Diskuze o skútrech většího objemu.
01 črc 2015, 09:22
Dík za info k tomu mazání variátoru.
To mailo: Pokud ti to při startu hučí, a pak ten zvuk zmizne, tak zřejmě prokluzuje řemen. Tzn. kontrastka nebo úzkej řemen, IMHO. Ale jsou tady fundovanější lidi než jsem já.
Jen doplňuji: Nevíte kde mazadlo na variátor typu ACC-POLYG-RS-10 sehnat? Nějakou alternativu z českého eshopu? Díky
01 črc 2015, 17:15
Fellowdeer píše:..Nějakou alternativu z českého eshopu? Díky
to by mě taky zajímalo, totiž tribologie je těžká věda!!
, tak nějaký praktik jedině kdyby nám poradil. Čím nejlépe mazat.?? Ve Vrbovce mi nic nedali, neprodali ani neporadili..
Ten originál zázrak byl po 25 tis. stejně ztuhlej skoro jak silikonový kroužek na obvodu a válečky to dávno nemazalo a čemž svědčily plošky, každý měl jednu velkou skoro až na kovový střed.
Nasucho to chrastí a při ubrání plynu to zlobí, molyku jsem tam měl, imho by stačila, pak jsem měl total altis SH2 (je to taky NLGI grade 2), tak jsem ho tam dal a jestli tam už ztvrdnul zatím nevím..
03 črc 2015, 11:38
Zkoušel jsem psát do autorizovaného servisu yamaha zizi a tam mi doporučili tuto vazelínu:
http://www.yamaha-zizi.cz/detail/original-oleje-yamalube/7341Až na to, že je neuvěřitelně drahá... No, budu pátrat dál...
03 črc 2015, 12:22
určitě je to použitelné a zaměnitelné (vždyt ACC-POLYG-RS-10 should be used where Grease H and Shell® BT Grease 3 are specified in the service manual)
na forech se vedou spory o životnosti maziva, ty starší vydrží údajně 100 hodin (teploty a vysušování), ty novější polymočoviny údajně i 500 hodin.. podle mě je to více méně jedno
03 črc 2015, 13:03
Až to budu dělat, tak tam dám lehce vazelínku Fuchs Renolit H 443 - teplotně stabilní mazivo, tlakově zatížitelné, odolné proti stárnutí. Pro teploty - 30 až 130°C.
Ještě tady mám jednu vysoce teplotní Mystik JT-6 s rozsahem - 23 až 163°C
, ale taková to vysoká teplota tam snad nehrozí.
06 črc 2015, 14:51
Ahoj, potřebuji radu. Dnes při návratu z projížďky mi vyletěla teplota a spustil se větrák. Zastavil jsem a nechal to vychladnout. Po nastartování a ujetí asi kilometru byla teplota znovu na max. Divné je, že chladič i hadičky kolem něj byly vlažné. Ale ve vyrovnávací nádržce pod nášlapem se zvedla hladina. Jako první to zkusím odvzdušnit. Ale když je vlažný chladič, nebude problém spíš někde jinde? Podle toho, co se tu píše, bych tipoval na problém s vodní pumpou.
Edit: Po otevření krytu motoru jsem našel díru v hadičce vedoucí z vodní pumpy do airboxu. Naštěstí stačilo zkrátit ji a znovu nasadit. Pak jsem dolil vodu a odvzdušnil. Pomačkal jsem i hadičky, kdyby tam náhodou byla někde bublina. Pak jsem to trochu projel a zdá se, že je vše OK. Ve středu to znovu pořádně otestuji.
06 črc 2015, 22:03
Díky, je dobre to vědět. Kazda zkušenost je vítána.
tap-Melius LTE
11 črc 2015, 09:17
Ahoj, mne takhle skakala teplota a občas to odstříklo víčkem u nadobky, měl jsem tam modrou CHL. Kapalinu a tak jsem v Yamaze nechal odvzdusnit a dali mi tam žluto oranžovou Yamalube a už to nedělá....takže pořádně odvzdušnit.
