Diskuze o skútrech většího objemu.
07 říj 2014, 13:13
To ti asi nikdo nenapíše,když PCXko nemá otáčkoměr ))))
Jak myslíš že je řízeno vstřikování které třeba zrovna PCXko má ? Nedávají se omezovače třeba proto,aby se nedostal motor do kritických otáček kde by hrozilo nebezpečí jeho poškození ?
07 říj 2014, 19:10
Omlouvám se, napsal jsem to blbě. Zapomeňte na první část otázky
Samozřejmě chápu potřebu omezit otáčky přímo v jednotce (protože nevímproč speciálně vodiči PCX, které zhusta potkávám, jsou strašní draci, kterým pravá ruka už narostla zalomená v zápěstí
)
Tipnul bych, že maximálku "z-kopce-s-větrem-v-zádech-smrtí-v-očích-a-zděšeným-strážným-andělem-za-krkem" by měli mít všici stejně.
07 říj 2014, 23:11
Vzdyt jsem ti to uz psal omezovac otacek. A na co tam je? No asi protoze by se ten motoz rozkocil. A u karburatoru je to delany predstihem.
-- 7. 10. 2014 23:12 --
Vzdyt jsem ti to uz psal omezovac otacek. A na co tam je? No asi protoze by se ten motoz rozkocil. A u karburatoru je to delany predstihem.
07 říj 2014, 23:33
Hmm, já o otáčkách, ty o otáčkách... vždyť my si vlastně rozumíme
Speciálně pro méně zdatné čtenáře: ANO, skutečně jsem pochopil, že ECU obsahuje omezovač otáček (rev limiter), který ovšem může při absenci otáčkoměru působit na uživatele jako omezovač rychlosti (speed limiter).
Tento fakt jsem akceptoval a už opravdu není třeba mi jej opakovat
Děkuji.
08 říj 2014, 07:41
A to jako, že vstřikování nevstřikuje s předstihem?
Max. otáčky jsou dány řadou věcí, mj. rychlosti hoření paliva, hmotností soustavy, schopností naakumulovat energii v zapalovací cívce (klasické), atd. atd.. Karburátorový motor se kdesi omezí sám a těžko na něm efektivně dělat omezení od otáček. A u vstřikování není zase vůbec žádný problem vzít elmag. ventilu šťávu a tak to tam prostě je.
Krom toho jakákoli diskuze na téma max. rychlosti u 125ccm mi přijde ujetá. Je to asi, jako kolik váží mimino před stolicí a po stolici.
08 říj 2014, 10:42
No, předstih určitě neslouží k omezování otáček motoru, ale k zajištění ideálního okamžiku zapálení směsi.
08 říj 2014, 11:25
úplně bych s tím nesouhlasil, jednotka CDI může mít naprogramovaný zapalovací mapy tak, aby nedošlo k přetáčení motoru a tím pádem k jeho rapidně se snižující životnosti; prodávají se tzv. otevřená CDI (TUNING, RACING, SPORT, apod. dement. názvy) , které mají tyto zapalovací mapy upraveny tak, aby motor šel ještě do vyšších otáček než jsou u standardních CDI z výroby, je to ovšem na úkor životnosti motoru. Tyto CDI jsou navíc nekompatibilní navzájem mezi sebou, např. u motorů GY6 se liší jak konektorem, nejběžnější 2+4 piny, tak napájením AC (ze statoru zapalování) nebo DC (z baterie).
09 říj 2014, 06:23
Nevidim dovod preco by sa nedal karburatorovy motor pretocit, lada na jednotke kludne vytoci 8000 ani si nevsimnes kedy, cinske karburatorove motory maju obmedzovac otacok v CDI, klesa energia iskry, schemy aj popis je na nete