Zkusím napsat takovou mojí skromnou zkušenost s X Maxem, kterého jsem si půjčil na Skútršňůře na předváděčce, kde mi dovolili si s tím vyjet i mimo areál
Předně uvádím, že jsou to mé čistě subjektivní dojmy na základě jedné zkušební jízdy. Srovnámám s mou PCX:
1. Je to výrazně těžší stroj a ta váha je znát. Manipulace na místě sice není tak fajnová jako s PCX, ale jízda je výrazně pohodlnější, protože s vámi tolik nehází vítr. PCX se ve větru mnohdy dost kymácí, X Max s tím takový problém nemá. Při jízdě po mětském okruhu, kde se často jezdec proráží vzdušnými víry od kamionů, má X Max určitě navrch.
2. Ochranu proti větru má X Max mnohem lepší. U PCX to jde dohnat lepším plexi, u kolenou už s tím ale nic dělat nejde. Já osobně si na to nestěžuju, ale hodně lidem to může vadit.
3. Pneumatiky byly Michelin City Grip. Teď nevím, jestli je tam Yamaha dává standardně k novým strojům, ale jsou výborné a oproti standardním PCX gumám je to nebe a dudy. Vzorek je mnohem lepší a rozhodně je budu chtít i na svůj skútr.
4. Prostornost kufru je oproti PCX obrovská. Skoro ani nevím, jestli má vůbec smysl si na X Maxe dávat ještě jeden dozadu. Vejdou se tam v pohodě dvě helmy. A to nepočítám tu velkou přihrádku pod řídítky.
5. Palubka má oproti PCX jasně navrch (už tím, že jsou tam hodiny
). Ale proč na skútr dávat otáčkoměr...?
6. Brzdy má lepší X Max. Znatelně.
7. Projíždění zatáčkami se mi, nevím proč, dělá líp s PCX. Buď je to tím, že je PCX lehčí a obratnější stroj anebo jsem se s tou půjčenou novotou prostě víc bál...těžko říct. A skoro se mi zdálo, že PCX má i trochu větší živost při rozjezdu.
Suma sumárum - X Max je moc pěkný stroj a ty peníze navíc jsou v něm znát. Už jen tím, když si je postavíte vedle sebe. Jsem rád, že jsem měl možnost si ho projet, ale za PCX ho zatím měnit nebudu. Každopádně až budu uvažovat o nové 125ce, bude to žhavý kandidát