Diskuze o skútrech většího objemu.
28 črc 2016, 06:56
Já mohu potvrdit, že u N-maxe se zrcátkama pořád laboruji. Při prvním sednutí jsem myslel, že za sebou nic neuvidím kromě svých ramen nebo naopak hodně velkého úhlu - krajnice vozovky. Nakonec jsem si je tak nějak sešteloval, že mi to již nepřijde nijak špatné. Myslím si že je to dáno také tím, že často měním pozici na sedadle, jednou jsem celkem vzadu a nohy natažené ve předu, potom zase spustím nohy pod sebe apod. Takže měním posed a zrcátka zůstávají nastavena pořád stejně. Výsledkem je, že musím často také pohnout hlavou, abych se podíval do jednoho a hned potom do druhého....
Před tím jsem jezdil Kymco Super 9 LC (které se teď snažím prodat), tam to byla pohoda, zrcátka byla jen nepatrně větší a myslím, že jsem měl dozadu rozhodně větší rozhled. Možná si to jen namlouvám a bylo to opravdu celkem fixní polohou při sezení.
-- 28 črc 2016, 06:15 --
Ještě jsem si vzpomněl, včera jsem dostal konečně český návod od N-maxe, tak jsem s ním v rychlosti prokousal. Znovu se vracím k zajíždění. Opravdu tam píší, že pro skůtra je nejdůležitějších prvních 1600 km (do 1000 km dlouhodobě na 1/4 plynu, po výměně oleje do 1600km dlouhodobě na 1/2 plynu a pak se může jezdit naplno). Já již mám přes 1100km, tak je tato informace pro mě pozdě.
Ale trochu mi to připomíná mého taťku, který jako strojař mi vysvětloval, jak se vždy zajížděly motory u různých strojů ve fabrikách - dlouhodobě na nízké otáčky. Podle toho zajížděl i svá auta, co si koupil jako nová. Já od něho dostal před léty takto zajetou škodovku 120L, která měla najeto něco přes 60 tis. Auto do 80km/hod jelo celkem v pohodě, ale nad se prakticky nedalo rozjet, jen za cenu dlouhého čekání s cihlou na pedálu a obrovských vibrací a řevu motoru. Ostatní auta kamarádů přitom plynule zrychlovala a lítala 110 bez problémů. Toto byla pro mě životní zkušenost, že i motory se musí naučit běhat ve vyšších otáčkách (při záběhu rozhodně opatrně, krátkodobě a asi ne v plném výkonu), aby v případě potřeby byly schopny se do patřičných otáček dostat.
28 črc 2016, 10:27
Ahoj, ja zajizdel presne podle knizky a vse naprosto v poradku, myslim si, ze skutru je velmi dobre zajety. Zajimala by me jedna vec, zkousel jste nekdo kolik ujedete max na rezervu? Tz. Od doby kdy se Vam rozblika "F"ko? Ja risknul zatim 32km, ale pri tankovani tam urcite nejake deci zustalo. Diky za zkusenosti.
28 črc 2016, 13:02
Ten návod mi príde prehnaný, ja som ho po 200km už nijako moc nešetril, lebo som sa po prečítaní zopár diskusií tu bál, že by zostal potom motor leniví. Na rezervu som skúsil 25 km, viac som si netrúfal. Podľa dotankovaného benzínu, mi tam zostalo ešte asi 3 dcl.
29 črc 2016, 17:28
Já rezervu vlastně ještě nezkusil. Návod v češtině jsem dostal před pár dny, tak jsem nevěděl, kdy to jede na rezervu. Jezdil jsem tak max. 20km (odhadem) na poslední dílek segmentu indikátoru paliva. Žádné blikání jsem tedy neviděl. Teď již samozřejmě vím, jak zjistit, že jedu na reservu.
Takže zatím bohužel nemohu sloužit.
30 črc 2016, 22:54
Ahoj. Ohledně rezervy: Pokud mate spotřebu cca 2,5 l/100km a plnou nádrž 6,6 litru, najedete cca 260 km na plnou nádrž. Já mám zkušenost, ze se rezerva rozblika po cca 200 km, vím, ze ještě cca 40 najedu v klidu. Kdo ma spotřebu menší, najede víc. Já myslím, že rezerva je cca 1 litr.
Já to dělám jako v autě, při tankování si mažu TRIP A.
31 črc 2016, 12:27
Ještě bych se zeptal ohledně těch vibrací v řídítkách. Když jsem na tom jel, tak jsem je cítil, ale nevadilo mi to, tak nějak jsem víc vnímal motor skútru. Otázka je, jestli to při jízdě třeba hodinu nevadí nebo jestli z toho pak nemáte rozklepané ruce? Nebo to i časem přejde? Ale třeba to je kus od kusu.
