Yamaha Tricity 125

Diskuze o skútrech většího objemu.

Re: Yamaha Tricity 125

Příspěvekod petr311 » 27 črc 2016, 19:33

Bostav píše:
petr311 píše:Nějak mi uniká smysl tohoto vozítka. Než tuhle hračku, tak bych raději zvolil Yamahu X-Max 125.

Vždyť taky jezdíš na tříkolce. Někdo chce motorku, někdo skůtr a někdo chce ...... věc na třech kolech :wink:

Tady se vůbec nejedná o tom, na čem jezdím já a je jasné, že každý si koupí co se mu více líbí a co nejlépe využije. Já jen konstatoval stejně jak vícero lidí, že mi uniká smysl tohoto vozítka (Yamaha Tricity 125) v souvislosti s tím, jak malý obsah Yamaha zvolila. Proto jsem psal, že než bych kupoval tříkolku 125ccm, tak bych zvolil raději Yamahu X-Max 125 ... :-). Osobně bych uvítal, kdyby i zavedené značky (Yamaha, Honda atd.) přišly na trh s konkurence schopnou tříkolkou, ale vyšší obsah, tzn. 300, 500 ccm... a aby bylo možné řídit s řidičákem sk. B stejně jak Piaggio MP3 500 LT.
Pro Timgad: vážený pane, moc dobře si vzpomínám, na čem jsem začínal, Váš názor je naprosto irelevantní. Přeji hezký den :-)
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

Yamaha Tricity 125 test

Příspěvekod pateson » 26 zář 2016, 18:41

Pokud by někoho zajímalo, přidávám jako nemotorkář pár postřehů s víkendového testování Tricity s ABS:
- měřím 185 cm, 85 kg
- necelý rok jsem vlastnil BMW C1 125 ccm
- na Tricity jsem ujel cca 370 km po okresních cestách ve Zlínském kraji
- maximální rychlost na rovině podle tacho 90-95 km ne proti větru
- s mojí postavou prakticky jedna poloha sezení - po 30 km vkuse nepohodlné
- zrcátka se mi nedařilo rozumně nastavit
- start 0-60 v pohodě
- ze dvou předních kol příjemná jistota v zatáčkách
- na rozbité cestě nepohodlné
- ukládací prostor použitelný na krátký výlet
- spotřebu jsem neměřil
pateson

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 3
Registrován: 29 srp 2016, 19:05

Re: Yamaha Tricity 125

Příspěvekod Petricity » 13 říj 2016, 13:53

Tak mam po 8000km a pze cekam na prednasku ve skole napisu dalsi postrehy. vymenil sem ty gumy, maxxis zahodit, vzadu citygrip a uplna spokojenost, ujela mi jen jednou na mokru, jak je skutr slabouckej tak ani nanmokrejch prazskejch kostkach neproklouzne pri rozjedu na plny plyn,coz maxxis delala. Vepredu kvuli rozmeru nejde sehnat nic nez par gum tak mam michelin pilot road, a na vode pri krizovym brzdeni uz mi dvakrat uklouzly, absence abs me celkem mrzi, spis psychologicky, kdyz clovek vi ze na mokru mu to muze ujet a musi s brzdou opatrne, ne pri normalnim brzdeni to si clovek oddavkuje, ale kdyz mu tam nekdo vjede na magistrale v desti jako se to stalo me, tak je ten pocit klouznuti predku neprijemnej, na dvoukolce bez abs bych ale byl nejspis nazemi. Ale jinak vymena pneu zatim nejlepsi investice, skoda ze nedelaj citigrip i na predek v tomhle rozmeru a sirsi (90 90 14)ac tam jde tam kvuli pojistovne nechci dat. Uz sem se nak vyrovnal s vykonem, proste tam neni a naucil sem se jezdit jako na skutru a zklidnil se. Mam origo deku co sem dostal a ta je k nezaplaceni, ted kdyz je kosa, premejslim co s rukama zmrzlejma, takze asi blastry kryty proti desti a vetru a mam termo vlozky do rukavic. Ty sloni usi-navleky sou asi bezva, tak este nevim, jaky mate zkusenosti?me se to jen trochu nelibi, ale tak jezdim na slaby trikolce,tak je pozde resit image ;-) jinak rekord mam pres 600km za den, z prahy po sumave a domazlic a zpet po okreskach, a odvolavam vse o zadnim tlumeni ze je v pohode, pri takovy porci km uz je kazda dira velka a zachodovej posez zejmena na spodni cast zad je napor, paradoxne kdyz sem mezi 300 a 400km uz nevedel jak si sednout, zada rezignovala a zbylych 200 bylo zas v pohode, ale nemoznost vice vahy mit na nohou respektive na stupackach holt sebou nese ze extreme zalezi na kvalite sedla a zadniho tlumeni a tady sedlo dobry a zadni tlumeni nic moc i kdyz se snazi, a ted nevim jak se na vysledku pomerove podili maly kolo dvanactka a tlumic samotnej. Ale pozor kvalita zadniho tlumeni je kamen urazu kvuli konstrukci vsech skutru, stale se jedna o lepsi prumer. Po odezneni prvniho okouzleni, uz mohu napsat ze komfort zadniho odpruzeni opravdu ale nic extra a clovek dostava rany na rozbity silnici velky,tak to je, no a tricity nad 75 nema vykon zadnej, ale na nutnej prejezd po dalnici to jde a statovky bez prdjizdeni taky, v kopci rychlost klesne podle vetru na 85,niz ne, coz kamiony dokopce stejne taky jedou, nesmite vsak dostat chut je na rovince predjizdet,protoze jedete 95 oni 94,foukne,hodi vas to zpatky a jen z kopce je predjedete v tech 105-110 jakztakz,jinak to nema cenu je lepsi jet za nimi v dostatecny vzdalenosti aby to s vama ty poryvy nelomcovaly,je to veda holt,s timhle prditkem na dalnici,rozhodne ne nuda :-) V prispevku vyse rec o zrcatkach, dokud sem nenamontoval nastavce jeden za 250, nemelo cenu snazit se je nastavit rozumne to nejde, ale to sem udelal hned v kvetnu. Spotreba 2,6.

