Diskuze o skútrech většího objemu.
06 pro 2006, 20:49
Bude to asi OT pro tebe, Romane, ale u 150tek je dobry okolo 20 tkm vymenit loziska na klikovce. Motor Yamaha Minarelli, nevim jak u ostatnich. Jestli pokukujes po vetsim, tak to nema cenu.
Jinak Radyho seznam byl super...shazuju jeste pneu na zimu, strikam je sprejem a ukladam do krabice. Takztez kontroluju vodni hadice. Jeste predni vidle prihazuju - vymena oleje a kontrola stangli, potazmo gufer.
Cest S.
06 pro 2006, 21:07
[quote=roman.mara][quote=Rady][quote=roman.mara][quote=novaka]Jen připomínám, že v prosincovém čísle časopisu Supermoto vyšel test nového Burgmana 125/200. Cena zatím není stanovena.[/quote]
díky za připomenutí, ale já už koukám po 400
měj se chlape [/quote]
Nechces manual na 400 aby se ti lip koukalo?
[/quote]
děkuju, ale snad až bude v garáži, je to teď můj favorit
ale jsem rád, že vím, kam se mám potom obrátit
B)[/quote]
No snad se ti 400 podari sehnat, je nas tady v CR jako safranu.Chystam se ten manual nascenovat pres zimu cely, protoze vetsina koupenych Burgmanu z bazaru nema ani orig. natoz cesky manual.
06 pro 2006, 23:20
tady je to vůbec problém s jakýmkoliv manuálem, na cokoliv
snad i na žárovku :p
po inzerátech se SB 400 sehnat dají, ale radši bych od někoho, kdo k němu měl vztah, určitě mi rozumíte
ale to už je hudba pro příští rok. nespěchám ............
B)
06 pro 2006, 23:40
[quote=roman.mara]tady je to vůbec problém s jakýmkoliv manuálem, na cokoliv
snad i na žárovku :p
po inzerátech se SB 400 sehnat dají, ale radši bych od někoho, kdo k němu měl vztah, určitě mi rozumíte
ale to už je hudba pro příští rok. nespěchám ............
B)[/quote]
Tady jsem na neco narazil
http://www.tipmoto.com/inzerat.php?tid=33215&fid=
Tu cenu by ale mohl o deset litru snizit.
07 pro 2006, 00:08
Jo to je Motoprodejce ten se tím živí asi nesleví
07 pro 2006, 12:09
[quote=Marios]Jo to je Motoprodejce ten se tím živí asi nesleví
[/quote]
no ja mam zkusenost, kdyz jsem chtel od nej brat scoota, tak s cenou dolu sel asi o 7000,-
07 pro 2006, 18:26
Jo a díval ses na jeho stránky???Má tam všechno dost předrežené
07 pro 2006, 19:27
Nevím,jestli předražené,ale stroje ukazuje pěkné :thinking:.Na kterémsi foru jsem na něho četl dost chvály
.
07 pro 2006, 20:04
na mě jsou ty ceny trochu moc, ale nelze soudit jen podle
fotky a min. popisu ...... jak sem řekl, nespěchá to, ale SB 400 je můj favorit
B)
19 pro 2006, 10:53
ještě se zeptám, jaké oleje mám sehnat
myslím plnou, nebo polosyntetiku a s jakou značkou máte zkušenosti, zvlášť u Burgmanů
hodlám se do toho v lednu pustit
předem díky
26 pro 2006, 00:30
najde se někdo, kdo mi poradí ???
díky
26 pro 2006, 12:35
[quote=roman.mara]najde se někdo, kdo mi poradí ???
díky[/quote]
V manuálu pro údržbu doporučuje Suzuki pro Burgmana 125 podle klasifikace API oleje s označením SF nebo SG. Viskozitní klasifikace by měla byt SAE 10W-40 - teoreticky to může být polosyntetika i syntetika. Dál je v manuálu tabulka kde je možné podle venkovní teploty, tedy podle teploty při které je skútr provozován vybrat i alternativní olej např. 15W-40, ale to jen v případě, že není olej 10W-40, např. olej 5W-40 není v tabulce vůbec. V servisní knížce je potom pro 4-takty doporučen olej Castrol R4 SUPERBIKE nebo Castrol GPS. Faktek je, že serviska je předťištěná pro více typů motorek. Výměna motorového oleje se provádí po 4 tisících. Burgman se od všech ostatních 125 skútrů (tedy co znám) liší v pravidelnosti servisníchj prohlídek. Burgman 125 je má po 4 tísících ostatní co znám, tak je maj po 6 tisících. Faktem je, že ta prohlídka se skládá z výměny oleje, dotažení nějakých šroubů a seřízenín ventilové vůle. Celkem banality. O 125 se člověk musí starat. Z hlediska údržby tedy myslím jen ten základ, ale pravidelně ...jinak jezdit a jezdit.
Co řící obecně k výměně olejů...pro auta platí, že do motoru se leje pořád to samé. Pokud tedy budu mít starou Škodovku do které budu pořád lít olej 15W40 (minerální, ropný olej) a nejednou mi někdo poradí plnou syntetiku nejlépe 5W40, tak se stane jen to, že karbonové úsady, které mi těsní motor se vypláchnou - plná syntetika má totiz daleko účinnější detergentní systém aditiv a to jak pro nízké, tak především pro velmi vysoké provozní teploty. No a potom vyšším spotřeba, přehřívání atd. Chce to kompromis. Nemá cenu vymýšlet nějaké speciality.
Co se týče údržby skůtra, tak doporučuji knížku Skútry, vydalo to nakladatelství Kopp. Je to v češtině, ale takové tatarské. Asi to překládal nějaký automatický překladač. Na začátku jsou překlady z německého časopisu Roller. Je tam např. test Aprilie Atlantic 125. Po 26 tis. jsou v háji ložiska na klice, jinak vše celkem ok. Zajímavé také je, že řemen variátoru byl měněn právě až po 26 tis. a to jen preventivně. Potom je tam ještě test Yamahy Tmaxu, Piaggia X9 500 a Aprilie 50 Ditech. Tahle knížka je vážně to co mi chybělo.
26 pro 2006, 19:58
to novaka: děkuji
02 úno 2007, 12:17
tak už jsou úpravy hotové, je nastříkáno a složeno, ještě jsem přemýšlel
o těch pěkných kovových nášlapech pod nohy. nevím jestli sem se dobře
vyjádřil. Kde se to dá sehnat. ??
díky.
fotky brzo dodám.
02 úno 2007, 13:54
To je radost,roman.mara,vítat nové jaro na krásně vyšperkovaném stroji :rolleyes:!Blahopřeji ti k tvým šikovným rukám!Jste borci všichni,kteří kitujete,ladíte,šperkujete (nechci jmenovat,abych na některého zručného nezapomněl).My méně šikovní to jen sledujeme :stare:.