31 črc 2016, 14:52
Tak na to jsem si už zvykl. Ono taky jde o to na jaké vozovce jedeš.
31 črc 2016, 15:55
Klepání v řídítkách jsem vnímal prvních 150 km, teď s tím nemám problém ani to nevnímám.
Pokud bych se na to soustředil, tak bych to asi cítil. Podvědomě mám pocit, že snad již nejsou vibrace tak cítit, jako když skůtr byl nový - je to ale můj subjektivní pocit. Přes město když jedu cca. 58, tak si to jen neslyšitelně vrní (jako kdyby i ve vyšších otáčkách), když potočím plynem, tak je slyšet zápřah motoru a asi i přenosem do řídítek - není mi to nepříjemné.
03 srp 2016, 23:17
Zdravím. Včera odpoledne jsem si dovezl domů (asi 30km) nového bílého Nmaxe. Byl jsem z toho trochu nervózní, protože to je vlastně moje první motorka v životě (je mi přes 50), ale obkroužil jsem si nejdříve několik koleček tam i zpátky na velkém parkovišti abych získal trochu jistoty a pak to už nějak šlo a navíc po půl šesté odpoledne už není ve městě tolik aut. Po 2 dnech zatím jen 91km, Nmax se zatím zajíždí a já také.
Mám ale na vás dotaz: všiml jsem si, že šípovitost vzorku pneumatik na předním pneu u Nmaxe směřuje obráceně jako na zadním pneu. Přitom šipky správného otáčení na boku pneu ukazují shodně. Nevíte jaký to má účel? Pokud jsem si všiml, tak většinou šipovitost vzorku u pneu směřuje ve směru otáčení kola - to mi připadá logické, protože voda z pod pneumatiky při záběru utíká dopředu a u úžších pneumatik také hodně do boků - šipovitost ve směru otáčení kola pak při záběru podporuje odtékání vody do boků pneu. Trochu jsem se o to přel s prodejcem, ale ukazoval mi, že u Yamahy to je na více strojích takhle a měl pravdu. Na jiných motorkách než Yamaha tu šípovitost vzorku dělají myslím shodně. To je nějaká specialita Yamahy? Nebo soudruzi z Indonésie jen něco nezvládli?
03 srp 2016, 23:27
Taky jsem kvůli tomu na X-Maxu první noc nespal. Byly to City Grip a má to tak být.
tap 1+2
04 srp 2016, 07:36
Tiež som zo začiatku riešil prečo je vzorka obrátená.Pneu majú šipky na predné (FRONT)i zadné(REAR) pneu.Mal som pneu, čo mali na obe kolá neutrálny vzor. Pri jazde na mokrej ceste, som musel na prednú brzdu zabudnút. Šlo to hned do šmyku. Odvtedy kupujem pneu určené na predné a zadné kolo. A žiadne lacnoty. Teraz mám Tiež City Grip a to sa nedá porovnat. Alebo jak píšu tí borci LACNÉ GUMY TI VYDRŽIA AŽ DO SMRTI.
04 srp 2016, 22:52
Ahoj. Já mohu porovnat pneu z N Maxu s pneu, které soudruzi ve Vietnamu montují na Piaggio a musím jednoznačně pochválit ty na Yamaze. Jsou to profi gumy od renomovaného výrobce, skútr s nimi bezvadně sedí, klopim motorku na suchu, až škrtám podvozkem zprava o zem. Na mokru jezdim opatrně, brzdím jenom rovně:) Ale nemám pocit nějaké nejistoty, nicméně fakt si na mokru dávám pozor.
Na piaggiu ne moc účinná zadní bubnová brzda blokovala na mokru kolo hned do smyku, na asfaltu!!! ty gumy byly fakt marný...Jestli je na NMaxu co chválit, jsou to určitě pneu.
-- 04 srp 2016, 22:02 --
Ahoj, máte někdo zkušenost z upevněním SPZ, aby nedrncala? Na blbych kostkách vydává ukrutné zvuky, lidi se otáčejí... Díky.
-- 04 srp 2016, 22:12 --
Ještě mám jednu věc, mate někdo zkušenost s tím vakem pod řidítka, taky se tomu asi říká tankvak? Jak se to uchytí, jak to sedí atp..? Díky.
05 srp 2016, 05:52
Pod značku som dal do každého rohu trochu číreho tmelu. Nedá sa stratit a hlavne je sticha.
05 srp 2016, 16:28
Ahoj, ja SPZ vyresil podlepenim molitanem a je pokoj, udelal jsem to hned asi po 50km ptz mi to taky dost vadilo.
07 srp 2016, 19:29
_
Naposledy upravil
Petr_NMAX dne 07 srp 2016, 20:11, celkově upraveno 1