Odesláno z mého PLK-L01 pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
Petricity

10+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 11
Registrován: 26 črc 2016, 10:55
Skútr / moto: Yamaha Tricity

Re: Yamaha Tricity 125

Příspěvekod lzqpmt » 13 říj 2016, 15:31

Ja bych tohle asi nervově nevydržel. Takhle řešit jak předjet kamion. No měl jsem 125ku a po 2 tis km šla z domu právě pro tyto důvody. No ale pokud je člověk masochista, tak si to užívá. Připojuji se k názoru, že toto vozítko mi nedává smysl. Tříkolka má dvě výhody - lze řídit s B i s vyšším obsahem a především, že se nemusí řešit jak zaparkovat - když se zamkne vidlice a zatáhne ruční brzda. Toto ale neplatí pro tricity, takže smysl toho vozítka neznám.
Kdysi Babetta 210, Yamaha FS80SE, Yamaha Virago 1100, Yamaha x-city 125
Piaggio Mp3 500 LT sport Obrázek
Suzuki DL 650 V-Strom Obrázek
Uživatelský avatar
lzqpmt

100+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 175
Registrován: 11 říj 2013, 00:41
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio Mp3 500 LT sport /Suzuki DL 650 V-Strom

Re: Yamaha Tricity 125

Příspěvekod Petricity » 03 dub 2017, 18:36

Tak se s Tricity blížíme ke 12 000km, proto bych se rád opět podělil o své zkušenosti. Za prvé pneu, přední maxxise sem vyměnil za michelin pilot street, na suchu bez výhrad, na mokru si klouznou jen při opravdu intenzivním brždění oběma páčkama. Řešení, když je mokro brzdím jen levou páčkou kombinovanýho sytému, kdy už poznám jakej tlak na páčku za mokra vyvinout. Na suchu brzdim oběma, když potřebuju fakt rychle zastavit. Se zkušeností mi přestalo chybět abs, protože už vím jak se skůtr při brždění na různých površích chová a hlavně už se moje jízda stala plynulejší a řadě situací se už umím vyhýbat, takže intenzivně v podstatě brzdit nemusím, a když musím, znamená to, že sem udělal špatně něco krok předtím. Jezdím denně Barandov, centrum Prahy, Ipák, Náměstí republiky a už sem se naučil proplouvat plynule provozem a v tomto režimu na Tricity nedám dopustit. Tři kola na kolejích, kostkách a dešti a pomalém manévrování jsou nesmírnou výhodou, proplétat se ale s o stokilo těžší mp3jkou bych provozem nechtěl. Trošku mě mrzí samozřejmě, že se tady neozval další majitel tricity, asi nás je málo a cílová skupina je holt úzká, pže nmax, či shčko je levnější a v některých ohledech lepším řešením, to nepopírám. Tricity je určitě lepším řešením na celoroční ježdění a o zážitky ze zimy bych se rád podělil, zimní přední pneu irc sou skvělý, na suchu lépe brzdí než micheliny, ale samo budou víc ubývat, takže už sem přezul zpět, s tím že jsem na nich najel zatím 2000 cirka a sou sjeté opravdu jen trošku. Nechápal jsem, proč někdo výše vytýkal tricity její smysl, pak mi to došlo, normální lidé na skůtru v zimě nejezdí, a jsou bud v Mhd nebo v zácpě v autě, nebo žijí mimo Prahu tam kde zácpy nejsou. V lednu a únoru jsem nepotkával na skůtru nikoho, snad dvakrát jsem někoho na skůtru potkal a i messengri nějak zmizeli a já bych bez tří kol taky nikam nevyjel. Nemůžu dostatečně docenit originální deku přes nohy, to je fakt pohodlíčko, mám nepromokavou bundu, dokoupil sem originální chrániče rukou a nainstaloval vyhřívaný rukojeti oxfordy a spolu s irc pneumatikama je to skutečně celoroční svezení, samo, když byla ledovka, nejezdil sem, ale díky aplikacím na počasí se dá již skvěle dopředu vědět jestli hrozí nebo ne. Vyřešil sem usb zásuvku pěkně pod řídítka, po laboracích s držákem telefonu, se nakonec osvědčil nejvíc jako držák telefonu ten za 200 na běhání kolem ruky krásně přilne na plast na řídítkách. Již jsem se zžil s podvozkem, na zadní citigrip už tedy nemám neojetý proužek, a konečně jsem se naučil sedět na skůtru se záchodovým posezem aby mě nebolela spodní část zad (cirka po 1.5hodině jízdy) není to tedy konkrétní vada tricity ani jejího odpružení, ale mého stylu sezení, nyní už vím, že jedu li dál, musím záda držet rovně, jakoby vystrčit zadek co nejvíc dozadu a pak mé tělo absorbuje ty nárazy od zadního odpružení daleko daleko lépe, zase sem pak výš a fouká mi víc na helmu, tak asi proto se jakoby krčím. přesto kdyby se tu našel nějakej pražák s shčkem, hrozně rád bych porovnal jak velkou roli hraje vzadu 16tka versus moje mini 12tka. No a i když mě samo chybí výkon, to nebudu popírat, rozhodl jsem se nehledat prozatím náhradu za Tricity, jakožto městské přibližovadlo (sh300, xmax 300) a půjdu později cestou druhého stroje, normální motorky na výlety mimo město a Tricity si nechám. Snažil sem se najít to ideální z obou světů, třeba nc řada a když mě to chytne, stále se to pokouším najít, ale bude lepší když já osobně tydle dva světy nebudu míchat. A rozhodně se nedají tyto věci vymyslet od počítače, našel jsem půjčovnu v Praze se skoro kompletní honda řadou, tak v létě zkusím ncčka, cb5OOky či cb650f a až po reálných zkušenostech se rozhodnu jakým směrem se vydat. Jinak Tricity jezdí prozatím bez poruch a v noci skvěle svítí. K mé přirozené a stále se občas objevující touze chtít stále něco víc a ideálnějšího, spíš nahlas vyslovím pro představu, že teď v sedum hodin musím ze západního okraje Prahy na Palmovku, venku prší, mhd se mi nechce a je iluze že bych tam mohl být na něčem jiném výrazně rychleji, pohodlněji, levněji, sušeji a v rámci jízdy na dvou (tří) kolech bezpečněji než když pojedu na své Monče, jak se tricity jmenuje. Takže asi tak.
Uživatelský avatar
Petricity

