Diskuze o skútrech většího objemu.
05 čer 2015, 22:32
TO eggenberg
Jestli myslíš tu silnější hadici z airboxu ( z vnější strany blatníku ), tak v tom případě sundej airbox a rozhod ho jak moc v něm máš oleje.
Ze předu airboxu je vstup cc 8mm hadičkou, je to odfuk olejových par z motoru (vývod je na horní straně vodní pumpy).
A pozor vzadu je ještě odvětrání převodovky ( to vychází z vnitřní strany blatníku )
Jo a ještě si dej bacha , mě takhle vytekl zadní tlumič (origo má totiž pístnici směrem dolů)
TO Cendab
Jak jsi dopadl?
06 čer 2015, 07:03
Nepropouští ti gufero na klikovce za variátorem?
06 čer 2015, 17:17
widra1 píše:TO eggenberg
Jestli myslíš tu silnější hadici z airboxu ( z vnější strany blatníku ), tak v tom případě sundej airbox a rozhod ho jak moc v něm máš oleje.
Ze předu airboxu je vstup cc 8mm hadičkou, je to odfuk olejových par z motoru (vývod je na horní straně vodní pumpy).
A pozor vzadu je ještě odvětrání převodovky ( to vychází z vnitřní strany blatníku )
Jo a ještě si dej bacha , mě takhle vytekl zadní tlumič (origo má totiž pístnici směrem dolů)
TO Cendab
Jak jsi dopadl?
TO widra1
předem dík za rychlou odpověd.Včera večer sem to ještě vytah ven a zvenku očistil od toho sajrajtu co se nachytal během ježdění.Dnes sem se na to byl podívat a v tý hadičce/asi je to ta jak říkáš z airboxu má asi 10-15mm v pruměru/ co vede ze zhora okolo toho krytu dolu sem nic nenašel,zato dole tam to opět kape , mám podezření jestli neni v háji těsnění toho krytu variátoru tak převodů uvnitř.Jak říkám v hadičce nic neni,ale dole okolo ní se opět oběvil olej.Jo ještě mě včera napadlo kouknout kolik mám v motoru oleje a měrka byla na suchu.Volal sem těm panáčkům co sem to u nich " bohužel už před půl rokem" kupoval a ty my řekly ,že tak to dopadá ,když člověk u dovozu hned nevymění náplně.Tak nevím co sy mám o tom myslet.Jinak my pak ještě řekly ,že pokud nemužu naměřit hladinu oleje v motoru tak mužu vydřít hlavu válce či co nevím zas tak tomu zase nerozumím.Sem spíš přes jednoduší práce jako plasty, plexy ,ještě výměna řidítek atd.Možná výměnu vyfuku bych ještě asi taky zvládl.Jo a u tlumiče je to suchý.
předem dík za odpověd
06 čer 2015, 21:00
Tak v tom případě mrkni jak píše Trabuk pod dekl variátoru.
Jestli máš v prostoru kde je řemen olej, tak jsou dvě možnosti
1. špatné gufera klikovky
2. špatné gufero nebo těsnění převodů
A ty náplně jsou opravdu potřeba hlídat (jinak pošleš motor do kytek).
Výměna oleje v motoru každé 3000km cca 1.4l (vypouštěcí šroub je na spodu motoru schovaný pod hl.stojanem a bacha je v něm sítko - nestratit)
Výměna oleje v převodovce každých 6000km cca 150ml
Olej v motoru se měří jen nasazenou měrkou (nešroubovat).
Jestli jsi nic neměnil tak doporučuji vypustit (schválně si odměř kolik ti vyteklo) a dát nové (samozřejmě nejdřív zjisti kde máš únik a odstranit)
Jirka
06 čer 2015, 21:42
Čau Jirko,
dík za rychlou odpověď. Moc jsi mě nepotěšil. Prosím tebe ty gufera co to vubec je?nějaké jakoby těsnění tý klikovky či co? A ještě k opravě ,budou muset kvuly tomu rozebrat celý skutr? Doufám ,že ne. Pokud ano tak mám po sezoně.Sem totiž vydojenej z peněz,leda tak ještě na díly a to už bych fakt víc dát nemohl.A zadlužovat se kvuli tomu nehodlám..Je my ,ale divný že to pořád tak dobře jelo.
-- 06 čer 2015, 21:43 --
Jirko ještě jednou dík za odpověď a hlavně za trpělivost.
Karel
06 čer 2015, 22:10
Nejdřív najdi co tomu doopravdy je a pak řeš co dál.
Do té doby jsou to jen dohady.
Jinak ten motor je krásně jednoduchý a jestli máš aspon pruměrně vybavenou dílnu tak to uděláš v poho doma.
J.
06 čer 2015, 23:20
Jirko jak říkáš,doma by to problém asi bejt neměl,jde spíš o to abych tam něco nepokazil.Na tom šedým plastu na krytu variátoru co je chycenej 2ma šroubama se my ten jeden křížák žvejknul a teď špekuluju co s tím.Ten druhej jev pohodě.Žvejknul se v tom kříži pro šroubovák.Jen doufám ,že ho neulomím.Jestli sem to dobře pochopil,tak ten šroub je v ose kola co jde ve skrz převodovku.Tak snad se my to pivede nějak vyřešit.Pokud bys měl nějakej nápad ohledně toho šroubu tak sem s ním.Jinak dík za pomoc.
