Opet po case zdravim a pridam prispevek. Nejak jsem zas dostal roupy ohledne skutreni, takze jsem si v Pardubicích u Barthu pujcil Piaggio MP3 300 hpe abych konečně mel nake srovnani s mou milou malou tricity. Dojmy tedy popisu, nez se mi vytrati z paměti. Motor je fajn, jede tak ze v s mou lehkou postavou lze na statovce predjizdet mezi 100-115 coz je teritorium pro mě nepoznane a příjemné. Ve meste odpich az az, spotreba vyssi o 2litry než třicity tedy 4-5 rezim aby to jezdilo za 3.5 sem nehledal ale určite to nak pujde. Vibruje vic nez tricity, ale neni to nepříjemné,jen zrcatka se pekne trepou na coz nejsem zvykly. V prvnich metrech to ujede temer vsemu 4kolovemu. Ve dvou to furt jede dostatečně, ale nad 100km/h uz je druhej clovek ve zrychlení opravdu znat a rezerva na predjizdeni ve vyssich rychlostech rychle mrzi, tam je asi mp3 500 nekde jinde ale tim se dostáváme k vaze. Mp3 300 225kg vs mp3 500 260kg mokra rozdil se da dohledat ale asi o dalsich 35kg vic, mp3 300 vs tricity 125 151 tedy 75kg rozdil. To je proste znat, rika se ze mp3 300 hpe se nerado sklada do zatacek a tady se to prostě s tricity neda srovnat, zazil sem i par krusnejch chvilek, kdy je to tam potreba fakt lamat,kort na nerovnostech kde piaggio v naklonu pri uskakovani celkem rozsiruje oblouk, coz tricity nedela, tady mam bezprostredni srovnani konečně a piaggio reseni + vaha se neda absolutně srovnat s yamaha + nizka vaha, oblouky tricity ac lehoucka vykruzuje lehceji a hlavne stabilneji, necha se v oblouku daleko vic korigovat, pri brzdění v oblouku a na nervovnostech v naklonu se nema tendenci rovnat. Nerovnosti pri jizde rovne si predni odpruzeni tricity bere dokonce lepe, ruce sou daleko vic v klidu, nekdo namitne bez zpetne vazby, ale tak to je. Siroka zadni guma piaggia a kvalitni odpruzeni tady deklasuje mou tricity o tridu, yamaha se dokaze rovnat pri pomale jizde drobnějšíma nerovnostma, ale jakmile clovek trosku zatlaci a jede rychleji zadni pruzeni tricity jde na dorazy, zatimco Piaggio hrave zvlada bez kopancu a sirsi a vetsi guma se neda zaprit. Vyhodou vahy je stabilita, kdo chce jezdit pianko a na kochacku, vaha ho vůbec nebude obtezovat v naklonech a bude mit takovy pocit bezpečí a zaroven motocyklove svobody, ze to mě baví, paradoxne na piaggiu jezdit pomalu, to pak je sestrojené fakt fajnove a s dostatecnou vykonovou rezervou, prsi je slizko, zadny problem tri kola umoznuji plynule pluti za mokra jak za sucha, zazil sem dva největší chcance na dalnici, s tricity bych zastavil, tady sem se jen schoval za vysoke (priplatkove) plexi a skutr byl stabilni i na centimetrove vrstve vody ktera stala na dalnici pri 100km/h. To sem čuměl. kdysi sem vychvaloval brzdy na tricity, to ve srovnání s piaggiem nelze, to brdzi perfektně, predni abs jsem ani na mokru nezaznamenal, jen kdyz sem ho zkousel na sterku, tak si to vse pěkně spočítalo. Tricity taky zabrzdi kdyz se to umi bez abs na fleku o tom zadna, ale clovek za ty dve paky bere vší silou az na doraz, tady stacej dva prsty na kazdy a clovek dojde maximalniho daleko vic davkovatelnyho ucinku na piaggiu. Navic klidne muze zabrat uplne idiotsky, a abs to vyřeší, to mi prijde uzasny a na brzdy sem si po přesednuti zpet na mou tricity nejdele znovu zvykal. Jo je tam ten nozni pedal, vec co se nastesi moc