od Petricity » 10 bře 2019, 13:21
Zdravím, tvá odpověď mě motivovala přidat zas trochu zkušeností, mé recenze sou vždy osobnější, pže triciy vidím jako mé řešení a mám na něho specifické požadavky, takže kdyžtak mezi tim osobním nánosem věřím, že bude i kus praktických informací a odpovědí na tvé otázky.
Takže tricity stále mám, ke dnešku mám najeto 27300 km bez jediných poruch. Zásadní zkušenost je že mi v zimě oxfordy rukojeti zapnuté na plno vybily baterku jednou,ráno sem nenastaroval, řešil sem tedy novou baterii, pže nemám nabíječku a kontrolu stávající (jen vybitá a někdo s nabíječkou mi to dobil, tak mám dvě, a kdyby se mi to stalo znovu, tak je vyměnim prostě) stejně to nabouralo mou dúvěru mít v zimě rukojeti naplno, nerozumím elektronice a odběru těch rukojetí, fakticky by to měli zvládnout, ale režim pro baterku – ježdění v zimě, kratší vzdálenosti, rukojeti naplno prostě byly na ní moc.
No a druhý trabl jsem měl, když se mi uvolnily právě mnou utažené konektory k baterce a postupně když sem přejel díru, tak mi skůtr jakoby na zlomek vteřiny zhasl, když sem jel měnit kola na auto, tak sem se jentak zeptal, že mám skůtr, děje se mi to a to, tak sem přijel, sundal kryt k baterce, on vytáh šroubovák, zasmáli sme se společně banalitě řešení a od té doby ťuk ťuk žádný problém, asi bych si je měl dotáhnout zas raději J
S autem souvisí, jak se mění způsob, jakým k tricity přistupuji, koupil sem si auto s kterým je radost jezdit, takže už to úplně nehrotim, jezdím jen když je nad nulou a již nepřezouvám na zimní,a když je opravdu hnusně a jsem líný jedu autem k metru či si zaplatim někde parkování grrr ( sjeli se pěkně doplocha prostředek ty ircčka zimní, ale buhví po kolika kilometrech, sou na to prostě jen náchylnější ale rozhodně supr pneu na zimu). Stále ale platí, že pro mě jízda v ranní špičce je hroznej relax, jedu si svoje, nehrotim to, cesta Ořech- Na Poříčí 22 minut max. Když sem vynechal extrémní zimní ježdění, přemejšlel sem jestli potřebuji tříkolovou koncepci vlastně a ano, dlažba, dobržďování, koleje a hlavně TMA a Mokro, to sou věci, které v mé HLAVĚ dávají jízdě na neideálním povrchu pocit bezpečí a nedostatek povrchu se projeví lehkým smýtknutím zadního kola, nikoliv předních.
A konečně začali dělat důstojné pneumatiky na předek Pirelli Angel Scooter 90/80/14 hned sem je koupil a tohle sou investice, kavlitní pneu a jejich stav, které jsou pro mne klíčové. Vzadu jedu jedu teprve druhou michelin citigrip, je v půlce, první měněna 4000, pak 20 000, takže nájezd citigripu cirka 16000, ale to už bylo do mrtva, teď přezuju dřív.
K tvé otázce volby 125/155 rozhodně ber silnější, na motorce ztratíš tak jako tak, v obou případech budeš mít dost specifický moto s uzoučkou cílovkou, 155 si ale dokážu představit i jako výletní stroj a vhodnější pro jízdu ve dvou ( místa má splujezdec habaděj, lidi se mnou (holky, nevez sem nikoho nad 70 kg) jezděj rádi, líbí se jim tříkolová koncepce, cejtěj se bezpečně a je to takovej ideální pražskej sightseeingovej stroj, samo do té doby než dostanou první ránu od zadního odpružení, který pak jde na dorazy, ale citlivost na rány je úměrná zhýčkanosti jejich nátury a ceně jejich kabelky, není to cafe racer na vytahování hehe. Prostě 155 udrží předokládám všude to bezpečné kilo, kopec nekopec, vítr, nevítr a to je pro cestování nejdůležitější. A 8kw vs 11kw a vyšší krouták je v týhle kategorii OHROMNEJ rozdíl) Já sem ale s 11 koňmi spokojen do té míry, že přestupovat na 155 nemá pro mne smysl. A hlavně ty máš řidičák na velkou, já ho stále nemám a ani ochotu a čas si ho dělat, pže s kvalitním autem a zhýčkanou přítelkyní sem výletoval hlavně autem, ale přítelkyně je fuč, tak třeba dodělat si řidičák bude jedna z dalších výzev mimo ty pracovní. Ale i bez rozšíření řidičáku mám favorita už, a to příslib že koncept yamaha 3CT má přislíbenou seriovku, tedy mix xmaxe 300 a tricity na Bčko navíc což je to co bych asi do budoucna chtěl, měl by být v horizontu roka či dvou, kontaktoval sem českou yamahu, ty netušej kdy, tak jen z tiskovek, takže buhví, do tý doby ale budu klidně dál jezdit s tricity, pže problémy neočekávám a prodávat jí teď za 40000 (estli vůbec) když sme toho spolu tolik zažili a náhrada zatím není, nehodlám. Pak zvaž cenovej rozdíl 125/155 ale tricity si nikdo nekupuje aby ušetřil peníze, skůtr šetří primárně čas a ten je pro mne nejdražsí komoditou.
