Zdravím všechny skútraře na tomto fóru
minulý týden jsem se konečně rozhoupal a u firmy JS Autocentrum koupil skútr SYM Orbit II 125. Můj předchozí stroj byl CPI Oliver 50 a přestože jsem s ním byl maximálně spokojený , tak po devíti letech a 28000 najetých kilometrech nastal čas ho poslat na zasloužený odpočinek. Nějakou dobu jsem se rozhlížel po strojích s obsahem 125 v ceně okolo 35000,- Kč. Postupem času mi v hledáčku zůstali : Kentoya Fever 125 a Kentoya Hammer 125. Oba stroje jsem byl očíhnout u prodejce v Trutnově a musím uznat že na mě udělali dojem jak vzhledem tak na pohled slušnou kvalitou zpracování. O něco více se mi vzhledem zamlouval Hammer ale Fever byl zase pohodlnější , praktičtější a celkově na mě působil robustnějším dojmem. Nakonec jsem se rozhodl pro Fever a druhý den jsem pro něj chtěl zajet. Po cestě nazpátek jsem se ještě chtěl stavit u JS Autocentrum v Horkách u Staré Paky omrknout auta a jaké bylo moje překvapení když jsem ve výloze zmerčil vystavené skútry SYM a Benelli. SYM Orbit II 125 mě na první pohled zaujal solidním zpracováním , krásnou rovnou podlážkou (jedna z podmínek při výběru) , robustním nosičem klasické konstrukce a velkým prostorem pod sedlem. Cena 35000,- Kč byla sice o něco vyšší než u skútrů Kentoya ale vzhledem k tomu že se jedná o prověřenou kvalitní značku a také k tomu že u oficiálního dovozce je současná cena 41900,- Kč jsem se poměrně rychle rozhodl a druhý den pro něj jel. Tolik k tomu jak jsem si nakonec pořídil skútr SYM Orbit II 125 a dále budu psát o jeho vlastnostech a pokusím se nastínit nějaké postřehy z jeho provozu. Jako velmi praktické hodnotím otevírání sedla otočením klíčku v zapalování a také to že se dá otevřít i při nastartovaném motoru pomocí přepínače světla. Starty i při studeném motoru probíhají na první pokus. Motor jde krásně plynule bez rušivých vibrací a rozjezdy jsou velmi svižné a hladké. Max rychlost jsem vzhledem k tomu že skútr zajíždím prozatím nezkoušel ale na 65 se dostane jako nic. Blinkry mají zvukovou signalizaci což mi přijde praktické a konečně je nezapomínám zapnuté. Přístrojovka je jednoduchá a jediné co mi u ní vadí je chybějící kontrolka mazání. Rychloměr proměřuje o cca 4 km. Odpružení je o něco tvrdší ale nerovnosti filtruje celkem slušně. Při jízdě skútr zatím nevydává žádné pazvuky jak z motoru tak z kapotáže. Do zrcátek je vidět dobře a po nastavení pevně drží svou polohu. Posed je vyšší a celkem pohodlný což ale posuzuji se svými 168 centimetry. Celkově jsem zatím se skútrem moc spokojený a budu se sem snažit psát další postřehy z jeho provozu.
Tak v sobotu 27.3. najeto 310 km. Provedl jsem výměnu 750 ml oleje 10W40 Motorex Scooter 4T + vyčištění olejového sítka. Na sítku jsem našel textilní vlákna a malé kousky silikonu. Příští týden se chystám na výměnu převodového oleje 80W140 a kontrolu ventilových vůlí. Musel jsem lehce snížit volnoběžné otáčky. Přístup k seřizovacímu šroubu otáček je prakticky řešen odklápěcím otvorem v prostoru pod sedlem. Při chodu motoru na hlavním stojánku se od přední kapoty ozývá slabé drnčení.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil
Slipster dne 28 bře 2015, 21:22, celkově upraveno 3