Diskuze o skútrech většího objemu.
18 črc 2018, 19:38
Včera jsem do svého X-Maxe 250 natankoval plnou MAXXMotion (nebo jak se to jmenuje). Nevím co jsem čekal, ale vyjel jsem 2/3 nádrže a nemohu říci, že bych pocítil nějakou změnu. Možná až budu tankovat tak bude nižší spotřeba, ale dost pochybuju.
Je to stejné jako s olejem, co píše výrobce to tam nalej.
Maj to tak vymyšlený a seřízený. Možná ale je to banda neschopných blbců, kteří od nás tady potřebují poradit.
20 črc 2018, 21:29
Moc pěkný, kdyby bělouš měl černá kola, hned je tam dávám.
21 črc 2018, 00:25
bado píše:Beru do aut celé roky Tank ONO, nebo Tesco 95UNI a nikdy jsem neměl žádný problém.
Nmax jezdí jen na tesco již víc jak +3000km. Jednou jsem na cestě nabral slavnou VERVU 100 a krom toho, že byl litr o 3,50 dražší, tak jsem nepostřehl absolutně žádný efekt na výkon, zvuk, nebo spotřebu.
Jinak ale neřeště a buďte v klidu dle servisní příručky je:
Recommended fuel:Regular unleaded gasoline (Gasohol [E10]
acceptable) (EUR,GBR,AUS,NZL)
Regular unleaded gasoline only (KOR)No a to E10 bude velmi brzy i unás a bude obsahovat 10% Babišovy řepky. Nyní je povolených 5%.
https://autoroad.cz/zajimavosti/84286-chcete-vedet-co-budete-tankovat-e5-b7-nebo-e10-ale-co-to-jeDruhák je to motorek do sekačky na trávu a celý skůtr za 1 plat uklízečky v Německu.
Do auta tiež nič nepridávam - to je tiež benzín, ale to nie je jednovalec ako NMax, ale 4-valec, takže vibrácie a kultúra chodu sú niekde inde. Neporovnávajte neporovnateľné. Keď je niekto lakomý, nech nekupuje lepší benzín, alebo nekúpi Vif, ale na jednovalci ako je NMax je ten rozdiel dosť výrazný. Každý si to môže odskúšať a sám sa rozhodnúť. Ako som písal už predtým výkon a spotrebu to neovplyvní, to poznať až pri moderných motoroch s veľkým výkonom - 300+ ps. Kto neverí, nech si nájde nejaký test. Každopádne stačí obyčajná 95ka ako bolo už napísané, motor je nato stavaný a nemá s tým problém, bez ohľadu nato čo tankoval predchádzajúci majiteľ, keď je to skúter z druhej ruky. Zbytočne sa to tu omiela stále dookola...
21 črc 2018, 20:33
Stovka benzín neobsahuje bio složku a nezanáší palivovou soustavu.
21 črc 2018, 23:03
Myslím, že se pleteš, u všech paliv záleží na výrobci a u 100 okt. benzínů je to takto a .... !!! je třeba rozlišovat přidání ethanolu nebo ETBE (Ethyl-terc. butyl éter - derivát ethanolu a isobutenu). ETBE je méně problémové než líh.
Obsah biosložky v prémiových benzínech (ověřeno dotazem u výrobců - srpen 2015 )
Benzina Verva 100 ... bez ethanolu (náhradou je ETBE) !!!! - vhodný ke skladování
Shell V Power Nitro+ - kombinace bioetanol (do 5%) a ETBE - v letním období cca 3% bioetanol a 4% ETBE.
V Power Nitro+ Racing - ETBE a jenom stopy bioetanolu (pod 0,5%)
OMV Carrera 100 ... jako biokomponent používán Ethanol 4,9%, nicméně každý benzín obsahuje ETBE cca 10%.