10+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 11
Registrován: 26 črc 2016, 10:55
Skútr / moto: Yamaha Tricity

Re: Yamaha Tricity 125

Příspěvekod oondra » 10 bře 2019, 10:12

Ahoj, to je super, že takhle sdílíš své zkušenosti. Moc díky. Lepší než veškeré recenze, které jsem viděl na netu. Sám jsem měl možnost Tricity 125 vyzkoušet, takže v těch základech se s tebou naprosto shoduji. Mám na tebe dotaz, pokud by jsi skútr znovu kupoval, volil by jsi verzi 125 nebo 155? Co jsem pochopil, tak velikost zadního kola, nové sedlo, ABS apod. je v obou verzích, 155 ale nabízí o cca 25% vyšší výkon, nicméně si uvědomuji, že prodejnost bude horší, protože na ni potřebuješ řidičák na motorku. Ten já mám, takže asi z mého pohledu není co řešit kromě toho, kdybych to chtěl někdy prodat. Co myslíš? Mimochodem jezdíš na ní ještě?
oondra

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 10 bře 2019, 10:04

Re: Yamaha Tricity 125

Příspěvekod forester » 10 bře 2019, 10:45

Tak určite sa 125-ka lepšie predáva ako 150-ka a to dosť výrazne. Ja predávam 250-ku a už som si to vypočul viac krát ” škoda, ja mám len B”
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5565
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Yamaha Tricity 125

Příspěvekod Petricity » 10 bře 2019, 13:21

Zdravím, tvá odpověď mě motivovala přidat zas trochu zkušeností, mé recenze sou vždy osobnější, pže triciy vidím jako mé řešení a mám na něho specifické požadavky, takže kdyžtak mezi tim osobním nánosem věřím, že bude i kus praktických informací a odpovědí na tvé otázky.

Takže tricity stále mám, ke dnešku mám najeto 27300 km bez jediných poruch. Zásadní zkušenost je že mi v zimě oxfordy rukojeti zapnuté na plno vybily baterku jednou,ráno sem nenastaroval, řešil sem tedy novou baterii, pže nemám nabíječku a  kontrolu stávající (jen vybitá a někdo s nabíječkou mi to dobil, tak mám dvě, a kdyby se mi to stalo znovu, tak je vyměnim prostě) stejně to nabouralo mou dúvěru mít v zimě rukojeti naplno, nerozumím elektronice a odběru těch rukojetí, fakticky by to měli zvládnout, ale režim pro baterku – ježdění v zimě, kratší vzdálenosti, rukojeti naplno prostě byly na ní moc.