Co bych ale prostě chtěl, je abs, jak říkám dřív, umím brzdit na mokru jen levou, pozná hranici přilnavosti předku jakžtakž, ale jako takovýho testera povrchu mokrýho v noci a při krizovkách bych si abs moc přál a vlastně to je i důvod, proč kdyby dosloužila monča, vyměnil bych jí za 155 s abs a udělal si ty papíry holt. Kdyby v tu chvíli byla už i 3CT,bral bych 3CT, ale nedělám si iluze, pokud yamaha vypustí 300vkovou tříkolku, napálí jí v český distribuci klidně za 175 000-185000 Kč, schválně o kolik se netrefím. J
Takže estě na závěr shrnu co mě pražský provoz za 27300 km naučil: reflexní bunda, je pozdě řešit styl na tříkolce, ale to, že mě za 27000 km v Praze nikdo nepřehlídl je skutečnej zázrak, pže jezdím prostě pernamentě o dost rychleji než okolní provoz a důkaz prevence v podobě reflexní bundy. Kdybych později chtěl ňakou fešnou bundu na 3CT například, pekelně se mi prodraží, pže bych musel jako kompenzaci koupit vyklápěčku celou žloutou. Mám bílou scorpion exo 920 od začátku a neměnil bych, i když na ní lidi prej nadávaj, ale to spíš řikal prodejce, kterej mi chtěl vnutit novou. Jo a přidaná hodnota, bílé tricity a žluté bundy a bílé helmy, autaři co koukaj do zrcátek mi sami uvolnují prostředek, barevná kombinace jim asi něco připomíná ...
Bacha na skůtraře, je to smutné, ale největší krizovky v Praze sem zažil přitom, když se někdo proplétá kolonou předemnou a musí si člověk dávat pekelnej pozor, když se rozhodne takovýho člověka předjíždět, objíždět, pže většinou už se při proplétání dozadu ostatní motorkáři a skůtraři moc nekoukaj, je to pochopitelné, musí si člověk dávat bacha hlavně na auta a skůtr provoz je stále hrozně řidký, takže člověk má většinou skůtr linu jen pro sebe a nepřepokládá rychlejší (mrštnější, tricity opravdu není rychlá J ) dvoustopové vozidlo za ním. Píšu to jako zkušenost, ne prostor o rady tipu, nepřejížděj skůtraře co se proplétá kolonou. Skůtraření po Praze je pro mne o minimalizaci rizik, nejde je úplně vyloučit a některá po zvážení podstupuji dobrovolně, na svou odpovědost a schopností nést následky, jinak bych jezdil metrem.
Deka, deka na skůtru, ochrana před bordelem ze silnice a od aut za mokra, boty a kalhoty v suchu, ochrana před chladem a větrem, originální deka je můj nejoblíbenější doplněk na skůtru a nemůžu si ji vynachválit.
Pak blastry, chrání před vodou a suché kožené rukavice také zvyšují komfort.
Výměnu sedla či tlumičů sem neřešil, řešením proti občasným ranám od tlumičů se mi ukázalo správný posez, světediv se vyhýbání dírám a zpevnění spodní části zad cvičením (necvičím kvůli ježdění na skutru samozřejmě ale je to přidaná hodnota) a nehrotim 500km výlety za den.
Jo a tricity skutečně dobře svítí a i ty diodové pásky nad světly zvyšujou pasivní bezpečnost, není to moc hezké ale dává to smysl víc než diody pod světly jako na pcx.
Parkování po praze, možnost zastavit kdekoliv je úžasná a šetří čas, já osobně preferuji parkovat na chodníku těsně za lampou (nezužuji chodník pro kočárky např, pže se stejně vyhybají lampě) nikdy sem pokutu nedostal a policajty co sem při parkování potkal to VŽDY respektovali. Nedovolil bych si dát na štorc skůtr mezi dvě auta na modoru zonu či zaparkovat podél chodníku jak občas vidím a zabrat celé parkovací místo pro auto, už tak jich je po praze málo a sám sem řidič auta, tak se snažím toho při skůtraření nezneužívat.
Takže dej vědět, jak se rozhodneš, rád ti budu k dispozici s případnými dotazy, pže tricity mne tak přirostla k srdci, už tím jak je ostatními přehlížena a je nás málo, že ti mile rád předám své zkušenosti a zodpovím dotazy.
S pozdravem
Petr
Odesláno z mého FRD-L19 pomocí Tapatalk