Takže mám za sebou 5500 Km a minulý týden jsem se rozhodl, že zkontroluji chladící kapalinu a co jsem viděl, tak jsem se zhrozil, neboť přes nádobu nebylo zcela možné zkontrolovat výšku náplně, neboť byla zakalená, tak jsem odsponkoval hadice a náplň vypustil, byla dost smradlavá a na víčku chladiče byla hnědá blátivá emulze, vypuštěná kapalina měla rezatou barvu s trochou bordelu, tak jsem chladič s hadicemi a trubkami v motoru propláchl pořádně wapkou a po zpětné montáži hadic naplnil chladič, pustil motor a postupně doléval směs antifreezu s destilkou (50:50).
Úbytek oleje v motoru jsem nespozoroval a u mot.oleje se nemlží kontrolní okénko, když jsem zjišťoval čím by to mohlo být, bylo mi známým opravářem motorek oznámeno, že je běžné, že okolo hřídele vodního čerpadýlka sem tam nějaká ta kapka oleje do vody propasýruje a je prý normální, že se to potom zabordelí, asi proto výrobce v manuálu striktně doporučuje měnit kapalinu každé dva roky. jako těsnění mezi vodou a olejem je v čerpadýlku prý jen měděný O kroužek .
proto doporučuji každému z vás kontrolu !
Co jsem od pana opraváře slyšel, že je to vlastně OK, neboť když se chladič a trubky trošku promastí, tak vnitřek chladícího systému alespoň nekoroduje
15.5. edit:Takže po výměně chladící kapaliny najeto 200 Km a vše OK, Kapalina je krásně čistá, mot.olej jako nový a neubejvá ani jedno.
Tak si říkám, jestli mi při svolávačce někdo nenalil štamprli vyjetýho oleje do nádobky
Jinak po ujetí asi 10Km po výměně kapaliny je dobré překontrolovat stav hladiny a dolít, mě spadla na LOW, neboť se systém odvzdušňuje sám přes odvzdušňovací kanálek u víčka chladiče
Jinak při posledním tankování jsem najel 220km a dotankovával po víčko 5,7L naturalu ( jezdil jsem celých 220Km sám ).
Takže spotřeba fantastická, když jedu spíš rychleji. Možná tomu pomáhá i větrný štítek
Minulý víkend jsem se jel jen tak projet a v Petrovicích jsem potkal dva kluky ( MZ 150, a BMW GS 800 ) a společně jsme na večer jeli na hrad Koenigstein nedaleko Bad Shandau. Bylo to perfektní až na vedlejší silnici, kde jsem poznal, že němci na tom nejsou se stavem po zimě o moc lépe než my. ( nedokážu si představit mít menší kola, než 16" ) asi bych se z toho skutru sklepal dolu. Kolikrát jsem musel jet i krosovým stylem - stoupáním si ze sedla
, Jinak fajn výlet
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.