Diskuze o skútrech většího objemu.
Odeslat odpověď

06 pro 2006, 20:49

Bude to asi OT pro tebe, Romane, ale u 150tek je dobry okolo 20 tkm vymenit loziska na klikovce. Motor Yamaha Minarelli, nevim jak u ostatnich. Jestli pokukujes po vetsim, tak to nema cenu.
Jinak Radyho seznam byl super...shazuju jeste pneu na zimu, strikam je sprejem a ukladam do krabice. Takztez kontroluju vodni hadice. Jeste predni vidle prihazuju - vymena oleje a kontrola stangli, potazmo gufer.

Cest S.

06 pro 2006, 21:07

[quote=roman.mara][quote=Rady][quote=roman.mara][quote=novaka]Jen připomínám, že v prosincovém čísle časopisu Supermoto vyšel test nového Burgmana 125/200. Cena zatím není stanovena.[/quote]

díky za připomenutí, ale já už koukám po 400

měj se chlape [/quote]

Nechces manual na 400 aby se ti lip koukalo? :D[/quote]


děkuju, ale snad až bude v garáži, je to teď můj favorit

ale jsem rád, že vím, kam se mám potom obrátit ;)

B)[/quote]

No snad se ti 400 podari sehnat, je nas tady v CR jako safranu.Chystam se ten manual nascenovat pres zimu cely, protoze vetsina koupenych Burgmanu z bazaru nema ani orig. natoz cesky manual. :)

06 pro 2006, 23:20

tady je to vůbec problém s jakýmkoliv manuálem, na cokoliv :( :( snad i na žárovku :p

po inzerátech se SB 400 sehnat dají, ale radši bych od někoho, kdo k němu měl vztah, určitě mi rozumíte

ale to už je hudba pro příští rok. nespěchám ............ ;)

B)

06 pro 2006, 23:40

[quote=roman.mara]tady je to vůbec problém s jakýmkoliv manuálem, na cokoliv :( :( snad i na žárovku :p

po inzerátech se SB 400 sehnat dají, ale radši bych od někoho, kdo k němu měl vztah, určitě mi rozumíte

ale to už je hudba pro příští rok. nespěchám ............ ;)

B)[/quote]

Tady jsem na neco narazil http://www.tipmoto.com/inzerat.php?tid=33215&fid=
Tu cenu by ale mohl o deset litru snizit.

07 pro 2006, 00:08

Jo to je Motoprodejce ten se tím živí asi nesleví :(

07 pro 2006, 12:09

[quote=Marios]Jo to je Motoprodejce ten se tím živí asi nesleví :([/quote]

no ja mam zkusenost, kdyz jsem chtel od nej brat scoota, tak s cenou dolu sel asi o 7000,-

07 pro 2006, 18:26

Jo a díval ses na jeho stránky???Má tam všechno dost předrežené :o :)

07 pro 2006, 19:27

Nevím,jestli předražené,ale stroje ukazuje pěkné :thinking:.Na kterémsi foru jsem na něho četl dost chvály ;).

07 pro 2006, 20:04

na mě jsou ty ceny trochu moc, ale nelze soudit jen podle
fotky a min. popisu ...... jak sem řekl, nespěchá to, ale SB 400 je můj favorit

B)

19 pro 2006, 10:53

ještě se zeptám, jaké oleje mám sehnat

myslím plnou, nebo polosyntetiku a s jakou značkou máte zkušenosti, zvlášť u Burgmanů
hodlám se do toho v lednu pustit

předem díky

26 pro 2006, 00:30

najde se někdo, kdo mi poradí ???

díky

26 pro 2006, 12:35

[quote=roman.mara]najde se někdo, kdo mi poradí ???

díky[/quote]
V manuálu pro údržbu doporučuje Suzuki pro Burgmana 125 podle klasifikace API oleje s označením SF nebo SG. Viskozitní klasifikace by měla byt SAE 10W-40 - teoreticky to může být polosyntetika i syntetika. Dál je v manuálu tabulka kde je možné podle venkovní teploty, tedy podle teploty při které je skútr provozován vybrat i alternativní olej např. 15W-40, ale to jen v případě, že není olej 10W-40, např. olej 5W-40 není v tabulce vůbec. V servisní knížce je potom pro 4-takty doporučen olej Castrol R4 SUPERBIKE nebo Castrol GPS. Faktek je, že serviska je předťištěná pro více typů motorek. Výměna motorového oleje se provádí po 4 tisících. Burgman se od všech ostatních 125 skútrů (tedy co znám) liší v pravidelnosti servisníchj prohlídek. Burgman 125 je má po 4 tísících ostatní co znám, tak je maj po 6 tisících. Faktem je, že ta prohlídka se skládá z výměny oleje, dotažení nějakých šroubů a seřízenín ventilové vůle. Celkem banality. O 125 se člověk musí starat. Z hlediska údržby tedy myslím jen ten základ, ale pravidelně ...jinak jezdit a jezdit.

Co řící obecně k výměně olejů...pro auta platí, že do motoru se leje pořád to samé. Pokud tedy budu mít starou Škodovku do které budu pořád lít olej 15W40 (minerální, ropný olej) a nejednou mi někdo poradí plnou syntetiku nejlépe 5W40, tak se stane jen to, že karbonové úsady, které mi těsní motor se vypláchnou - plná syntetika má totiz daleko účinnější detergentní systém aditiv a to jak pro nízké, tak především pro velmi vysoké provozní teploty. No a potom vyšším spotřeba, přehřívání atd. Chce to kompromis. Nemá cenu vymýšlet nějaké speciality.

Co se týče údržby skůtra, tak doporučuji knížku Skútry, vydalo to nakladatelství Kopp. Je to v češtině, ale takové tatarské. Asi to překládal nějaký automatický překladač. Na začátku jsou překlady z německého časopisu Roller. Je tam např. test Aprilie Atlantic 125. Po 26 tis. jsou v háji ložiska na klice, jinak vše celkem ok. Zajímavé také je, že řemen variátoru byl měněn právě až po 26 tis. a to jen preventivně. Potom je tam ještě test Yamahy Tmaxu, Piaggia X9 500 a Aprilie 50 Ditech. Tahle knížka je vážně to co mi chybělo.

26 pro 2006, 19:58

to novaka: děkuji ;)

02 úno 2007, 12:17

tak už jsou úpravy hotové, je nastříkáno a složeno, ještě jsem přemýšlel
o těch pěkných kovových nášlapech pod nohy. nevím jestli sem se dobře
vyjádřil. Kde se to dá sehnat. ??

díky.

fotky brzo dodám.

02 úno 2007, 13:54

To je radost,roman.mara,vítat nové jaro na krásně vyšperkovaném stroji :rolleyes:!Blahopřeji ti k tvým šikovným rukám!Jste borci všichni,kteří kitujete,ladíte,šperkujete (nechci jmenovat,abych na některého zručného nezapomněl).My méně šikovní to jen sledujeme :stare:.
Odeslat odpověď