od Tebit » 13 dub 2020, 13:15
Mám přímé srovnání Suzuki Address 2019 s Honda Vision 110 2013 a 2016. Papírově jsou to téměř stejné stroje, jen objem u Suzuki je o 5ccm větší, výkon o zanedbatelných 0.3kW větší a váha o 5kg nižší.
Samozřejmě je to otázka zajetého motoru, pneumatik atd. ale Address je výrazně živější, je obratnější v náklonech a obecně hravější. Do městského provozu ideální štika.
Naopak proti tomu je Vision “dospělejší”. Teď co máme doma stroje obou výrobců, netvrdil bych o Addressu, že je to levná čína. Je v detailech slabší jako např. úchyt vedení hadice k přední brzdě z ohýbaného drátu, tlumiče přední vidlice jsou míň mohutné a pár dalších, ale co se zpracování týče, netvrdil bych o něm, že je vyloženě špatné. Zkrátka těch 5kg váhového rozdílu se někde projevit musí. Každopádně se stačí podívat po zahraničních zdrojích a nejsou tam neobvyklé nájezdy ve vyšších desítkách tisíc kilometrů bez závad a mnohdy z podmínek jako je provoz Indonesie, anebo Evropských podmínkách u kurýrů atp.
Co je proti starším Vision lepší tak otevírání podsedla ze zámku zapalování a nakopávačka na startování. Už jsem několikrát Hondu startoval z powerpacku, tak vím o čm mluvím. Na druhou stranu mě proti Visionu chybí možnost zamykání řídítek i na pravou stranu, protože pak je mnohem lépe přístupný zámek kotoučovky.
Na Hondě se mi líp sedí na vzdálenostech nad 40km, můžu sedět víc vzadu a má tužší sedlo. Address je z tohoto pohledu míň komfortní, ale na pojíždky po městě je to naprosto v pohodě, možná naopak ten posez víc dopředu může být lepši. S mojí výškou 183cm a vahou 75kg a i se ženou za sebou je to v pohodě.
Osobně značku Suzuki nijak nemiluju a jsme Honda rodina jak skůtry, tak motorky, ale za ten nový přírůstek jsem teď rád a jsem zvědav jak si povede.