Diskuze o skútrech většího objemu.
Odeslat odpověď

Re: Yamaha X MAX 125

01 srp 2018, 19:22

Díky za přání

Kevlarové rifle mám, ve 35° C bych sice neměl lišej, ale vlka v zadku a uvařený vajca
Měl jsem na tom svůj "podíl" viny a to tím, že jsem byl příliš rychlý na rozjezdu z křižovatky, sice jsem zkusil udělat myšku, ale trefila mě těsně za levou nohu, naštěstí. Holka mě neviděla, prostě ve městě se musí pomalu , splynout s davem, řidiče plechovek totiž musí někdo učit, že když vidíš skútr, klidně tam tomu hajzlovi vjeď ......


Dr.Gaga
omlouvám se, dnes jsem na Tebe opět zapomněl, dal jsem si na ráno upomínku.
Oprava ? Nevím, uvidím kolik mi dají na rozpočet, jestli nebude lepší to svařit bez laku a prachy schovat na nový skútr v budoucnu. Švestka to odhadl na 30 litrů, hobl celá levá strana. Můj Max je spíš městský pracant, na neděli mám Integru.

Note 8

Re: Yamaha X MAX 125

02 srp 2018, 01:14

Já tady v těch vedrech jezdím hlavně autem, na skútru jenom když to je do 5km a řeknu si, že je zbytečný se navlíkat do motohader :-D předevčírem jsem prubnul projet Brno ve špičce na xmaxu navlečenej do komplet výstroje a málem jsem zdechl. Tam už nejde ani o to že se koupeš ve svým potu, ale o to, že ti je fakt zle. Každopádně už jednou mi ty hadry zachránily prdel, takže se jich vzdám jenom na krátký trasy a doufám že se mi nic nestane

Re: Yamaha X MAX 125

02 srp 2018, 09:40

Chtěl bych se zeptat nechal jsem si měřit tlak ve válci a hodnota byla 7 správně pokud jsem to dobře pochopil nabýt 11,5 co si otok myslíte mechanik říkal ze je to ještě v pořádku ale žere to i olej cca 3deci na 2,5tisic km jak tady všude poseté o rychlostech cca 120ja jsem rad ze z toho vytáhnou 100 rad bych to dal dokupy mate nějaký tip kolem Ostravy na dobrý servis našel jsem akorát nějaký Zdeněk z Ostravy dík za jakýkoliv tip

Re: Yamaha X MAX 125

02 srp 2018, 11:03

No já nevím, ale u modelu od roku 2010 je napsaný, že 7 barů (70psi) je ještě v normě. Rozmezí je 6,8-8,8 cca. Jinak doporučil bych seřídit ventily, což ti sice nesníží spotřebu oleje, ale kompresi to zlepšit může pokud to pod něma podfukovalo, což jim teda v žádným pípadě vůbec neprospívá. spotřebu oleje budou způsobovat sjetý pístní kroužky, dají se nechat vyměnit, ale ideální je nechat udělat výbrus i s novým pístem. Jinak kolik máš najeto? Jestli to je přes 30k, tak tam už se musí počítat s tím, že si to nějakej olej zbaští a asi bych to zatím nějak neřešil pokud to nebude žrát fakt hodně. To že ti to nevytáhne víc jak kilo může být už sjetýma válečkama ve variátoru, nebo unavenou kontrastní pružinou. Začal bych tím seřízením ventilů a kontrolou variátoru. Samozřejmě zkontrolovat jestli nemáš zatuhlý brzdy, správně nafoukaný kola atd.. Kdybys byl z Brna, tak ti doporučím servis Scootland, ale z Ostravy fakt nevím
tetwe.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Yamaha X MAX 125

02 srp 2018, 11:42

Dik za odpoved motor necham jak je najeto to vis dovoz francie ted mam 35tisic ale vime jak to je jinak jak zjistuji tak brzdy mam na komplet vymenu predek i zadek uz jsem pod 4,5mm chtel jsem se zeptat na kotouce ng ze scootlanu nebo radeji original z partsdepotu cena je skoro stejna a desky jake vzit

Re: Yamaha X MAX 125

02 srp 2018, 11:54

kohout00 píše:No já nevím, ale u modelu od roku 2010 je napsaný, že 7 barů (70psi) je ještě v normě.