neplete, neode rikali v rezencich jak je to supr na krizovy brzdeni, no bodejt jelikoz to ma polohu 0 a 1. Nic mezi. Komfort, piaggio melo vyssi stit příplatkovy, pro me největší zklamani, na dlanici pri 120 sem se za to nemoh srovnat, hazelo mi to turbulence zezadu a svlikalo z bundy, vlastne plexi mi zkazilo nejvic dalnicni presuny ac sem si jak sem ho videl říkal ze to bude top, ale radši fakt vitr rovnou do helmy a kryty ramena s nizsim plexi, nez ty turbulence a pocit jakyhosi vakua, kdy to cloveku uplne vysava vzduch z helmy, kolem 50-70 plexi nejvic funguje, clovek muze jet s otevrenou vyklapeckou a v tichoucku, ale zas pak clovek vubec v pařáku neni ochlazovanej a jaksi to odtahuje spojeni s okolym. Zlatý nizsi plexi na tricity, i kdyz je pak jizda hlučnější a ufoukanejsi, apson fouka zepredu a nevraci se to točením ze zadu, to bylo fakt divny. Asi se na to da zvyknout, ale ja bych nechtel. Sedlo: boli prdel jinde nez na tricity, po usednuti clovek si mysli ze je to gauc, po 400km za den zjistis ze je jen jine, ne lepsi a zejmena to jak te plexi tlačí vic v posedu dopredu ty zpetny turbulence, clovek namaha zas jiny svaly spodni casti zad, nez ty co uz mam z tricity vycviceny, no prdel me proste bolela fest, ne ze ne, jen jinde nez na tricity, do piaggia clovek vic zapadne na tricity sedi vic na a vaha je na predku sedla, z toho me boli vic prdel, z piaggia zase spodni cast zad. Supr na piaggiu je ze pri "sportovní" jizde a pri ulevovani zad se da pekne dat nohy na spicky a patama oprit o stupacky spolujezdce, to pak ma clovek idelani sportovní posaz na premlouvani ty těžký krávy do zatáček a celkem to pak jde. Sedlo mělo vyhřívání, potom co sem zmokl pri tech dvou průtržich jak nikdy super vec na uschnuti, respektive nenastydnuti, pze pak clovek sedi v teply vode ne v studeny vode zkrz na zkrz promacenejch kalhot. Jo a asi starnu, Piaggio nemelo to deku, jezdil sem v normalnich kalhotech a teda jak mi ofoukli kolena me teda pekne stvalo a kolema me pak i pekne bolela, ale to je cele subjektivni, neni to tak ze nejdou schovat, ale pze sem za to "tahal" tak sem pekne vyndaval kolena do zatacek lehoucce abych tomu celymu pomohl se tam slozit a to pak ofouknou. Nemelo to zadni kufr a jak to ma slusnej odpich nedostal sem ze spolujezdce objektivni srovnání zadniho odpružení a pohodlí zadniho sedla, pze na tricity se proste spolujezdec pekne opre do origo vykrojenyho kufru a je mu hej, tady se musi drzet a vic se boji. Ale kostky dlazebni to je nebe a dudy vetsi a sirsi kola, lepší odpružení, po praze piaggio supr komfortnější. Zrcatka nevim kdo vymejslel ty na tricity, ale tyhle funguji pekne i bez nastavcu, na volnobeh hodne od většího jedbobuchu vibrujou. Kapitola sama pro sebe je zamykani na krizovatkach, to chce mega cvik, jakmile to zamknes moc brzo, nebo v naklonu, je to i celkem nebezpečné a tak nak se to cely rozvlni, kdyz jedes se zamcenym odpruzenim naklonenej tech 10kmh. Pak kdyz se to samo pod plynem uvolni a ty to mas uzamceny nakloneny, dokaze to pekne vydesit, pze si najednou musis dupnout nohou abys to vyvazil, ale věřím ze az to clovek vychyta, nikdy nebude chtit jinak a clovek nemusi davat skutr na stojan, to je extra pohodlny, muzem s nim couvat po garazi a zatacet riditkama a stat vedle nej. Pri ty manipulaci takhle na miste