No a druhý trabl jsem měl, když se mi uvolnily právě mnou utažené konektory k baterce a postupně když sem přejel díru, tak mi skůtr jakoby na zlomek vteřiny zhasl, když sem jel měnit kola na auto, tak sem se jentak zeptal, že mám skůtr, děje se mi to a to, tak sem přijel, sundal kryt k baterce, on vytáh šroubovák, zasmáli sme se společně banalitě řešení a od té doby ťuk ťuk žádný problém, asi bych si je měl dotáhnout zas raději J

S autem souvisí, jak se mění způsob, jakým k tricity přistupuji, koupil sem si auto s kterým je radost jezdit, takže už to úplně nehrotim, jezdím jen když je nad nulou a již nepřezouvám na zimní,a když je opravdu hnusně a jsem líný jedu autem k metru či si zaplatim někde parkování grrr ( sjeli se pěkně doplocha prostředek ty ircčka zimní, ale buhví po kolika kilometrech, sou na to prostě jen náchylnější ale rozhodně supr pneu na zimu). Stále ale platí, že pro mě jízda v ranní špičce je hroznej relax, jedu si svoje, nehrotim to, cesta Ořech- Na Poříčí 22 minut max. Když sem vynechal extrémní zimní ježdění, přemejšlel sem jestli potřebuji tříkolovou koncepci vlastně a ano, dlažba, dobržďování, koleje a hlavně TMA a Mokro, to sou věci, které v mé HLAVĚ dávají jízdě na neideálním povrchu pocit bezpečí a nedostatek povrchu se projeví lehkým smýtknutím zadního kola, nikoliv předních.

A konečně začali dělat důstojné pneumatiky na předek Pirelli Angel Scooter 90/80/14 hned sem je koupil a tohle sou investice, kavlitní pneu a jejich stav, které jsou pro mne klíčové. Vzadu jedu jedu teprve druhou michelin citigrip, je v půlce, první měněna 4000, pak 20 000, takže nájezd citigripu cirka 16000, ale to už bylo do mrtva, teď přezuju dřív.

K tvé otázce volby 125/155 rozhodně ber silnější, na motorce ztratíš tak jako tak, v obou případech budeš mít dost specifický moto s uzoučkou cílovkou, 155 si ale dokážu představit i jako výletní stroj a vhodnější pro jízdu ve dvou ( místa má splujezdec habaděj, lidi se mnou (holky, nevez sem nikoho nad 70 kg) jezděj rádi, líbí se jim tříkolová koncepce, cejtěj se bezpečně a je to takovej ideální pražskej sightseeingovej stroj, samo do té doby než dostanou první ránu od zadního odpružení, který pak jde na dorazy, ale citlivost na rány je úměrná zhýčkanosti jejich nátury a ceně jejich kabelky, není to cafe racer na vytahování hehe. Prostě 155 udrží předokládám všude to bezpečné kilo, kopec nekopec, vítr, nevítr a to je pro cestování nejdůležitější. A 8kw vs 11kw a vyšší krouták je v týhle kategorii OHROMNEJ rozdíl) Já sem ale s 11 koňmi spokojen do té míry, že přestupovat na 155 nemá pro mne smysl.  A hlavně ty máš řidičák na velkou, já ho stále nemám a ani ochotu a čas  si ho dělat, pže s kvalitním autem a zhýčkanou přítelkyní sem výletoval hlavně autem, ale přítelkyně je fuč, tak třeba dodělat si řidičák bude jedna z dalších výzev mimo ty pracovní. Ale i bez rozšíření řidičáku mám favorita už, a to příslib že koncept yamaha 3CT má přislíbenou seriovku, tedy mix xmaxe 300 a tricity na Bčko navíc což je to co bych asi do budoucna chtěl, měl by být v horizontu roka či dvou, kontaktoval sem českou yamahu, ty netušej kdy, tak jen z tiskovek, takže buhví, do tý doby ale budu klidně dál jezdit s tricity, pže problémy neočekávám a prodávat jí teď za 40000 (estli vůbec) když sme toho spolu tolik zažili a náhrada zatím není, nehodlám. Pak zvaž cenovej rozdíl 125/155 ale tricity si nikdo nekupuje aby ušetřil peníze, skůtr šetří primárně čas a ten je pro mne nejdražsí komoditou.

Co bych ale prostě chtěl, je abs, jak říkám dřív, umím brzdit na mokru  jen levou, pozná hranici přilnavosti předku jakžtakž, ale jako takovýho testera povrchu mokrýho v noci a při krizovkách bych si abs moc přál a vlastně to je i důvod, proč kdyby dosloužila monča, vyměnil bych jí za 155 s abs a udělal si ty papíry holt. Kdyby v tu chvíli byla už i 3CT,bral bych 3CT, ale nedělám si iluze, pokud yamaha vypustí 300vkovou  tříkolku, napálí jí v český distribuci klidně za 175 000-185000 Kč, schválně o kolik se netrefím. J

Takže estě na závěr shrnu co mě pražský provoz za 27300 km naučil: reflexní bunda, je pozdě řešit styl na tříkolce, ale to, že mě za 27000 km v Praze nikdo nepřehlídl je skutečnej zázrak, pže jezdím prostě pernamentě o dost rychleji než okolní provoz a důkaz prevence v podobě reflexní bundy. Kdybych později chtěl ňakou fešnou bundu na 3CT například, pekelně se mi prodraží, pže bych musel jako kompenzaci koupit vyklápěčku celou žloutou. Mám bílou scorpion exo 920 od začátku a neměnil bych, i když na ní lidi prej nadávaj, ale to spíš řikal prodejce, kterej mi chtěl vnutit novou. Jo a přidaná hodnota, bílé tricity a žluté bundy a bílé helmy, autaři co koukaj do zrcátek mi sami uvolnují prostředek, barevná kombinace jim asi něco připomíná ...