Dá se říci, že je vhodné se vyhýbat (a když ne, tak se svět nezboří) benzínům s lihem (ethanolem), ale problém je menší pokud je benzín aditivován (Natural 95 aditivován není). Důvodem je menší výhřevnost lihu a potom to, že spalováním ethanolu - vznikají kyselé produkty (acetaldehyd a kyselina octová), které se dostávají do oleje během studeného startu a dále korodují výfuk až ke katalyzátoru. Při delším skladování (doporučeno max 1 měsíc) ethanol degraduje, a dějí se věci ... a tvoří se slušně řečeno slizy.
U benzínů 95 aktanů takový přehled nemám. A není třeba mailovat výrobci, stačí se obsluhy u pumpy zeptat na poslední dodací list a tam je i přesné složení - tam uvidíte, zda tam je ethanol nebo ETBE a nebo nic.
Ale benzín, to je jen legrace ... u nafty je biosložka mnohem větší svinstvo.
22 črc 2018, 17:50
Uz sa bezne objavuje aditivovane 95 benziny. Shell, Benzinol ich ma urcite a aj Tesco pumpa. Osobne mi prisiel rozdiel medzi 100 a 95 hlavne vo zvuku motora. Krmim skutrika skoro zo vsetkeho co je na trhu a normalnu cenu. Tie najdrahsie davam iba zo zaciatku sezony na precistenie a rozpustenie bordelu. Aj bezna 95 vydrzi zimu v teplej garazi bez problemov. V studenej mam benzim do krovinorezu a ani po 4 mesiacoch nic slyzke v nom nie je. Je stale rovnaky. U nas v robote mam odpadla povinnost dotankovavat benzin do aut po kazdej jazde, lebo staci nadrz minut a natankovat raz za pol roka. Jazdime na CNG preto malo benzinu miname. Takze aj ten najdeznejsi nebude uz take zle svinstvo ako zo zaciatku. Vyskum ide dopredu.
Odoslané z HUAWEI GRA-L09 pomocou Tapatalku
22 črc 2018, 22:00
Ahoj všem,
jsem nový majitel N-maxe, zvolil jsem modrou barvu. Zatím mám jen něco přes 250 km a spokojenost. Všiml jsem si, že i mně se klepe rámeček od RZ, takže to budu muset pořešit, ale víc mě trápí jiná věc. Konečně dorazil držák a kufr Shad, ale po dnešní montáži nejsem spokojený. Vše mám podle návodu, ale jak se to teď zvedlo o ten držák, tak mi jde hodně špatně zacvaknout sedlo. Ty dorazy pod sedlem hodně tlačí na původní madlo pro spolujezdce a musím se o to docela opřít aby sedlo cvaklo. Samo sebou jsem se to snažil utáhnout co nejvíc to jde. Nemáte někdo taky držák Shad a podobnou zkušenost? Díky
23 črc 2018, 08:09
Zvolil jse originální držák kufru. A u něj se madlo spolujezdce musí sundat.
Pokud s tím máš tyhle problémy tak to reklamuji.
Nebo se koukni do návodu
24 črc 2018, 08:16
Klucí, tak jsem včera dovezl nového nmaxe =) Dneska už jsem na něm v práci, jsem zvědavej jak to bude rychle přibývat protože do práce a zpět to mám 50km.
Mám dotaz k tomu záběhu: když nebudu prvních 200km jezdit na plný plyn (rozjezdy volněji atd.) bude to stačit?
Podle návodu bych měl jezdit několik set km na 1/3 plynu pak 1/2... Prodejce se tvářil, že stačí zezačátku opatrněji, když bude situace vyžadovat ať za to klidně vemu...
Co se týče toho řemenu na variátoru, vadí mu spíše prudké akcelerace, jízda na plný plyn? Jde mi o to, že jezdívám po rovinkách, které lákají maximálkou, tak ať si zbytečně řemen neničím.
díky za odpověď
J.
24 črc 2018, 08:23
Prvních 200 jsem to opravdu šetřil... Pak do 600 jsem trošku přidával, občas plný plyn na 5 sekund. Do 1000 jsem jezdil už rychleji plný plyn častěji. Po servisu jsem jezdil jak jsem chtěl, jen jsem ho netrapil dlouho na plný plyn. Od 1500 - bez omezení, přesto ho netrápím třeba 10km po dalnici na plný plyn.