Karel
07 čer 2015, 08:29
Jestli je ten šroub křížovoplochý tak vem co největší plochý šroubovák a jestli máš jen křížový tak potřebuješ šroubovák PH3 je to veliký křížák a možná to ještě zachráníš před odvrtáním.
Stáhni si na motorkářích manuál a pořádně si ho projdi,pak ti bude víc věcí jasnějších.
Evidentně nevíš ani jak je na tom varec/válečky a řemen.
A hlavně to nerozkopej když to nepujde v pohodě
J.
07 čer 2015, 09:45
Jirko dnes se dp toho pustím doufám ,že se dobrá věc povede.Ten šroub je tam neskutečně utaženej.A mám alespoň pro tebe nějakou dobrou zprávu,varec s válečky a řemen sem už vyděl na scotlandu nebo jak se to jmenuje.V tom už bych problém taky nevyděl.Jak říkám ,teď hlavně vyřešit ten blbej šroub.Tak zatím čau a dík za radu Karel.
-- 07 čer 2015, 12:37 --
Jirko tak sem tu zpět.Výsledek mého snažení je ten ,že prostor variátoru řemenu a všeho co pod tou puklicí je,že tam je sucho.Což považuju za dobrou zprávu.Špatná,že před tím airboxem a spodek z venku je mokrej a zasranej od prachu s olejem včetně tý hadičky co vede od nějaký části nad motorem do toho airboxu.Jo abych nezapoměl u toho deklu variátoru se my povedlo urvat jeden šroub v závytu na spodní straně -v tom zlomu je vydět rez.To ,ale nebude problém odvrtat.Zítra jedu k těm panáčkům co sem to u nich koupil.Sem zvědavej co my poví.Teď se asi hlavně naskýtá otázka jestli tam dávat novej olej. Karel
08 čer 2015, 17:19
widra1 píše:Jestli je ten šroub křížovoplochý tak vem co největší plochý šroubovák a jestli máš jen křížový tak potřebuješ šroubovák PH3 je to veliký křížák a možná to ještě zachráníš před odvrtáním.
Stáhni si na motorkářích manuál a pořádně si ho projdi,pak ti bude víc věcí jasnějších.
Evidentně nevíš ani jak je na tom varec/válečky a řemen.
A hlavně to nerozkopej když to nepujde v pohodě
J.
Tak tě zdravím,
skutr hotovej.Vyměnil se olej jak v motoru tak v převodovce.Najel sem na něm dnes asi 5 km. a zatim nic neteče.Uvidím po týdnu nebo po pár jízdách do práce. Jo ještě bych potřeboval poradit jaký těsnění pod ten velkej dekl variátoru.Kdybys byl tak hodnej a dal my tu nějakej odkaz kde to sehnat. Dík.
Karel
08 čer 2015, 18:00
A nějaký unik jsi tam zjistil nebo byl prostor variátoru suchý?
08 čer 2015, 18:53
widra1 píše:A nějaký unik jsi tam zjistil nebo byl prostor variátoru suchý?
Uvnitř prostoru variátoru je sucho.Až bude nálada tak vypulíruju ten airbox prostor variátoru samosebou taky.Ted večer asi po dvou hodinách co byvalo v misce nakapáno tak ted ani kapka. Jen k tomu doplnování dostal sem tam 1,1l což je o 0,1l mín než co píšou v manuálu.Při vypouštění vyteklo zhruba 0,75l. Muvím samozřejmě o oleji v motoru.Ještě se chci zeptat co to udělá se skutrem pokud se ho povede položit, už vím hlavně se mnou co to udělalo,jde my spíš o ten olej jestli nenateče někam kam nemá.Nevíš něco ?
08 čer 2015, 19:09
A měnil jsi i v převodovce?
ty jsi měl puvodně kaluž pod zadním kolem nebo pod motorem?
08 čer 2015, 19:21
widra1 píše:A měnil jsi i v převodovce?
ty jsi měl puvodně kaluž pod zadním kolem nebo pod motorem?
měnil sem obojí v motoru i převodovce, ještě oba filtry jak u variátoru tak ten airboxu a bude to.Kaluž se my dělala vedle zadního kola.Zatím to vypadá ,že už budu mít doufám klid.Panáčci my říkaly,něco o tlačení oleje v motoru nahoru pak to tak dopadá prej.To sme ,ale byly všichni v domění ,že je motor na suchu což se při víměně nepotvrdilo.
08 čer 2015, 21:15
nevim jak tady, ale u 400 majesty jsou na airboxech hadicky a slouzi jako odkalovaky. Protoze kdyz 4kilo drziz delsi dobubpod krkem, tak neco do airboxu odvetranim kliky vlitne a tema hadickama se to sundanim ucpavek vypusti.
A co to pises o polozeni? Tobe lezela na boku? To taky muze natect olej tim odvetranim kliky-hlavy prave treba do airboxu a pak to nekudy leze ven. Nebo mas tu hadici prasklou a mastny to tam je od tech par. Ale tys psal o louzi pod motorem vlastne.