Bacha na skůtraře, je to smutné, ale největší krizovky v Praze sem zažil přitom, když se někdo proplétá kolonou předemnou a musí si člověk dávat pekelnej pozor, když se rozhodne takovýho člověka předjíždět, objíždět, pže většinou už se při proplétání dozadu ostatní motorkáři a skůtraři moc nekoukaj, je to pochopitelné, musí si člověk  dávat bacha hlavně na auta a skůtr provoz je stále hrozně řidký, takže člověk má většinou skůtr linu jen pro sebe a nepřepokládá rychlejší (mrštnější, tricity opravdu není rychlá J ) dvoustopové vozidlo za ním. Píšu to jako zkušenost, ne prostor o rady tipu, nepřejížděj skůtraře co se proplétá kolonou. Skůtraření po Praze je pro mne o minimalizaci rizik, nejde je úplně vyloučit a některá po zvážení podstupuji dobrovolně, na svou odpovědost a schopností nést následky,  jinak bych jezdil metrem.

Deka, deka na skůtru, ochrana před bordelem ze silnice a od aut za mokra, boty a kalhoty v suchu, ochrana před chladem a větrem, originální deka je můj nejoblíbenější doplněk na skůtru a nemůžu si ji vynachválit.

Pak blastry, chrání před vodou a suché kožené rukavice také zvyšují komfort.

Výměnu sedla či tlumičů sem neřešil, řešením proti občasným ranám od tlumičů se mi ukázalo správný posez, světediv se vyhýbání dírám a zpevnění spodní části zad cvičením (necvičím kvůli ježdění na skutru samozřejmě ale je to přidaná hodnota) a nehrotim 500km výlety za den.

Jo a tricity skutečně dobře svítí a i ty diodové pásky nad světly zvyšujou pasivní bezpečnost, není to moc hezké ale dává to smysl víc než diody pod světly jako na pcx.

Parkování po praze, možnost zastavit kdekoliv je úžasná a šetří čas, já osobně preferuji parkovat na chodníku těsně za lampou (nezužuji chodník pro kočárky např, pže se stejně vyhybají lampě) nikdy sem pokutu nedostal a policajty co sem při parkování potkal to VŽDY respektovali. Nedovolil bych si dát na štorc skůtr mezi dvě auta na modoru zonu či zaparkovat podél chodníku jak občas vidím a zabrat celé parkovací místo pro auto, už tak jich je po praze málo a sám sem řidič auta, tak se snažím toho při skůtraření nezneužívat.

Takže dej vědět, jak se rozhodneš, rád ti budu k dispozici s případnými dotazy, pže tricity mne tak přirostla k srdci, už tím jak je ostatními přehlížena a je nás málo, že ti mile rád předám své zkušenosti a zodpovím dotazy.

S pozdravem

Petr



Odesláno z mého FRD-L19 pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
Petricity

10+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 11
Registrován: 26 črc 2016, 10:55
Skútr / moto: Yamaha Tricity

Re: Yamaha Tricity 125

Příspěvekod fritz61 » 12 bře 2019, 07:51

lzqpmt píše:Ja bych tohle asi nervově nevydržel. Takhle řešit jak předjet kamion. No měl jsem 125ku a po 2 tis km šla z domu právě pro tyto důvody. No ale pokud je člověk masochista, tak si to užívá. Připojuji se k názoru, že toto vozítko mi nedává smysl. Tříkolka má dvě výhody - lze řídit s B i s vyšším obsahem a především, že se nemusí řešit jak zaparkovat - když se zamkne vidlice a zatáhne ruční brzda. Toto ale neplatí pro tricity, takže smysl toho vozítka neznám.


Na trojkolky se nevztahuje vsouvislosti s ridičským oprávněním omezení kubatůry,ale výkonu. A to je pro B/A1 do 14kW. Tricity 155 má výkon 11 kW. Tedy nepotrejete ridicak na motorku.
fritz61

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 12 bře 2019, 07:31
Skútr / moto: Yamaha Tricity 155

Re: Yamaha Tricity 125

Příspěvekod Kokeš » 12 bře 2019, 09:42

Uživatelský avatar
Kokeš

250+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 409
Registrován: 05 bře 2009, 19:34

Re: Yamaha Tricity 125

Příspěvekod oondra » 27 čer 2019, 00:59

Petricity, moc díky za pokračování tvého příspěvku a další zkušenosti. Omlouvám se, že reaguji až teď, ale řikal jsem si, že si všechny zvažované modely nejprve projedu, a pak napíšu svůj závěr.