24 črc 2018, 11:54
Ahoj, o tom jak zajíždět se tu toho napsalo opravdu hodně, něco je více a něco méně pravdivé, použitelné... Jasně prvních 300-500 km bych to úplně nehonil, ale také bych nejezdil na důchodce. Úplně nejhorší je konstantní rychlost pro nový motor a celou hnací soustavu. Klidně můžeš až do 3/4 plynu, ale plynule a neagresivně přidávat, prostě nejezdit konstantní rychlostí anebo nedržet konstantní otáčky. Žádný motor není "zajetý" z výroby, ale dnešní motory jsou vyrobeny z lepších materiálů a přesněji a také jsou lepší oleje, než bývalé Škody 120, Lady 1500 atd, takže se nemusi měnit první olej někde mezi 100 a 500km, tehdy nešlo o opotřebení oleje, ale o to že se s prvním olejem vysypalo 0.5 kg různých špon, protože to byla finální úprava motoru, kdy si jednotlivé součástky hledaly správnou polohu a taky finální tvar.
Odesláno z mého SM-G955F pomocí Tapatalk
24 črc 2018, 16:32
Tak k zajíždění je toho hodně popsáno. On má výrobce nějaký důvod uvádět záběh až do 1600 km. Česi však vědí lépe , že zajíždět podle doporučení výrobce je přeci blbost. Je to fakt dost těch 1600 km, taky jsem to úplně nedodržel. Ale když chcete akcelerovat a rychle jezdit, tak jste si měli zvolit jiný objem. Jestli je to zajeté dobře, nebo špatně a špatným zajížděním bude menší výkon, větší spotřeba, menší životnost, to stejně nedokážu posoudit.Ale cena za skůtr pro mne taky nebyla zrovna malá a tak se k němu chovám slušně.
Dnes jsem měl výlet cca 280 km. Spotřeba 1,9/100 km. (vylezla o 0,1l) páč jsem jel kousek u Olomouce po dálnici. Jinak jezdím za 1,8 l. Po montáži plexi šla spotřeba o cca 0,2l dolu. Jako důchodce rozhodně nejezdím, ale taky to zbytečně netrápím. On ten podvozek při +90Km/h taky není už nic moc.
24 črc 2018, 17:13
To Bado, nejsem člověk, který káže vodu a sám pije víno, takže poznámka "něco je více a něco méně pravdivé, použitelné" platí i proto co jsem napsal já sám, můj osobní názor a zkušenost. Nepaušalizoval bych to na Čechy v obecné rovině. Manuál, tak to je kniha, kterou mám v autě, když jsem prodával PCX tak po mě kupující chtěl i manuál, tak jsem mu uvařil kávu a povídali jsme si najednou "záblesk", vyběhl jsem do patra a vyndal složku kde mám kopie VTP, faktury nákupní k autu, skútru atd, našel fakturu k PCX, u které byl návod. Před dovolenou jsem potřeboval vyměnit baterii v DO a pomohl mi Youtube, místo abych šel do auta. Tolik o "já a manuál". "Na důchodcem" bylo myšleno, že se nic nemá přehánět. Sorry za OT.
Odesláno z mého SM-G955F pomocí Tapatalk
24 črc 2018, 19:52
Klídek,
, mne prostě irituje,jak chce každý ždímat ze sekačky na trávu výkon jak.......... a strašně to řeší. Prostě konkrétně N-max 125 jede na tu kubatůru v rámci jejich možností fajn. PCX, na kterém jsem taky jezdil, tak pro něj to platí taky. V analogii na auta : Fabie HTP taky není a nikdy nebude dálniční koráb. A prostě tak to je. Obsah=výkon ničím nenahradíš. No a jakažto trochu strojař, trochu technik (profresí "mechatronik") mám pro techniku slabost.
Taky ve mě furt hlodá udělat si "A" a pořídit něco X-, nebo Forza cca 300 cm3.To by asi plně vyhovovalo mým potřebám. Jenže to zase nejezdí pod 2l každý den do továrny.