Yamaha X MAX 125

Diskuze o skútrech většího objemu.

Re: Yamaha X MAX 125

Příspěvekod majk.k » 27 črc 2017, 10:15

Tak zas několik poznatků - skútr z Vyškova rovnou se servisem a přípravou na sezónu...:
- stále se mi nezdálo, že skútr nešlape jak bych čekal...
- následovalo vyčištění a promazání brzdových pák (divně se zadrhávaly) - najednou jde vše hladce, ale zjišťuji klepání zední brzdové páky
- chvilka pátrání a objevuji popraskaný zadní kotouč (brzdy jsou prý ok, byla nutná pouze výměna zadních destiček)
- výměna kotouče je jasná, při té příležitosti kontroluji pohyb válečků co tlačí na destičky
- hýbe se pouze jeden váleček, druhý totálně zatuhlý, ale prý byl servis brzdy udělán :D
- čistím a rozhýbávám tedy celou brzdu, namontuji a vše šlape jak nové
- nedá mi to a jdu kontrolovat i přední a rovnou měním destičky, protože je při brždění slyšet ošklivý pískot a kovový zvuk (destičku jsou prej ok :D)
- válečky opět totálně zatuhlé tak čistím a měním desky
- při důkladné prohlídce objevuji pár drobností jako nenasazenou hadici k vzduchovému filtru - schází kovová zajišťovací spona na obou stranách
- doplňuji pár chybějících šroubů, které drží plasty a kryt variátoru (buďto je nikdo při servisu nedoplnil, nebo nezajistil...)
- Když to vidím, raději měním i olej za doporučený Bel Ray od Scootland
- opravuji plynovou vzpěru sedačky dle návodů tady z fóra - MOC DÍKY za návody!!!

Celkově shrnuto:
Zmizela většina nepříjemných vibrací, brzdy jdou krásně hladce. Překvapení nastává když se nepřidusí při každém rozjezdu motor, jde krásně do otáček, které drží a pak ještě přidá. Nestačím koukat jak Maxík jezdí a o kolik je živější, konečně z něj mám po více než dvou měsících od pořízení radost :D
Uživatelský avatar
majk.k

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 13 dub 2017, 08:53
Skútr / moto: x-max 125

Re: Yamaha X MAX 125

Příspěvekod crhy » 27 črc 2017, 10:50

A takto je to z 95% stejné u veškerých dovezených skůtrů, u tamních je šlendrián jen zhruba poloviční :-D
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Yamaha X MAX 125

Příspěvekod Mirus1 » 27 črc 2017, 11:38

Svého času jsem v tom Vyškově byl zastavený taky. Při letmém pohledu po některých skůtrech jsem nevěděl jestli se smát nebo brečet. Nedal jsem na sobě samozřejmě nic znát, ale vnitřně jsem udělal zásadní rozhodnutí, že ojetý skůtr nikdy...
Né,že by to bylo jenom ve Vyškově,bylo to podobné i jinde. Takže nakonec jsem byl rád,že jsem ty ohrčeniny viděl na několika místech a pomohlo mě to v zásadním rozhodnutí.
Jedině snad jetý stroj koupený u nás s jasnou minulostí,km, celkový tech.stav a.p.
Uživatelský avatar
Mirus1

750+
 
Reputace: 189
Příspěvky: 822
Registrován: 27 zář 2014, 06:44
Bydliště: okr.Jesenik
Skútr / moto: Sym Joymax GTS 125i Sport

Re: Yamaha X MAX 125

Příspěvekod alabama14 » 27 črc 2017, 12:20

a co takto kupovat cez mobile.de? respektive uvazoval niekto o kupe z DE?
Uživatelský avatar
alabama14

50+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 84
Registrován: 09 lis 2016, 19:39
Bydliště: BA / SC
Skútr / moto: Honda Vision 110
Tuning / úpravy: Malossi Multivar

