Diskuze o skútrech většího objemu.
22 říj 2018, 21:39
Jak píše bado.. Předběhl mě.
22 říj 2018, 22:52
Každá z variant má nějaké klady i zápory. Já mám 12V zásuvku zapojenou přes pojistku přímo na baterii. Využívám zásuvku na dobíjení telefonu pomocí USB adaptéru a přes zimu opačně pulzní nabíječnou dobijím baterii ve skútru.
http://www.skutrforum.cz/150-250ccm-skutry-f4/yamaha-x-max-250-jsou-tu-nejaci-majitele-t809-2580.html?hilit=nab%C3%ADje%C4%8Dka#p307020
23 říj 2018, 09:13
Osobně preferuji odjištěnou zásuvku 12V napojenou za klíček zapalování.
Pro dobíjení/udržování baterie doporučuji pro změnu napíchnout se přes nějaký vhodný konektor (něco pro inspiraci má třeba CTEK) právě před spínací skříňku, kde je trvalé +12V. A tohle máte schované a připlé magnetem ať se to tam nemotá zespodu pod přístrojovkou. Nemusíte tahat žádné dráty, vše zůstává v originálním původním stavu. (samozřejmě že je třeba použít vhodný vodiče,průřezy,odjištění)
Ohledně provozní zásuvky tak i když přímo adaptér USB 5V třeba i s voltmetrem i vypínačem za pár kaček s Ali, či Ebay vypadá moc hezky, Tak vzhledem k čiňanské kvalitě,elektronice uvnitř a navíc vibracím, které skútr má bych ho pevně neinstaloval a nenapájel. Když potřebuji tak si podobné udělátko strčím to klasické normované zásuvky 12V a kdybych náhodou na něco zapomněl, tak se mi vše samo odpojí , když vypnu motor a taky je to chrana před vybitím baterie, protože skútr se vážně blbě roztlačuje. Navíc zásuvku můžete použít třeba pro zastrčení voltmetru pro změření baterie, nebo ověření funkce nabíjení. (někde kolem 60 stránky máte nějaké obrázky).
Ale at´si každý udělá zapojení a provedení podle sebe jaké mu vyhovuje nejvíce.
23 říj 2018, 10:04
Používal jsem USB adapter do 12V zásuvky - po delší jíždě se uvolňovalo. Krom toho tato konfigurace zabere celou zásuvku a ta je pak nepoužitelná pro odkládání věcí.
Proto mám: - konektor nabíječky vyveden přímo z baterie pro nabíjení - dostupné je to z kufru
- pro 5V USB používán vývod přímo na řidítka
https://www.dx.com/p/cs-034a1-12v-to-5v-waterproof-car-usb-charger-for-phone-black-438845. Nepoužívám dodanou základnu pro upevnění, ale konektor je lepím naplocho na plast řidítek nebo přístrojovky (oboustranná páska nebo Sugru).
27 říj 2018, 20:44
Recenze plexi Givi na Nmaxu, kdyby to někomu bodlo
V porovnání s Ermax touring ve většině ohledů lepší, a to i v případě, že jsem měl na Ermaxu navíc deflektor.
Ochrana velmi dobrá a to včetně rukou. Merim 175 a můžu koukat skrz při mém typicky prihrbenem posedu nebo i přes, když se narovnam, takže ideál.
Velké překvapení: navzdory velikosti mají poryvy větru citelně méně negativní dopady na jízdu nežli u Ermaxu. Pricitam to jinému tvaru a vzperam, které nedovolují plapolani.
Negativa: Ermax byl podle mě vyloženě slusivy. Toto je řekněme vzhledem ok
A ačkoli nejsou pritomny nepříjemné turbulence na hlavu, vzduch má tendencí stacet se do střední a dolní části zad a ledvinak musím používat jaksi častěji.
Celkově zde hodnotím Givi jako o hodně šikovnější, jezdí-li člověk v chladu a dešti, v porovnání s Ermaxem.
07 lis 2018, 16:34
Ahoj,
prosím vás.Mám skůtříka Yamaha Nmax 125 model 2018.Všiml jsem si,že střed předního kola(strana bez brzdového kotouče) je špatně vysoustružen.Není to přímo střed a tak disk trochu hází/šmajdá.Chci poprosit ty,kteří mají letošní model(černý disky),jestli by se nepodívali taky,jestli jim to nedělá a vada je jenom u mého kusu.Zmíním se o tom na první garančce,až se tam dostanu.Servis mám právě daleko.Děkuji předem.
18 lis 2018, 13:23
Nevim co přesně myslíš že máš špatně vysoustruženo,chtělo by to foto. Ale já jsem třeba taky od nového řešil skákání předního kola na výšku a nakonec mne bylo řečeno že je špatná pneu a na záruku mne ji vymněnili za novou, taky mám 2018.
18 lis 2018, 15:09
Není přece nic jednoduššího, než zvednout předek, roztočit kolo a podívat se jestli háže disk, pneu nebo oboje.
20 lis 2018, 14:24
Tak jsem již “zazimoval”
tzn umyl wapkou+ručně, dofoukl gumy a postavil na hlavní stojan. Poté co včera zasnezelo a ja měl motorku bílou od soli jsem se rozhodl, ze půjde spinkat. Jak řešíte zazimování vy?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
20 lis 2018, 14:33
Dám ho do garáže a vyndám baterku , co víc by jsi chtěl dělat ?
20 lis 2018, 14:52
Tak někdo třeba leje všude aditiva, kontroluje hadičky, natírá výfuk apod,....
Má smyl vyndat baterku, když bude skůtr stát cca 2-3 měsíce a bude v garáži (teplota cca 10 - 15 stupňu)?
20 lis 2018, 18:34
Tiež to mám v garáži cca 10 stupňov a baterku som nevyberal.Raz za mesiac som natočil a nechal nejakú dobu povrčať.Odkedy mám nabíjačku,tak to občas zapnem,ukáže mi stav baterky,prípadne nechám den, dva, nabíjačku zapnutú.Ak to niekomu stojí vonku,kde mrzne,tak je lepšie ju vybrať,ale nie do izby k radiátoru.
20 lis 2018, 19:41
Ja tiez iba natankujem a hotovo. Teplota v garazi 10 - 18 stupnou. Bud povrcim alebo nahodim nabijacku.
Odoslané z HUAWEI GRA-L09 pomocou Tapatalku
29 lis 2018, 16:18
pro Radek.me
disk má vyvrtán střed pro hřídel mírně mimo osu středu disku.Při roztočení kola je vidět,jak disk trochu hází.Jinak zadní guma taky trochu hází na výšku,ale tu neřeším.Čekal jsem od značkového skůtru o dost větší kvalitu-preciznost na díly(ten disk) a výstupní kontrolu,oproti čínskému stroji.Na skůtru mi vadí vibrace do řidítek.Po zdolání například cesty 50km mi dost nepříjemně brní ruce.To ale dávám za vinu tomu přednímu kolu.Vše zmíním na první garančce,až se tam dostanu.Servis mám cca 70km daleko a jinak než na skůtru se tam bohužel nedostanu.Momentálně je již zazimován.
08 pro 2018, 23:17
Tak sa tiez hlasim ako novy majitel N-maxa, zatial sa s nim len otukavam, je to moje prve dvojkoleso
n-max.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.