s nezamknutym nebo spatne zamknutym odpruzenim je vaha proste znat. Gumy michelin citigrip beg vyhrad, ani jedno zaváhání na mokru nebo suchu. Svetla sviti, ale potme sem moc nejezdil. No ale proc to cele píšu? Zahraju si na reklamu, pucili mi to od patku do pondeli za 4000kc a udelal sem si kompeltni srovnani, prej si to tam nikdo nepujcuje, pze to neni dost motorkarsky, ale jak na to stačí ridicak b, je to neuvěřitelna příležitost si odzkouset co clovek od trojstopyho vozidla vlastne chce, vyzkouset silnejsi motor, jak se chova vyssi vaha na motorce, uloha sirsi gumy, vyssiho štítku. Takze vsem kdo resej trikolovou koncepci nejdriv doporučuju udelat si vylet tam a proste si to pucit to je k nezaplacení. Po sezone budou odprodavat z půjčovny, takze asi bude i pekna nabidka, ja se ptal co a jak, ale mou tricity nechtej do protiúčtu. A hlavne kdyz sem si pak na ni znovu sedl a jel po dalnici pardubice praha mezi kamiony rekl sem si ze ty jizdni vlastnosti a pocit ze zatacek sou prostě nesrovnately, jak jde mala tricity lehce a je zabavna, takže mě to mozna spis nasmerovalo k výměně za tricity 155. 200 000 za yamahu tricity 300 je vzhledem k domu, pritelkyni, autu, a tomu jak žalostně malo mi pribyvaj km na moji tricity , asi neco co by mi bylo lito dát, ale rad si ji odzkousim az bude kde a treba zmenim nazor, ale proste my nejsme narod trojstopejch cestovatelů, tak buhvi jestli ji vubec nekde nekdy naskladnej a budou mit testovacku, pze i u toho piaggia mp3 v Pardubicích rikali ze čekali o dost větší zájem. Ja si ho ale behem leta jeste jednou pucim rozhodne at mam dvoji srovnání a odstupem. Jediny co by mi pomohlo jit do silnejsi je ze by se tady nasel třeba zajemce o mou tricity 125, vedel bych ze by sla do dobrych rukou a nebylo by mi ji lito ji poslat dal, pze uz k ni mam za ta leta fakt vztah a vlastne to co od ni chci plni skvele a komfortni doplnky kteryma sem ji doplnil z ni delaj nepřekonatelný mestsky priblizovadlo, na ciste prazskej provoz se mp3 300 vubec na malou tricity nechyta. Takze jsem zpatky u toho jestli hledam vyletni stroj, pze do prace ted to mam blizko bez zácp, z garaze do garaze a jezdim linoprdelnicky autem. Vyletovani tam zas se mala tricity na mp3 nechyta vůbec, komfort pri klidne jizde, vykonova rezerva na predjeti cehokoliv na silnickach druhy a treti tridy kde se motam, pekny zatah motoru ktery vynahradi horsi ovladatelnost v zatackach. Takze jsem zpatky u toho o cem sou vsechny me recenze, ze neexistuje idelani stroj, kazdy mame své potřeby a očekávání, způsob užívání a představa ze clovek najde neco co zaplni vsechny niky a kouty je naka hra na ideal, která mě baví, ale je to spis konicek a Kratochvíle nez realita, ktere lze dosahnout. Mp3 300 hpe neni idealni stroj, ktery ve vsem převyšuje mou tricity, oba maji své vyhody a nezbývá mi nez vnímat vice nez kvality obou stroju, to co me bavi a jakym zpusobem budu skútr reálne užívat, abych vedel jestli tricity menit nebo ne Ted skutr vyuzivam velmi málo, ze investice do větší trojkolky se mi nevyplati, pokud bych me nekdo nezbavil me tricity a to me nenakoplo k posunu dal. Jo a moc diky kamile za sdileni o tve tricity a zajimaji mě a věřím i dalsi nepočetné ctenare jak tricity s odstupem vnimas ty. Hezky večer všem.
petr
Odesláno z mého Mi 9T Pro pomocí Tapatalk