Faiko:
Dávej si pozor v první řadě na korozi předních chromovaných kluzáků na vidli,když je přejedeš rukou,musí být naprosto hladké bez puchýřků.Burgmany na to trpí oproti jiným dost.Pak to ničí gufera a chčijou teleskopy,mastné kotouče atd atd.Podívej se na vůli ložisek řízení,origo jsou kuličková a ta nejdou dotáhnout jako u kuželíků,musí se měnit a je to pakec
Dále na celkovou korozi rámu atd,ty vysolené plečky z itálie od moře bývají někdy v nepochopitelných stavech
Zkontroluj všechny plasty jestli nebyly vařené,lepené,polátané a přestříkané,potom to všechno rádo zase praská a jak je známo,plastoví je opravdu drahý špás,stačí to jednou položit a škoda přesáhne většinou hodnotu skutra,pokud člověk lpí na nových ND.Zkontroluj hlavně přední a zadní světlomet,to jsou pálky jako prase.Vybírej spíš skůtra s nevyžitými a nezešedlými plasty od slunka,pak je to křehké a při běžném rozebírání kvůli údržby to praská
Zkontroluj,jak maká stříkačka,jestli je chod motoru v pohodě a pravidelný,jestli nesvítí nebo se nerožíná kontrolka poruchy motoru,jestli to nehulí,neklepe,žádné kovové zvuky a taky ať nemláti ventily,nerachotí rozvoďák,neubývá voda,nikde nic neslimpe a neteče atd.
Nechej si skutra předvést studeného,dbej ať to nikdo nestartuje předtím než dojedeš a pak sleduj průběh startu.V chladnějším období si stříkačka po startu přidá sama otáčky,ketré potom v průběhu zahřívání padají až na pravidelný volnoběh,stříkačka chytá za jakékoliv situace na brnknutí,pokud je v pořádku
Pak ta klasika,pustit řidítka v 60km/h a sledovat zdali skutr neuhýbá nebo nepadá na bok,ideální stav je,když bys to byl schopný řídit i bez rukou-i do mírných zatáček nakláněním atd. a vždycky se to samo srovnalo
Variátor,tam je to jasné,aby to nijak nešrotilo,rozjezdy byly plynulé bez škubání a kopce to vyjíždělo pod parou.Ale většina součástí variátoru kromě řemenic a větších věcí je stejně spotřebák,jako rozvody u auta a u skutra,který má najeto 20 tis a nikdo to ještě nedělal nelze předpokládat super stav variátoru
Nejlepší je si vzít někoho sebou,kdo tomu rozumí,ale chápu,že to není vždycky možné,jinak já jsem zastáncem originality,vždycky si snažím vybírat,co nejméně rozebíraný a zprzněný kus,nedejbože nějaké tuningy atd-to vždycky smrdí průserem