Testoval jsem
Yamaha Tricity 125 ABS mod. 2019 (shodný s 2017+ tj 13'' kolo vzadu oproti předchozímu modelu)
Piaggio mp3 300i hpe model 2019 (nová náhrada Yourbana, je tu úplně čerstvě dovezen testovací kus v Piaggio v Praze)
Piaggio mp3 350 HPE model 2019
Yamaha X-Max 300 mod. 2019 (shodný s 2018+)

Důvod, proč jsem testoval X-Max, je ten, že nová Yamaha 3CT by měla být postavena na jeho platformě. V Dubnu si Yamaha zažádala o patentovou ochranu produkční verze 3CT v Evropě - z fotek se zdá, že oproti X-Maxu bude mít menší kola vepředu, ale vzadu asi shodně 14 palců (o palec více než Tricity 125/155). Chtěl jsem zkusit, jaké to je jak z pohledu výkonu, tak i komfort jízdy atd., vzhledem k tomu, že půjde o stejnou platformu.

Mé dojmy:
Tricity - byl jsem naprosto nadšen. Přední kola je velmi těžké dostat do smyku / aby se aktivovala ABS. Zkoušel jsem taktéž po bouřce, ale opravdu brzdí neuvěřitelně, při jízdě jde velmi snadno do náklonu, chová se velmi blízko lehčímu skůtru, a ta jistota 2 kol je znát. Jezdil jsem s Tricity 3 dny, a velmi brzy jsem se dostal na hranici výkonu, jinými slovy často jsem jezdil na plný plyn, ale ne že by to bylo nedostačující, pouze mi to pomáhalo vzdálit se autům, abych je neměl blízko v zádech. Na vyšší rychlosti výkon nedostačuje - přes 70 akceleruje velmi pozvolna. Zpřevodování je ale skvělé tak do 50ky. Celkově skvělý skůtr, škoda jen té 13ky a odpružení vzadu, někdy to dost kope na nerovnostech. Ale dá se to vydržet. Z tohoto pohledu to je ale celkem divoké - od předních kol díky "zprůměrování" kvůli dvojici 14 palc. kol spojené paralelogramem pomalu ani nevíte o díře, ale sedlo vás pěkně kopne do zadku. Trochu nesymetrické. Piaggio to dělá naopak - menší dopředu (asi kvůli snadnosti náklonu - menší gyroskopický efekt, moment setrvačnosti atd.), a dozadu větší kolo které lépe tlumí nerovnosti.

Piaggio mp3 300 hpe: dynamika přirozeně mnohem lepší než Tricity navzdory cca 60kg navíc. Naklápění jde ale velmi ztuha a musím říct, že mi úplně nesedlo. Trochu mne to zklamalo, Tricity je mnohem obratnější, rychleji jsem se s ní sžil, tento model od Piaggia navzdory skvělým recenzím za mne nepovažuji za ideální. Co do komfortu jinak lepší než Tricity - není zde zadní kolo tak citlivé na nervonosti, asi i lepší odpružení a tlumení. To naklápění se ale chová ne ideálně.

Piaggio mp3 350 - mnohem lepší dojem než 300ka. Dynamika vzhledem k cca 50kg navíc trochu horší než u 300, nicméně chová se více jako klasický skůtr - krásně jde do náklonu do zatáčky, prodejce u Piaggia měl stejný dojem. I přes vyšší robustnost (hmotnost i velikost) se mi jeví jako lepší varianta do města. Dovedu si představit i proplétání mezi auty, i když Tricity je z tohoto pohledu mnohem obratnější. Výkon má u této mp3 trochu pozvolnější nástup, Tricity asi vyráží rychleji, ale mp3 by ji samozřejmě záhy předjela.

Pokud bych vybíral z těchto modelů, tak upřímně nevím, jak bych volil. Na Tricity je mi sympatická jednoduchost, lehkost, absence uzamykání náklonu - prý po více letech u Piaggia velmi poruchová věc z pohledu elektroniky - množství čidel a řídící elektroniky, které odchází (to mi sdělil jeden brněnský servis). Pro mne je tento systém zbytečnost kromě parkování. Tricity je výrazně obratnější. Asi bych zde volil Tricity 155 vzhledem k poměrům cena / výkon (obratnost, dynamika, komfort). 155ku jsem sice nezkoušel, ale věřím, že těch 25% výkonu a kroutícího momentu bude příjemně znát, i když to stále bude malý lehký skůtr. Pokud bych nepřihlížel k cenovým rozdílům a potenciálním problémům s elektronikou po cca 3-5 letech, pak by to asi záleželo, zda mám na trase rychlejší úseky, pokud ano, Piaggio mp3 350. I přes tu menší obratnost, ta dynamika je příjemná. Pokud nejezdím moc na okruh, mimo město, pak jednoznačně Tricity (lépe 155 než 125).

Nicméně teď se také dostávám k jádru věci - celé to výše je hypotetické, neboť mé rozhodování zásadně narušil test X-Maxu 300. Ten přesahuje všechny výše zmíněné motorky v celkovém dojmu - zejména z pohledu komfortu a dynamiky, a zároveň při velmi dobré obratnosti i proti lehčí Tricity. Ten zážitek z jízdy je prostě skvělej, a stále je dost obratný na proplétání se provozem, přitom má neuvěřitelnou dynamiku, je mnohem stabilnější ve vyšších rychlostech (možná ne oproti mp3 350, ale proti všem ostatním výše zmíněným strojům ano). Z pohledu bezpečnosti mu přirozeně chybí 2 kola vepředu, na což by mohl někdo namítnout, že srovnávám nesrovnatelné. Já stále považuji 2 kola vepředu za velmi důležitý prvek, ale po zážitku z X-Maxe jsem se rozhodl, že si počkám na novou 3CT, která je z něj odvozena, protože to je nejvyspělejší skůtr, na kterém jsem kdy jel.