Řešíte kraviny :shock:

Re: Yamaha X MAX 125

02 srp 2018, 13:06

Já jsem díly do variátoru objednával origo z Partsdepot a spokojenost. Sice to trochu trvalo, protože řemen myslím neměli skladem, tak se čekalo až dojde ze zahraničí-trvalo to asi 14 dní, ale to mi nevadilo, zatím jsem jezdil s původním. Jinak tady pro zaregistrovaný členy-což ty jsi je na partsdepot sleva 15%, to mi ušetřilo přes 300 na tom nákupu. I ty desky a kotouče bych od tama klidně vzal.
http://www.skutrforum.cz/announces/part ... 10617.html

Re: Yamaha X MAX 125

02 srp 2018, 13:17

bado píše:Řešíte kraviny :shock:


Souhlasím > 7 bar je cca 101 psi > dle servisního manuálu je minimum 480 kPa (4.8 kg/cm2, 68.3 psi)

To luki_s: jak jsem psal v soukrome zprave > je mnohem dulezitejsi sledovat stav kontrastni pruziny a spojkovych pruzin > jejich zivotnost max. 15000km > pak uz to jde poznat. Samozrejme stav valecku je take dulezity > pak bych resil stav motoru (pokud nema najeto min. 70 000km)

Jestli má motor najeto 35000km tak je pravděpodobně po výměně vodní pumpy, u neznámého stavu km předchozího servisu bych vyměnil kontrastku, spojkové pružiny, válečky, řemen (dle stavu), vzduchový filtr, olej, olej filtr, svíčku, výměna chladicí kapaliny a kontrola brzd > to je minimální základní servis > pokud to není udělané, nemá smysl řešit něco jiného. Cenově je to pár korun oproti nákupní hodnotě a s těmito investicemi se musí při nákupu počítat

V minulosti jsem kupoval díly přímo v zastoupení Yamaha > bylo to mnohem levnější, než neoriginály z např. Scootland, Partsdepot, atd. I když kontrastku bych asi bral žlutou od Malossi

Re: Yamaha X MAX 125

02 srp 2018, 13:59

Ja vim ze jsme se o tom bavili cekam az bude skutr provozuschopny a chtel bych se s vami setkat variator mam komplet novy malosi takze i valecky pruzina zluta i predni poloremenici daval jsem za to 5tisic jestli jsem udelal dobre to ukaze cas ted resim ty brzdy jinak dekuji vsem za odpovedi skutr mam rad a chci ho mit v poradku proto se tak "blbe" ptam protoze nemam nikoho komu muzu bezmezne verit ps:variator se mi rozletel jen proto ze se mi povolila matice holt veril jsem servisu

Re: Yamaha X MAX 125

02 srp 2018, 19:57

To luki_s: co se týče těch brzd, tak s více lidmi jsme se shodli na tom, že pokud původní jsou v pohodě (funkčnost, brzdný účinek, výdrž materiálu), je lepší při výměně vzít opět stejnou sestavu. Důvodem je to, že výrobce má odzkoušeno, jak jednotlivé části společně fungují a pokud vezmeš např. brzdové destičky od jiného výrobce, i když jsou na ten či onen model určeny, tak nikdy nebudeš vědět dopředu, zda materiál, ze kterého jsou vyrobeny, bude mít stejný brzdný účinek, jako originály, zda nebudou pískat nebo se spékat, případně zda se nebudou příliš opotřebovávat kotouče. A to se týká všech částí brzd. Takže za mě spíše originál nebo něco, co má někdo, koho znáš, opravdu odzkoušené a může ti potvrdit, jak to funguje. 8)

Re: Yamaha X MAX 125

02 srp 2018, 21:38

Dr.Gaga

Bohužel je to jeden kus litiny a ten plast okolo snímá čip v klíčku. Obrázek

Note 8

Re: Yamaha X MAX 125

02 srp 2018, 23:01

Ahoj!
Aldav: Aha, tzn. ten černý plast s nápisy je imobilizer? Čtečka čipu. Takže se dá vyměnit spínačka a klíč, když do něj dám stejný čip? To zní dobře. Možná to v budoucnosti provedu. Nebo maxíka nechám takhle, stejně je to otloukánek... Moc děkuju za snahu.

Luki_s: Ad. motor - co do toho leješ za olej? Mně bylo řečeno při návštěvě servisu, že tam mám 5w40 a že je to špatně. Do tohodle patří 10w40 kvůli karterům. (???)

Brzdy - jo, radši strčit origo. Mám kotouč NG a nějaký super destičky. Výsledek je, že se mi celkem brutálně opotřebovávají kotouče... Mám na nich najeto 3000km a rejhy jako prase. Přitom jsem lehoučký a jezdím velmi plynule.

Re: Yamaha X MAX 125

03 srp 2018, 07:21

Olej mam 10w znacku nevim nechaval jsem si menit ale ted budu uz delat sam koupil jsem belray 10w a brzdy koupim origo zajedu do yamahy dekuji vsem za rady

Re: Yamaha X MAX 125

03 srp 2018, 09:41

Dr.Gaga

Imobilizér je někde jinde, je to jen čtečka, která pozná klíč.

Note 8

Re: Yamaha X MAX 125

03 srp 2018, 10:46

Ahoj,
mohu se zeptat zdali byste někdo nevěděl.
X-Max 125 r.v.2010, zmačknu startér ihned jakoby pootočí motorem pak tak cca na vteřinu přestane a pak točí dál a nastartuje.
Díky za radu či pomoc
Odeslat odpověď