28 črc 2015, 11:53
Panove, ziadam vas skusenejsich o radu.. postupne mi odchadza spinacia skrinka spolu s imobilizerom..na vine je hlavne imobilizer v ktorom sa zacali tavit kabliky. Neviete nahodou ci je mozne pouzit imobilizer alebo aj celu spinaciu skrinku z ineho skutra znacky yamaha ? Napr. Majesty ? a druha otazka..pred mnohymi mesiacmi som niekde cital ze niekto obisiel imobilizer inym zapojenim elektroniky (prepajkovanim kablov tak ze vyradil imobilizer) ..mate s tym niekto skusenost? Dnes sa uz neviem dopatrat k tomu clanku/prispevku.. dakujem vam za pomoc a ocenim kazdu radu ako obist alebo lacno vymenit imobilizer resp spinaciu skrinku
28 črc 2015, 12:53
Ja by som s elektronikou a vecmi ako imobilizér a spínacia skrinka nexperimentoval,tieto komponenty sú zladené od výroby a náhradzať ich niečím iným alebo obchádzať je riziko že to zlihá práve keď to človek najviac potrebuje mať v poriadku a to ďaleko od domova a v dobe keď sa nikde nedovolá opravy alebo pomoci ako sa to stalo známemu blízko Budapešti, ktorý tam musel skúter BG650 nechať na punpe 2 dni kým si pre neho prišiel z vozíkom.
28 črc 2015, 18:42
Ja viem, Imobilizer je prepojeny so samotnou riadiacou jednotkou, vymena za novy by znamenala celu spinaciu skrinku, novy kluc, novu riadiacu jednotku.. cakum prask 850 eur, a to nie som ochotny zaplatit... bez toho vsak jazdit nemozem, preto skusam rozne sposoby.. uz som nasiel tuto na fore ze Tomsson mal podobny problem a nejaky mechanik mu to premostil tak ze imobilizer sa nevyuziva, tak by ma zaujimalo ako je to mozne urobit.. samozrejme ze najradsej by som do toho nesprtal, posledne co chcem je aby ma to nechalo niekde na vylete s polovickou
29 črc 2015, 13:05
Dobrý den.
Rád bych se zeptal zdali někdo z Vás na Xmaxu 125 řešil výbrus nebo nikasilový válec od AIRSAL nebo zkrátka jak jste řešili a kolik stála generálka motoru když už začal papat olej...zatím se mi to nestalo ale náběh už mám slušnej.
Na jakou cenu vyjde GO motoru a kde doporučujete do servisu? jsem z Hradce Králové a servisy tu praskají ve švech a vrtání se v motoru bych raději nechal odborníkovi:-)
Mám Xmax 2006 a řeším zdali si nekoupím nový NMAX je za super cenu novej a v poměru kW/kg je na tom dobře.
Měl by být rychlejší než Xmax který je dost těžký.
Přemýšlím zdali si nechám dědečka Xmaxe a budu dělat v zimě GO motoru nebo zdali si koupím nového NMAXE a Xmax bude doma jako náhradní.
Hezký den všem.
29 črc 2015, 13:13
nazdar, ja som teraz daval menit tesniace kruzky a gufera v xmaxe 2006 s najazdom 45000km...da sa povedat ze kompletka...a diely stoja nejakych 120eur vratane rozvodoveho remena (3000kc ?) ..draha je ale praca, v yamahe si uctuju asi 20eur na hodinu...a toto je niekolkohodinova robota
29 črc 2015, 13:32
Takže celkem za komplet motor s vybrusem rozvodama a všema těsněníma? a nechal jsi to dělat v yamaze?
Jde mi o to abych za to nedal zbytečně třeba 20 tis Kč...
29 črc 2015, 13:33
2 macostr: Jen by mě zajímalo, jak jsi přišel na to, že tvůj X max z roku 2006 má 45 000km. Je to původ ČR, nebo dovezený ze zahraničí?