Diskuze o skútrech většího objemu.
Odeslat odpověď

Re: Yamaha N-max

05 bře 2019, 13:42

Vždyť na STK ani netuší jaké má být na skůtru plexi, takže nepoznají originál od neoriginálu. Vědí houvno. Stejné to je s kufry, s držáky kufrů atd ..
Když to nebije do očí, tak nic nepoznají.
Zase bych to tak nehrotil.

Re: Yamaha N-max

05 bře 2019, 15:15

hrabug píše:No hlavně u plexi aby to mělo homologaci..


Ani originál plexi nemá homologizáciu vyrazenú na ňom, je proste originál. Pracovník na STK na to kašle tak ako píše Bostav, jedine keby to malo nejak ostré hrany alebo bolo inak viditeľne nebezpečné, vtedy by to mohol kontrolovať.

Re: Yamaha N-max

05 bře 2019, 16:36

Ano je možné, že na to technik na STK kašle. Ale v čechách dle předpisů či co to je by mělo být na všem co se pohybuje po komunikacích jen homologované věci. Takže by se mohlo stát, že bude na stk boreček co po tom půjde.

Re: Yamaha N-max

05 bře 2019, 16:39

No a co ti brání jednou za 4 roky po prvních 6 po koupi vyšroubovat čtyři šroubky a na dobu STK vrátit původní plexi, které mmj. také žádné označení nemá ?

Re: Yamaha N-max

05 bře 2019, 16:47

hrabug píše:Ano je možné, že na to technik na STK kašle. Ale v čechách dle předpisů či co to je by mělo být na všem co se pohybuje po komunikacích jen homologované věci. Takže by se mohlo stát, že bude na stk boreček co po tom půjde.

Neblázni...pokud tam nějaký takový boreček bude, tak se v klidu vyblázní na autech a nebude prudit někoho se skútrem...

Re: Yamaha N-max

05 bře 2019, 17:17

Plexi - homologace - stk...čirý nesmysl, už je na to dávno závazný pokyn mismisterstav co lze tolerovat a co nikoli. A jediné co vadí ohledně plexi je plexi v rámu, což skoro nikde nenalezneš. Takže pokud by technik prudil, tak nasrat a sdělit že nemá co prudit, že může leda tak schvalovat nebo mlčet :wink:
hrabug - nechci psát že píšeš úplný blbosti, tak ti raději sdělím, že máš zcela mylné informace :lol:

Re: Yamaha N-max

05 bře 2019, 17:59

Čo chvíla príde doba kedy nám začnu merať CO2 v spalinách a na nejaké homologizačné značky sa vybodnú, a to bude pekný poprask.

[Vymazáno]

05 bře 2019, 21:59

Tento příspěvek již byl smazán kým kol v 05 bře 2019, 22:02.

Re: Yamaha N-max

09 bře 2019, 22:07

Vyriesil som vyhlad dozadu, uz konecne vidim aj co mam hned za chrbtom ;)

1.jpg


2.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Yamaha N-max

10 bře 2019, 10:52

Účelovo určite vyriešené ale zase nejak moc vystrčené a esteticky ako tikadlá nejakého chrobáka :) Ale bezpečnosť na prvom mieste.

Re: Yamaha N-max

10 bře 2019, 20:11

forester píše:Účelovo určite vyriešené ale zase nejak moc vystrčené a esteticky ako tikadlá nejakého chrobáka :) Ale bezpečnosť na prvom mieste.


To hej, nevyzera to 2x pekne to je pravda, ale aspon konecne vidim aj za seba ;) a inak tych par cm co zrkadla trcia viac do bokov citit aj ked sa clovek prediera medzi autami ...

Re: Yamaha N-max

10 bře 2019, 22:18

Pilotek píše:Chlapi, ďakujem za rady. Ak by sa to mohlo zapojiť niekde zo spínaného Plus, ako vraví (povoľuje :-)) Bostav (napr. zo spínačky, povedzme tiež cez priebežnú poistku), malo by to výhodu čo najkratšej kabeláže a bolo by to pod napätím len pri zapnutom zapaľovaní (nemusel by sa riešiť vypínač).

Bostav, keď si to mal na spodnom kryte riadidiel, nevypadával zo zásuvky napr. USB "hríbik", keď bol zastrčený zospodu? Tie 12V CarLighter zásuvky vývajú často také voľnejšie.


Oneskorene, ale predsa, podávam správu, ako sme to nakoniec urobili a opäť ďakujem za všetky cenné rady, ktoré ma nasmerovali. Zapojili sme nakoniec aj 12V CL zásuvku, aj kabeláž s medzikonektorom nabíjačky CTEK MXS 5.0 Plus:
- 12V CL zásuvka do panelu v jednoduchom čiernom prevedení pre lode s gumoplastovou zátkou - dali sme ju do toho plytkého kastlíku vpravo, na ktorom mám pod zásuvkou ešte hranatý digitálny vonkajší teplomer. Zásuvka je zapojená cez automobilové relé (pod krytovaním predného reflektora, tam sme zapojili aj oba čierne kostriace káble - spínací vyvedený z konektoru káblika výstupu spínačky, aj "výkonový") hrubými autokáblami - červený ku baterke je pre istotu ešte v dodatočnej ochrannej bužírke, priamo na baterku nalisovanými očkami, pri baterke je vodotesné poistkové puzdro na štandardnú automobilovú poistku (dal som tuším 20A, aby sa dal do 12V zásuvky pri naštartovanom motore zapojiť aj malý 12V autokompresor).
- Pod skrutky na póloch batérie sme dali aj očká originál CTEK vývodky s medzikonektorom a vyviedli ho cez gumovú prechodku cez plast do podsedadlového priesoru hneď najbližšie pri baterke. Medzikonektor CTEK má tiež gumovú zátku.

Ku 12V CL zásuvke ešte dorobím dva hranaté samolepné káblové "háčiky" (používajú sa napr. v PC), aby sa 12V CL nabíjačka s USB dala v zastrčenej polohe zaistiť gumeným krúžkom proti vytraseniu (strate kontaktu) za jazdy.

Re: Yamaha N-max

13 bře 2019, 12:03

Prosím vás pěkně, vím že to tu někde je,ale prošel jsem asi 15 stránek a nemůžu to najít. Šteloval jste někdo na N-maxu světlo? Mně to dělali kdysi v servisu a potřeboval bych to ted trošku doladit. šroub jsem našel. Otázka zní: Kam jde světlo při utahování a kam při povolování? V manuálu nic není.
Díky moc

Re: Yamaha N-max

13 bře 2019, 12:18

Str 49 :

Tak už jsem to světlo zvedl.
Je to ocelový šroub šestihran 8mm.
Je hned nad klaksonem.
Je potřeba malí oříšek 8mm s malou ráčnu vejde se tam jen tak tak. Povolením se zvedá utahování klesá. Skutr jsem postavil 2m od stěny, na hranu paprsku namalpval čáru na zeď a pak jsem ho zvedl o cca 1,5-2cm.
Tak uvidíme jestli to nebude moc.

Služobniček :mrgreen:

Re: Yamaha N-max

13 bře 2019, 13:50

Hotovo, tak uvidíme...Už jsem měl ty potkávačky trochu moc vysoko a po nocích vysíral protijedoucí :lol:
Odeslat odpověď