Re: Yamaha X MAX 125

Příspěvekod awe_cz » 02 srp 2017, 17:20

majk.k píše:Tak zas několik poznatků - skútr z Vyškova rovnou se servisem a přípravou na sezónu...:


No, dopadl jsem uplne stejne pred par lety. Navic se to prehrivalo, vodni system zahnojeny a to pry menili antifreeze. Po 10k (kupovano s 20k najeto) jsem kontroloval ventily - na sacich vule pres milimetr (!), na vyfukovych nula. Ergo to nikdo nikdy neserizoval.

majk.k píše:- opravuji plynovou vzpěru sedačky dle návodů tady z fóra - MOC DÍKY za návody!!!


Poradis, kde vzit tu pruzinu? Ze bych to po letech konecne vyresil?:)
Obrázek
awe_cz

50+
 
Reputace: 9
Příspěvky: 88
Registrován: 30 zář 2013, 15:28
Bydliště: Praha
Skútr / moto: SW-T400

Re: Yamaha X MAX 125

Příspěvekod majk.k » 03 srp 2017, 10:55

awe_cz píše:
majk.k píše:Tak zas několik poznatků - skútr z Vyškova rovnou se servisem a přípravou na sezónu...:


No, dopadl jsem uplne stejne pred par lety. Navic se to prehrivalo, vodni system zahnojeny a to pry menili antifreeze. Po 10k (kupovano s 20k najeto) jsem kontroloval ventily - na sacich vule pres milimetr (!), na vyfukovych nula. Ergo to nikdo nikdy neserizoval.


Tak s přehříváním jsem to měl úplně stejné a chladící kapalina šla do oleje, tak jsem jim to tam dal na opravu ptz to dělalo hned od první jízdy - vyměnili čerpadlo díly na jejich náklady a od té doby pohoda. Skútr měl údajně najeto 11900km - čerpadlo asi neodchází dříve než po 25tis, alespoň tuším kolik má nalítáno...
(raději ani nekomentuji, že jsem po nich chtěl full servis a přípravu na sezonu :D)

Ventily jsi si dělal sám, nebo někde nechal? Máš k tomu nějaké zkušenosti jestli to zvládnu? (do motoru se mi moc nechce lézt, jinak si "oservisuji" vše, ale zdá se mi trochu hlučnější, což by ukazovalo na ventily)

awe_cz píše:
majk.k píše:- opravuji plynovou vzpěru sedačky dle návodů tady z fóra - MOC DÍKY za návody!!!


Poradis, kde vzit tu pruzinu? Ze bych to po letech konecne vyresil?:)


Pružinu jsem koupil v Číně a zkrátil dle potřeby, mohla by mít menší průměr, přidal jsem dvě podložky:
https://www.aliexpress.com/item/Wholesa ... 0.0.YTrYyJ

Jeden poznatek:
Nepotřeboval jsem ani vrtat kolíčky dle manuálů, plastové konce vzpěry lze s trochou síly vyšroubovat a pružinu s podložkami nasadit, pak tam krásně drží jen na těch koncovkách bez vrtání, také je dobré aby už byla pružina trochu zmáčklá, takže nezkracovat moc...
vzpera.jpg


Po všech úpravách:
Xmax.jpg


-- 04 srp 2017, 08:36 --

Ještě jeden dotaz ohledně tlumičů.
Máte nějaké zkušenosti s repasem/výměnou oleje na předních, nebo zadních? Kolik vám tlumiče na Maxech vydrží km a na jakou tuhost míváte nastaveny zadní tlumiče?
Převážně jezdím sám a když si nechám nejměkčí nastavení tak se zadek hodně houpe.

Díky za rady ;)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
majk.k

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 13 dub 2017, 08:53
Skútr / moto: x-max 125

Re: Yamaha X MAX 125

Příspěvekod awe_cz » 04 srp 2017, 12:57

Dik za link na pruzinu.