Teď se dostávám k tomu, co v mezičase, protože chci jezdit i letos. Mohl bych koupit Tricity 155 ABS, nicméně vzhledem k velmi úzké cílovce těchto 3kolek a navíc nutnosti mít řidičák na velkou motorku bych ji asi velmi těžko prodával. Navíc X-Max mne natolik nadchnul, že to dočasně risknu, a než vyjde nová 3CT, pořídím si X-Maxe 300. Dělal jsem si hrubé počty, a u Tricity, která vychází z N-Maxe, navyšuje systém předních náprav hmotnost o cca 25kg. U 3CT to pak bude asi někde mezi 30 a 40kg. Věřím ale, že pokud se jim podaří techniku vyladit podobně jako u Tricity, bude skůtr stále dost obratný, s motorem 300 také mnohem dynamičtější než Tricity, a ta změna na 2 kola vepředu mi tak bude stát za tu zvýšenou bezpečnost. X-Max bude příští rok velmi dobře prodejný, a holt do té doby nebudu jezdit na mokru budu se učit. Pokud by 3CT nebyla plánovaná na jaro 2020, koupil bych si teď Tricity 155.

Pokud máte někdo dotazy, klidně napište. Petricity ještě jednou díky za sdílení Tvých zkušeností.
oondra

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 10 bře 2019, 10:04

Re: Yamaha Tricity 125

Příspěvekod Petricity » 27 čer 2019, 09:56

Zdravím Oondro a děkuji za popis tvého výběrového řízení, stejně jako Kokešovi za upřesnění legislativy ohledně možnosti jezdit i na tricity 155 s beckem. Zkušenosti z vyzkoušení a jizdy sou k nezaplacení a díky, že si sem dal ty s tou italskou konkurencí. Ja se s tricity blížím 30 000km a skútr stále bez závady, nebo jakychkoliv vůlí na systému naklánění. Presne jako ty sem zaregistroval patentove rendry 3ctcka a je to favorit, na kterého při mém výběru nejvíc spoléhám. 300 je ideální kubatura, nedavno sem se projel na downtownu 300 a ten motor je srovnatelny s xmaxovym a jede to úplně skvěle (jen kratka jizda v logistickem arealu, nemam áčko) ale popisu svou zkušenost, zkoušel sem naklony, na suchu a když si člověk zvykne na tři kola, tak hlavně psychologicky mu pak vše připadá strašně vratké, asi bych si zvykl, ale byla to kratka jízda, na mokru bych se to pomalu bál naklánět. Doporučuji britské recenze nikenu, kde s rámem s kolečky hledají limity trikolove koncepce a vysvětlují její výhody a nevyhody. Takže ja budu jezdit se svou tricity dokud nepředstavi 3ct respektive Tricity 300( možný název). A obecně je mi yamaha sympaticka, co teď pouští na trh, i když se zpožděním (tenere) takže zůstanu věrný této značce, pze nahrada za tricity 125 se už rysuje a příští rok věřím, že bude produkční verze. Dej vědět Ondroo, co si nakonec poridil a pokud to bude xmax, jistě chybu neuděláš. A ještě jednou díky za sdílení a oživení tohoto vlákna. Pěkný den

Odesláno z mého FRD-L19 pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
Petricity

10+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 11
Registrován: 26 črc 2016, 10:55
Skútr / moto: Yamaha Tricity

Re: Yamaha Tricity 125

Příspěvekod kamilh » 09 srp 2019, 11:02

Ahoj,
sice jsem Petre proti tobe bridil, co ma od cervna najeto po Praze jen 2000km, ale jsem rad, ze tvuj "stesk" po podobnych lidech mohu malinko snizit. Uz nejsi jediny bily tricitak brazdici Prahu .-) Moje trasy jsou pravda spise severo-jizni, takze se pomyslne krizime na IP. Tve poznatky jsem cetl az nyni, po 2 mesicich jezdeni, nebyl jsem jimi vubec ovlivneny pred nakupem, ale potvrzuji tva slova. ABS mi nechybi, propletani mezi auty se da s respektem rychle naucit, aby to bylo bezpecne pro obe strany a pravda, vykon mi chybi nejvic na Proseckem kopci ven z Prahy. Jezdim kousek za Phu, takze denni najezd jen cca 35km a jizdu si spise uzivam, kocham se, nez abych predjizdel co jde. Pro me jsou klicova mista Nuselsky most do centra, to je masakr.
Moto mi uklouzlo jen jednou, jel jsem krokem po desti v nakupnim centru, hladky beton = klouzacka. Diky za dobre zkusenosti s dekou, na podzim ji poridim. Vahal jsem nad kufrem, zda origo, nebo givi, nakonec vyhrala znacka a hodlam do nej instalovat i brzove svetlo. Bezpecnost predevsim. Servisku jsem si delal po 1000km sam, jen jsem vymenil kapaliny, na zbytek nebylo treba ani sahnout. Rad jsem od tebe zjistil, ze i po 20tis je moto bez zavad. Kdyz mas tolik nalitano, neuvazoval jsi o tuningu? Vymena valecku, uprava variatoru?
kamilh

