám fakt dlouhý
Používat jej hodlám každý den do práce a zpět (celkem 30km) + cesty po Brně, na nákupy atd.
Našel jsem Xmax z 2013, nájezd 20.000 za 65.000Kč. Dovoz ze zahraničí, nespecifikováno z kama. Má to smysl? Vůbec se neorientuji v tom, zda je to OK, nebo ne.
Po čem se dívat? Variátor? Brzdy? Našel jsem zde téma
https://www.skutrforum.cz/rady-pred-nakupem-skutru-f80/pokus-o-kontrolni-seznam-pred-nakupem-skutru-t14185.html i s PDFkem, kde je seznam po čem jít. Ovšem když nevím, jak to kontrolovat, je mi to celkem k ničemu
Nejraděj bych si tam pozval známého, co tomu rozumí, ale jsem ve své sociální bublině první svého druhu, všichni mají jen auta
Dá se poznat bouraný skůtr?
Obecně bych chtěl mít skůtr do 60-70k Kč max + mám 15k Kč na vybavení. Nemám ani rukavice.
Jak moc podstatné je u skůtru ABS?
Kolik mohu očekávat zhruba roční náklady na údržbu ojetiny, jako je Xmax? Díval jsem se na ceny origo součástek a nebyla to oproti mojemu Passatovi žádná hrůza
Je pravda, že na dvoukolkách se pneu sjíždí mnohem rychleji oproti autu a je třeba pořizovat nové po cca 10k km?
Díky za tipy