Test v rozjezdech - 125ccm 2T vs 4T

Diskuze o skútrech většího objemu.

Test v rozjezdech - 125ccm 2T vs 4T

Příspěvekod _Mimo_ » 11 kvě 2012, 21:29

Ahoj,

se Sectoidem jsme udělali na Strahově krátký test v rozjezdech. Délka dráhy asi 30m, lehké stoupání.

Sectoid: Honda PCX, 125ccm 4T, vstřikování, LC, váha 125kg, r.v. 201?, bez tuningu
Mimo: Gilera Typhoon, 125ccm, 2T, karburátor, AC, váha 117kg, r.v. 1997, bez tuningu.

Předpoklad: 2T motor pálí 2x rychleji než 4T. Je dynamičtější a při podobné váze skůtru bych měl mít v rozjezdech navrh.

Výsledek: Sectoid vždy o půl délky skůtru vyhrál!

Závěr: I když mám 2T, tak 125ccm netočí tak moc jak 50ccm. Hondě určitě hodně pomáhá vstřikování. I když mám motor v pořádku, pravděpodobně zde hraje roli věkový rozdíl našich skůtrů.

Co si o tom myslíte vy?
Tauris Samba, najeto 3000km a prodano.
Honda Rebel CA125, najeto 4000km, taky prodano.
Jawa 21 - zrenovovano, najel jsem zatim jen 30km
ČZ 477 (Růženka) - opravuje se.
Gilera Typhoon 125 2T alias Jitrnice - nikdo ji nechce, tak na ni jezdim.
Uživatelský avatar
_Mimo_

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 448
Registrován: 07 črc 2010, 13:00
Bydliště: Škvorec - 602295065
Skútr / moto: Typhoon 125
Tuning / úpravy: zatim opravy

Re: 125ccm 2T vs 4T

Příspěvekod StuntJ » 11 kvě 2012, 22:50

Je to vcelku logické, jedna 4-taktní motor má vstřikování, takže mnohem efektivnější spalování, kdyby jste srovnávali 4T karbec, to by bylo jiné, To je pomalu jak TDI- 2T a SDI - 4T.
A 2T sice je rychleji vytočené, dynamičtější, ale na druhou stranu zase jsou slabší v krouťáku a v tahu a odspodu...
Takže dnes jedině 4T stříkačka a šmitec :mrgreen: :mrgreen:
Život je jak bonboniéra, nikdy nevíš, co ochutnáš

PCX 125/2011 papá :
Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
StuntJ

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 638
Registrován: 25 říj 2011, 00:04

Re: 125ccm 2T vs 4T

Příspěvekod _Mimo_ » 12 kvě 2012, 07:53

Na druhou stranu mě trochu uklidňuje, že tak starý skůtr je výkonově srovnatelný s moderním motorem. Jsou tu ale i jiné věci jako vyšší spotřeba a olej co to spaluje. Pokrok je za ta léta znát :D
Tauris Samba, najeto 3000km a prodano.
Honda Rebel CA125, najeto 4000km, taky prodano.
Jawa 21 - zrenovovano, najel jsem zatim jen 30km
ČZ 477 (Růženka) - opravuje se.
Gilera Typhoon 125 2T alias Jitrnice - nikdo ji nechce, tak na ni jezdim.
Uživatelský avatar
_Mimo_

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 448
Registrován: 07 črc 2010, 13:00
Bydliště: Škvorec - 602295065
Skútr / moto: Typhoon 125
Tuning / úpravy: zatim opravy

Re: 125ccm 2T vs 4T

Příspěvekod TUNER » 14 kvě 2012, 10:34

Srovnání na 30 metrů ? Trochu málo ne ? Tady jde pak jen o nastavení spojky a variátoru a ne o výkon.....
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: 125ccm 2T vs 4T

Příspěvekod _Mimo_ » 14 kvě 2012, 11:51

Proto jsem taky psal, ze oba skutry maji std. variator, std. valecky, std. spojku.
Priste to zkusime i na delsi vzdalenost :-)
Tauris Samba, najeto 3000km a prodano.
Honda Rebel CA125, najeto 4000km, taky prodano.
Jawa 21 - zrenovovano, najel jsem zatim jen 30km
ČZ 477 (Růženka) - opravuje se.
Gilera Typhoon 125 2T alias Jitrnice - nikdo ji nechce, tak na ni jezdim.
Uživatelský avatar
_Mimo_

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 448
Registrován: 07 črc 2010, 13:00
Bydliště: Škvorec - 602295065
Skútr / moto: Typhoon 125
Tuning / úpravy: zatim opravy


Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot], Google [Bot] a 3 návštevníků