Ventily zvladnes, stahni si servisni manual, tam je to pekne popsany. Potrebujes nejakou golu a inbusy, nejvetsi tusim 19mm, pak tam jsou 10mm a 8mm a ty inbusy z hlavy nevim a samozrejme sadu merek - ty vule jsou tusim 0.14 a 0.26, takze ti staci dve merky.

Ve zkratce - ctyri srouby, vyndas vanu kufru, tri srouby a sundas filtr variatoru - pod nim je remenice. Z druhy strany vyndas krytku znacky casovani (ten inbus nad plnici/kontrolni zatkou motoroveho oleje). Na remenici nasadis tusim 19mm a otocis klikovku do horni uvrate (v manual je obrazek, jak to vypada). Pak sundas viko ventilu, uplne vpredu na motoru (pod vanou kufru) - pet sroubu. Pod tim uvidis vahadla a ventily - z polohy vyfuku je zrejmy, ktery jsou saci a ktery vyfukovy. Vahadlo ma na konci sroub s 3mm ctverovou hlavou dotazenej na kontra M8, takze povolis, vlozis merku, utahnes (rukou, lehce) ten sroub, podrzis a dotahnes matici. Podle manualu bys mel vymenit tesneni pod vikem, ale i v Yamaze mi rikali, ze se nemeni (ja ho koupil, stoji neco pres dve stovky) - a mel by se menit i o-krouzek pod tou zatkou na druhy strane.

Pokud jsi zrucnej, je to prace tak na ctvrt hodiny, zadny velky drama. Utahuj to s citem, nejsou tam moc velky momenty.
Obrázek
awe_cz

50+
 
Reputace: 9
Příspěvky: 88
Registrován: 30 zář 2013, 15:28
Bydliště: Praha
Skútr / moto: SW-T400

Re: Yamaha X MAX 125

Příspěvekod majk.k » 07 srp 2017, 14:16

Díky, za info, pořídím měrku, manuál mám a nevypadá to složitě.
vůle si pamatuješ dobře:
0,10-0,14mm
0,22-0,26mm

Chápu dobře, že na seřízení nemusím vypouštět olej z motoru? Nikde se o tom nic nepíše...
Uživatelský avatar
majk.k

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 13 dub 2017, 08:53
Skútr / moto: x-max 125

Re: Yamaha X MAX 125

Příspěvekod tsebik » 07 srp 2017, 17:51

Určite ne..olej sa nevypúšťa :)
tsebik

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 27 črc 2017, 22:38
Bydliště: Piešťany
Skútr / moto: YAMAHA X-MAX YP125R ABS

Re: Yamaha X MAX 125

Příspěvekod aldav » 07 srp 2017, 19:29

Chlapi, koukám do manuálu, ale nevidím tam nikde co znamená na přístrojovce červená ledka se symbolem "klíčku" . Začal na mě blikat a X-max točí a nechytá. Díky za komenty.

tap 1+3
Uživatelský avatar
aldav

500+
 
Reputace: 94
Příspěvky: 650
Registrován: 09 zář 2012, 01:19
Bydliště: Brno
Skútr / moto: X-MAX 300/2017/45.000 km, ADV 350/2022/18.000 km
Tuning / úpravy: Rychlé pruhy

Re: Yamaha X MAX 125

Příspěvekod forester » 07 srp 2017, 19:44

Ahoj aldve,mám za to že to je imobilizér ale môže byť k tomu aj niečo iné pridružené.Nemáš problém s klúčom,nevytopil si ho alebo neutrpel nejaký silný náraz čo by môhlo elektroniku v ňom porušiť?
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5565
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Yamaha X MAX 125

Příspěvekod aldav » 07 srp 2017, 20:55

Taky mě to napadlo a tak jsem vyzkoušel druhý klíč. Je to stejné. V SO jsem vzal skútr narychlo wapkou, ale domů jsem dojel, nechal jsem totiž puštěný motor. V PO ráno nešel nastartovat, jako by byl bez jiskry, vzal jsem druhý klíč a naskočil, jenže po práci už nejde s žádným klíčem. Jsem kokot, no, nechtělo se mi behat s kýblem do třetího patra. Zítra musím vytáhnout Integru a Maxe nechat odvézt do servisu. Chjoo

tap 1+3
Uživatelský avatar
aldav

500+
 
Reputace: 94
Příspěvky: 650
Registrován: 09 zář 2012, 01:19
Bydliště: Brno
Skútr / moto: X-MAX 300/2017/45.000 km, ADV 350/2022/18.000 km
Tuning / úpravy: Rychlé pruhy

Re: Yamaha X MAX 125

Příspěvekod forester » 07 srp 2017, 23:05

Ach tá vapka,tolko krát som tu písal že s vapkou opatrne alebo najlepšie vôbec nepoužívať.
Nevadí no čo už.Máš možnosť prefúkať komponenty kompresorom? Skúsil by som ešte to dať na slnko a pol dňa nech sa to tam suší.
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5565
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Yamaha X MAX 125

Příspěvekod aldav » 08 srp 2017, 11:29

Od rána stojí na slunku, bez horního deklu, ale moc tomu šance nedávám. Navíc to ani nemusí mít spojitost s wapkou.

tap 1+3
Uživatelský avatar
aldav

500+
 
Reputace: 94
Příspěvky: 650
Registrován: 09 zář 2012, 01:19
Bydliště: Brno
Skútr / moto: X-MAX 300/2017/45.000 km, ADV 350/2022/18.000 km
Tuning / úpravy: Rychlé pruhy

Re: Yamaha X MAX 125

Příspěvekod majk.k » 08 srp 2017, 12:34

awe_cz píše:Dik za link na pruzinu.

Ventily zvladnes, stahni si servisni manual, tam je to pekne popsany. Potrebujes nejakou golu a inbusy, nejvetsi tusim 19mm, pak tam jsou 10mm a 8mm a ty inbusy z hlavy nevim a samozrejme sadu merek - ty vule jsou tusim 0.14 a 0.26, takze ti staci dve merky.

Ve zkratce - ctyri srouby, vyndas vanu kufru, tri srouby a sundas filtr variatoru - pod nim je remenice. Z druhy strany vyndas krytku znacky casovani (ten inbus nad plnici/kontrolni zatkou motoroveho oleje). Na remenici nasadis tusim 19mm a otocis klikovku do horni uvrate (v manual je obrazek, jak to vypada). Pak sundas viko ventilu, uplne vpredu na motoru (pod vanou kufru) - pet sroubu. Pod tim uvidis vahadla a ventily - z polohy vyfuku je zrejmy, ktery jsou saci a ktery vyfukovy. Vahadlo ma na konci sroub s 3mm ctverovou hlavou dotazenej na kontra M8, takze povolis, vlozis merku, utahnes (rukou, lehce) ten sroub, podrzis a dotahnes matici. Podle manualu bys mel vymenit tesneni pod vikem, ale i v Yamaze mi rikali, ze se nemeni (ja ho koupil, stoji neco pres dve stovky) - a mel by se menit i o-krouzek pod tou zatkou na druhy strane.

Pokud jsi zrucnej, je to prace tak na ctvrt hodiny, zadny velky drama. Utahuj to s citem, nejsou tam moc velky momenty.


Tak měl jsi pravdu, zvládnul jsem to a motor je klidnější, také to tolik neprdí do výfuku... Jen jsem si s tím hrál hodinku než jsem získal grif.

Vůle na sacích byly 0 (bylo to snad i utažené proti pružině) a na výfuku také téměř nic, člověk by čekal, že to třeba při výměně pumpy někdo překontroluje, když už je motor venku a rozebraný... :D Je normální když u Maxe slyším ventily trochu cvakat, po zahřátí to mizí? Možná si teď všímám takových věcí jen protože mi tam nehlučí vše ostatní...
Uživatelský avatar
majk.k

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 13 dub 2017, 08:53
Skútr / moto: x-max 125

PředchozíDalší

Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků

cron