Dnes jsem provedl mimořádnou výměnu olejů a kontrolu filtru oleje. N-max starý cca 7 týdnů najeto 2918 km a první garančka byla někdy v 967 km v OV za cenu 947,-Kč.
Výměnu jsem provedl z důvodu, že interval 6000km na olej je mnoho a vždy jsem u všeho motorového měnil oleje dřív.
Použil sem olej motorový 1L Motul 10W-40 ScooterExpert 4T za 209,- Kč
Převodový tuba 150 ml Motul 80W-90 Scooter Gear za 89,- Kč (což je teda dost, ale pro litrové balení tak pro něj nemám využití).
Teď k výměně:
-převodový olej vizuálně OK, bez nečistost, krásně žlutý
-motorový olej, černý na měrce vypadal OK), ale přeceděný přes filtr obsahoval několik poměrně velkých "šupin a špon" + nějaký neidentifikovatelný bordel.
To samé ve šroubu filtru oleje.Napadané relativně velké lesklé špony-otřepy a nějaký různobarevný bordel a usazeniny. Na sitku zachycené nějaké chlupy kovové částice ne.Ten filtr je poměrně hrubý.
Závěr:
Co jsem viděl tak podle mne nebyl na garančce čištěn filtr (sítko) oleje ani šroub a olej pokud byl vyměněn,tak jen normálně přes vypouštěcí šroub. Dle návodu a dílenské příručky se právě na první garančce při 1000km má čistit ten filtr.
Jinak se strojem spokojenost. (najeto skoro 3000 km, spotřeba 2l) nehoním to jsem si mohl koupit jiný obsah/výkon.
Akorát z toho sedla mne při 100+ km výletu bolí prdel.
Na výměnu potřebujete klíč č: 12 a 19, ideálně ořech a račnu s nástavcem. Těsnění jsem neměnil. Na převodovce měděná podložka, na motoru olej Al podložka a na velkém šroubu filtru gumový "O" kroužek.