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 09 srp 2019, 10:35
Skútr / moto: Tricity 125 bila

Re: Yamaha Tricity 125

Příspěvekod pavelrudolf » 03 pro 2019, 10:37

Ahoj všem příznivcům třech kol a nejenom jim.
Před lety si kamarád koupil Piaggio MP3 125 a já na to koukal jak z jara.Celou dobu provozuji jednostopé skútry a tahle koncepce byla tak trochu divná . Nechala mne v klidu,dokud jsem se neprojel a padla mě brada.Nikde se nic neklepalo,jízda v zatáčkách vyložená radost,ale ten futuristický design hrůza.Kromě toho jsem neměl rád velké skútry pro horší manipulaci vzhledem k váze,velikosti a omezeným možnostem parkování doma.Od toho momentu jsem začal hledat nějaký ekvivalent,až jsem se dostal na Tricity 125.Zapůjčil jsem si tedy tento stroj na víkend u oficiálního dealera a hurá na na testování.Musím říci,že po pár ujetých kilometrech v městském provozu jsem radostně prohlásil......tohle musím mít.Pokládání do zatáček je prostě super i ve velmi malých rychlostech,řízení lehké jako s jedním kolem....úžasná záležitost.Druhý den jsem vyrazil na výlet mimo město se svojí paní za zády.Příjemná jízda,vcelku i pohodlná ale....první kopec a motoru docházel dech.Pravda je,že chtít po 125-tce něco víc je asi blbost a navíc jsem chtěl nový skútr do města.Jenomže tenhle stroj vás láká na výlety a na to se opravdu moc nehodí.Do cca 60km/h zrychluje vcelku dobře,potom začíná kámen úrazu.Dojedete auto,které se šourá a na předjetí můžete zapomenout,pokud před vámi není dlouhá rovina.Skútr jsem tedy vrátil se zklamáním.Po dvou letech však přišla radostná zpráva,že Yamaha dává do prodeje Tricity 155.Bez jediného zaváhání jsem ji letos objednal a od května si začal užívat úplně jinou jízdu.Vzhledem k výletům jsem dokoupil i kufr s opěrkou a stokilometrová vzdálenost ve dvou žádný problém.Ve městě nebo mimo město opravdu neskutečná radost z jízdy.A jak se říká s jídlem roste chuť,rozhodl jsem se slzami v očích a s plány na dlouhé výlety tuhle krasavici prodat a v příštím roce koupit Tricity 300.Cena je šílená (těsně pod hranicí 200tis),ale tříkolky od Yamahy jsou opravdu super :D
pavelrudolf

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 10 črc 2013, 07:39

Re: Yamaha Tricity 125

Příspěvekod Petricity » 03 pro 2019, 12:17

Zdravim vsechny prispevatele tohoto vlákna, a dekuji za dalsi pohledy na tricity, trikolovou koncepci jako takovou a nove alternativy.
Stale mam svou tricity, kvuli svemu profesnimu vyvoji jezdim vic a vic autem, to neznamena ze bych na tricity zanevřel, ale mění se mi zpusob jejiho užívání, uz to neni muj daily commuter (prostredek denniho dojizdeni).
Proto musim sam vyhodnotit, jak se budu vyvijet profesne dal a jakou roli v tom bude skutr plnit do budoucna.
Takze ted nebudu dělat zadna ukvapena rozhodnutí ohledne zmeny skutru a budu dale sledovat nabidku, a to zejmena jak si povede v testech a recenzích nova tricity 300, pze je konečně zde.
Dost pravděpodobně budu chtit po skutru vic zabavy, moznosti odreagování (neresit zda mam vykon na predjeti) a kapacitu na vikendove vylety i ve dvou, nez kazdodenni mestskou mrstnost. Uvidime, zda li toho nova 300 dostoji. Sem zvedavy na srovnani s novym posilenym mp3 300 hpe, ktere spolecne vyplnuji stejny segment.
To se vše uvidi, kdyz navazu na subjektivitu mých příspěvků, prave mi firma dela rekonstrukci domu, ve kterem bydlim, stoji mne to dost času, tak nemam úplně kapacitu řešit skútr, ale minimalne vjezd do garáže sem udelal tak, abych mohl vyjet se skutrem , kdyz mam vevnitr auto, takze nekde v hlavě rozhodne s dalsi skutrarskou karierou počítám a sem zvedavy jak se budou menit me pozadavky na skutr a jestli jim tricity 300 dostoji. :-) pekny den všem a k dispozici na tomhle foru ohledne tricity 125 urcite stale sem, tu jiz dobre znam, a sem moc rád, ze uz nas co sbirame realne zkusenosti s trikolkama od yamahy je vice, a pokud pavelrudolf bude jednim z prvních majitelů tricity 300, budu moc rad, kdyz ji nam zde nasledne predstavi :-)

Odesláno z mého Mi 9T Pro pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
Petricity

10+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 11
Registrován: 26 črc 2016, 10:55
Skútr / moto: Yamaha Tricity

PředchozíDalší

Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků