Diskuze o skútrech většího objemu.
Odeslat odpověď

Re: Yamaha X MAX 125

27 srp 2015, 12:37

Ahoj všichni xmaxáci Tak jsem pořídil Xmax 2010 a oproti 2006 jsem nadšenej ač proti 2006 nemohu říct jediné špatné slovo.

Chci se zeptat nevíte kolik Vám motor točí při cca 110km/h u mne je to před červeným polem těsně.

Dále přenechám pro Xmax 2006 pár dílů co mi zbylo co jsem koupil na 2006 a mezitím odešel z domu.

Na 2006 Xmax nabízím za smluvní cenu: brzdový spínač přední brzdy, podsedlový prostor v A stavu, plynovou vzpěru Moltion liftomat Novou!
Na 2010 tu mám navíc držák zadního kufru

Kdyby někdo něco chtěl tak písněte:-)

Re: Yamaha X MAX 125

29 srp 2015, 13:30

Opět moc prosím o radu ohledně přehříváni. Termostat jsem vymontoval a povařil. Otevírá se při předepsané teplotě na 3 mm a pak při dalším zvyšování teploty pokračuje na 4,5 mm. Vypláchl jsem tedy chladič, nalil Motocool a odvdušnil. Za účelem testování jsem to zkusil projet bez termostatu.
1. test - teplota vzduchu 30 °C, po nastartování to bez termostatu chvíli trvá, ale postupně se celý chladicí okruh krásně prohřívá. Teplota vyleze na polovinu a vyjíždím. Najezdím asi 30 km převážně po městě, schválně v kolonách, stání na semaforech, rozjezdy atd. Teplota se jen mírně zvyšuje, při stání max na asi centimetr před červenou, po rozjezdu opět spadne kousíček nad půlku. Podle mě to chladí, jak má.
2. test - teplota vzduchu 28 °C, jedu 30 km mimo město, pak půl hodiny přestávka a 30 km zpátky. Rychlost kolem 90 km/h. Opět vše v pohodě, ale při cestě zpátky to po 20 km vyletí do červeného. Zhasínám motor a zastavuji. Chladič a hadice kolem něj jsou na omak teplé, ale dá se na nich v pohodě udržet ruka. Čekal bych daleko vyšší teplotu. Do expanzky pod nášlapem vyhozen z chladiče asi půllitr chladicí kapaliny. Divné je, že kapalina kape i odněkud zpod přední kapotáže. Kolem víčka chladiče ale únik nevidím. Chvíli počkám, pak přehazuji pomocí stříkačky kapalinu z expanzky zpět do chladiče, dokud nezačne vytékat z odvzdušňovacího šroubku. Dotáhnu ho, poskládám vše zpátky a nastartuji. Teplota na půlce, po chvíli klesá asi o centimetr. Pak se pomalu vrací na půlku. Zbytek cesty už probíhá v pohodě.
Čím to může být? Termostat vyloučen, jel jsem bez něj. Napadá mě už jen, že se kouše vodní pumpa. Poradí někdo?

Re: Yamaha X MAX 125

30 srp 2015, 10:08

toorek: chladicí systémy obecně musí být těsný (včetně víčka!) a odvzdušněný. Při zahřátí se teplota lokálně dostává přes 100 st. a jakmile to není těsný, nenatlakuje se a začně bublat -- z toho jsou pak podobné potíže jako píšeš. jinak termostat, pokud není 100% v pořádku doporučuju rovnou vyměnit za nový

Re: Yamaha X MAX 125

30 srp 2015, 14:16

Ked mu netesni viecko tak je to jasne, obavam sa ze ma nacate tesnenie...
Ked stlacis hadicu, pretlacis tym vodu cez vicko chladica do expansky? Ak ano tak je zle

Re: Yamaha X MAX 125

30 srp 2015, 14:44

josuk: Díky moc za odpověď. Termostat mi připadá po zkoušce v hrnci OK. Ale pro jistotu jsem to testoval bez něj, abych tuto závadu vyloučil. Hadičky jsem kontroloval. Jediné hadičky, ke kterým jsem nelezl, jsou ty od nalévání chladiče k samotnému chladiči a ta druhá od víčka k vyrovnávací nádržce pod nášlapem. Na to se chci teď soustředit, protože mi bylo divné, že kapalina při přehřátí kapala i zpod přední kapoty. Jak otestuji víčko, jestli těsní a pouští kapalinu tam a zpět, jak má?
Teď trocha uvažování. Po ohřátí motoru se může část kapaliny vytlačit přes víčko do expanzky a po ochladnutí si to má tu vodu vzít zpět. Takže jestli to někde netěsní nebo je dírka v hadičkách, tak si to během pauzy, co jsem dělal v půli cesty, místo vody natáhlo do okruhu vzduch. To byl taky rozdíl mezi oběma testy, kdy u prvního jsem žádnou pauzu nedělal a opravdu to v těch vedrech v kolonách po městě stíhalo chladit. Uvažuji správně? A projevilo by se to po té pauze až po 20 km stabilní jízdy kolem 90 km/h? Jak tohle všechno ověřit v "garážových" podmínkách? Jediné, co mě napadá, je odstrojit plasty a znovu projít všechny hadičky. Pak to nastartovat, nechat ohřát, hledat případné úniky a zároveň pozorovat hladinu, jestli si to po ohřátí něco upustí do expanzky a po vypnutí motoru a vychladnutí vezme zpět. Pokud nic podezřelého nenajdu, tak to dám do servisu, protože tady moje možnosti zřejmě končí. :-(
A ještě k vodní pumpě. Voda se mi neztrácí, ale nemám i tak pro jistotu aspoň odšroubovat ten dekl a zkontrolovat vrtulku s hřídelkou, jestli se volně otáčí a není tam něco polámaného?
Dusan14: Díky, vyzkouším to. Testoval jsem jen opačný směr z expanzky do chladiče, kdy jsem do víčka cvičně fouknul a ventil se otevřel až při vyšším tlaku, což je OK.

Re: Yamaha X MAX 125

30 srp 2015, 17:52

Tak smer z chladica do expansky ustami neprefuknes :)

Re: Yamaha X MAX 125

31 srp 2015, 07:43

Me delal Xmax neco podobneho, vzdy tak 500km po odvzdusneni systemu OK, pak opet prehravani, bohuzel pouze pri jizde, kdyz to pul hodky stalo nastartovane, tak vse se zdalo OK, nakonec to vyresilla volba dobreho mechanika, ktery hned zjistil potrebu vymeny vodni pumpy. Pak uz to chladilo bez problemu...Vice viz. prispevky v historii...at se oprava toorku podari....

Odesláno z mého Transformer TF101 pomocí Tapatalk

Re: Yamaha X MAX 125

04 zář 2015, 21:48

Ano, o tom vím, proto jsem chtěl zkontrolovat i tu vodní pumpu. Jenže jsem dnes zjistil, že bez vyndání motoru to víko neodšroubuji. K některým šroubkům se prostě nedostanu, a to jsem si na to půjčil extra malé nářadí. A na vytažení motoru jsem v sobě nenašel odvahu. Takže jestli to bude dál zlobit, čeká mě cesta do Chornice, jak jsi mi doporučil.
Když už jsem to měl odstrojené, tak jsem znovu zkontroloval všechny hadice. Žádný problém jsem nenašel, jen kolem víčka chladiče a pod ním bylo dost stop po kapalině. Jenže v tuto chvíli nevím, jestli za to nemůžu sám. Když jsem posledně doléval na cestě, párkrát jsem se netrefil. Ale jednu podezřelou věc jsem našel. Ve víčku chladiče se to napojení hadičky na můj vkus dost viklá. Natočil jsem to na video, abyste mohli posoudit, jestli je to v pořádku.
https://goo.gl/photos/PNQTYdTWrrJQjA91A Je třeba kliknout na fotku a spustí se video.
Vrátil jsem tam ten termostat, protože se v hrnci normálně otevírá a zlobilo to i bez něj. Nalil jsem Motocool, pořádně odvzdušnil včetně pomačkání všech hadic a nastartoval. Nechal jsem to běžet asi 15 minut a občas držel motor v otáčkách pod plynem. Pohmatem jsem zkoušel hadice a chladič, bylo krásně poznat, kdy se otevřel termostat a rovnoměrně se zahřál velký okruh. Teplota kousek nad půlkou a držela tam. Nikde nic neteklo. Vypnul jsem to, počkal půl hodiny a znovu nastartoval. Proběhlo to stejně. Takže jsem to zas složil a uvidím, co to bude dělat. A jestli bude znovu zlobit, půjde do servisu.

