Ahoj, mám X-maxe, ale manželce se zdál těžký a tak jsem jí pořídil Majesty 125S, Chci ho zajet než ho začne půjčovat i dětem, takže mám na něm naskákáno asi 800km. Moje první poznatky a rozdíly mezi X-maxem a Majesty ..
Od pohledu je majda menší a po shození ze stojanu znatelně lehčí jak X-max. Výhodou pro osoby menšího vzrůstu cca 170-175cm je rovná podlaha a bezproblémové dosáhnutí na zem ze sedačky, u X-maxe je těch 170cm bych řekl minimum. Pravdou je že prostorností pro řidičovi nohy je proti X-maxovi znatelně menší, ale to neznamená že nenajdete na něm pohodlnou polohu. Prostě Majda je městský skútr. Na druhou stranu na kolena nefouká jak na PCX-ku. Úložný prostor pod sedadlem je sice menší jak na X-maxu, ale po otočení klíčkem se automaticky otevře až nahoru, kdežto u X-maxu mu musíte na začátku pomoci. Zatím nedokážu posoudit zda pod řídítky je lepší uzavřený prostor u X-maxu , nebo větší otevřený u Majdy...No vzhledem k tomu kde žijeme inklinuju spíš k možnosti uzavřeného a uzamčeného kastlíku. Zaz na Majdu se do kapsy vejde PETka jako nic ... Čas ukáže.
Jízda a jízdní vlastnosti:
To že je majda určená do města, ale zvládne delší výlet. Při zajíždění jezdím okruhy, nejkratší cca 120km, nejdelší cca 250km. Zprvu jsem jí při zajíždění nehonil víc jak 1/3 plynu a později od 500km 2/3 plynu, při kterých už po rovinkách dosahuje 100 km/h. V době záběhu se držím pravidlem méně plynu a lehce točit, z kopečků už běhá na přes půl plynu kolem 120 Km/h, v zatáčkách je znát že stroj je lehčí a má tuhý rám, jede jako po kolejích, už ho pouštím do slušných náklonů a chová se velmi jistě, na změny reaguje rychle. Proti X-maxu má jen 13" kola, takže projetí "nerovností" je více znát ale není to nic dramatického a připadá mi že čím jedete rychleji je komfort jízdy lepší. Brzdy jsou proti X-maxu trochu tupější , ale možná je to tím že si ještě pořádně nesedly. Každopádně brzdí dobře a pro manželku je jenom lepší pozvolnější nástup, než rychlej "zákus".
Plně věřím nedávnému testu na zdejších stránkách a porovnávacímu testu Majdy s PCX na morkářích, že po rovinkách bude atakovat 115-120km podle tachometru, ve skutečnosti je to 55 tacho -50 dle GPS, 100 tacho - 93 GPS, takže reál max .rychlost se bude pohybovat kolem 110 km/h, což je na pohodovou 90, proti X-maxu asi o 10 míň.
Spotřeba byla zpočátku na 1/3 plynu 2,2l/100km, postupem zajíždění a zvyšování zátěže motoru a rychlosti vrostla při 2/3 na 2,5l/100km. Předpokládám že spotřeba nepřekročí 3 l/100km.
Plusy:
Ovladatelnost , mrštnost v provoze. dobrá cestovní a max.rychlost, umožňující příměstský provoz, slušný prostor pod sedačkou, vychytávky typu LED osvětlení, vyklápění zadních stupaček, relativně dost účinné plexi.
Mínusy:
Pro menší postavy, chybí mi v základu alespoň na přístrojovce teploměr o palubním počítači nemluvě, ale to je asi daň nižší ceny stroje. Bohužel nedodává se s ABS (ale chtěl jsem Yamahu , aby oba skútry měly stejný servis, ze kterým mám dlouhodobě velmi dobré zkušenosti).
Naposledy upravil
micah dne 26 dub 2015, 15:36, celkově upraveno 1