Re: Yamaha X MAX 125

06 zář 2015, 20:27

samtony píše:V září jsem byl na výměně motorového oleje (asi 200 km před plánovanou výměnou) Když jsem odjel ze servisu, vše bylo OK. Po překročení 6000 km mi začal blikat identifikátor výměny oleje. Dle návodu jsem "strana 6-12" provedl vynulování identifikátor oleje.
1. dal jsem klíč do polohy "ON"
2. 15 až 20 sec. jsem držel stisknuté tlačítko "OIL CHANGE" - dle návodu
3. pak jsem uvolnil tlačítko "OIL CHANGE" - ale kontrolka oil stále bliká
Samozřejmě jsem vše opakoval několikrát, ale bez výsledku. :( Tak si říkám, že na skutrfóru nějaké rady určitě najdu, ale nic co by pomohlo. Začalo se laborovat a výsledek se dostavil. Stačí provést postup výše popsaný, ale k tlačítku "OIL CHANGE" ještě na pár sec. přidržet tlačítko "RESET". :D Snad to pomůže i někomu tady na fóru.

Tak jsem dnes měnil na X-max 125 2012 (tedy model 2010) olej, blikala kontrolka OIL .
Potřeboval jsem potom tedy udělat reset stále blikajícího OIL indikátoru. Podle návodu to samozřejmě nešlo.
Postup zde mi bohužel taky nepomohl, je tady pro starší a novější modely.
Tak jsem štrachal na italských fórech a tam to někdo už rozlousknul.
Je to neuvěřitelný, ale fungovalo mi že po zmáčknutí tlačítka CHANGE OIL, musí indikátor na displayi bliknout 19x.
Ne není to legrace. Po vyzkoušení asi všech variací mačkání všeho spolu, postupně, málo, hodně, tohle konečně zabralo.
Psali tam, že je to info od nějakýho yama specialisty z fabriky. Třeba to někomu pomůže.

Hezký den

Re: Yamaha X MAX 125

06 zář 2015, 20:53

S tým resetom na Change Oil som mal problém aj ja ale už to mám ako ty vychytané a bolo to vo vlákne X-Max 250 aj napísané.Ja to držím 18sek alebo bliknutí ale asi aj 19 je OK.Dnes som menil olej aj ja a podarilo sa to na prvý krát :D

Re: Yamaha X MAX 125

06 zář 2015, 21:22

Dík za super informaci, vždycky jsem s tím resetem dlouho bojoval, naposledy jsem došel k držení tlačítka přesně 15 sekund! A to už jsem chtěl rozebírat tlačítko. . :-)

Odesláno z mého SM-G388F pomocí Tapatalk

Re: Yamaha X MAX 125

07 zář 2015, 10:36

Neni si sám ja som s tým maturoval tiež a až teraz sa mi to podarilo na 1x, inokedy sa s tým hrajem dlhšie.Tuším to spravili aby to fungovalo presne na sekundy,viac ani menej to nejde a prečo to je mi záhadou.Vätšia maturita je s remeňom keď bliká V-Belt a to po 20tis,to nevedeli ani v 2 servisoch, dokonca ani v značkovej Yamahe,ale šéf mi ten postup potom poslal emailom :D
Naposledy upravil forester dne 07 zář 2015, 11:31, celkově upraveno 1

Re: Yamaha X MAX 125

07 zář 2015, 10:43

Tak to je zajímavé. Mně se i podle různých rad na fóru toto vyřešit nepodařilo a jezdím s blikající kontrolkou už asi 4tis km:) (Vedu si na spotreby.cz podrobný deník, takže vím kdy jsem měnil olej) Tak tohle vyzkouším, díky:)
Foreste, nechceš zveřejnit i ten návod na kontrolku V-Beltu;-)?

Re: Yamaha X MAX 125

07 zář 2015, 11:39

Fellowdeer:asi čítaš zlé fórum :D ale tu sme to preberali viac krát.Musí sa ti to podariť keď presne odpočítaš 18s a potom pustíš pri zapnutom klúčikom ten čudlík.Na nulovanie remeňa je pod prednou maskou pri baterke taký pičúz-konektor zo slučkou na konci ktorý keď potiahneš pri zapnutom zapalovaní tak sa preruší obvod a prestane blikať V-Belt a zase začne odratávať 20tis km.
Mňa to blikanie dosť znervózňovalo,stále mi tam liezli oči :D
Naposledy upravil forester dne 11 zář 2015, 19:20, celkově upraveno 1

Re: Yamaha X MAX 125

11 zář 2015, 17:35

Kluci, při rozjíždění mi začal "drncat" skutr. Prostě jakoby se mu nechtělo. Až se rozjede, tak je to v pohodě. Mám pocit, že dřív šel při rozjezdu víc do otáček a teď se rozjiždí už tak kolem 4-5tis. Nedávno jsem měnil válečky a řemen a bylo to v pohodě. Můj laický odhad je, že by to mohla dělat vyměklá kontrastka. Tu jsem neměnil ani na spojku jsem nešahal. Může to být příčinou problémů? Díky
Odeslat odpověď