Stopětadvacítky - vaše maximální rychlost?

Diskuze o skútrech většího objemu.

Re: Stopětadvacítky - vaše maximální rychlost?

Příspěvekod TUNER » 07 říj 2014, 13:13

To ti asi nikdo nenapíše,když PCXko nemá otáčkoměr ))))

Jak myslíš že je řízeno vstřikování které třeba zrovna PCXko má ? Nedávají se omezovače třeba proto,aby se nedostal motor do kritických otáček kde by hrozilo nebezpečí jeho poškození ?
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Stopětadvacítky - vaše maximální rychlost?

Příspěvekod medved.m » 07 říj 2014, 19:10

Omlouvám se, napsal jsem to blbě. Zapomeňte na první část otázky :roll: Samozřejmě chápu potřebu omezit otáčky přímo v jednotce (protože nevímproč speciálně vodiči PCX, které zhusta potkávám, jsou strašní draci, kterým pravá ruka už narostla zalomená v zápěstí :mrgreen:)
Tipnul bych, že maximálku "z-kopce-s-větrem-v-zádech-smrtí-v-očích-a-zděšeným-strážným-andělem-za-krkem" by měli mít všici stejně.
 Shemík spase  Obrázek
Uživatelský avatar
medved.m

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1030
Registrován: 19 bře 2013, 23:13
Bydliště: Brno
Skútr / moto: SHemík125i ABS 2013
Tuning / úpravy: snížené origo plexi, pár odrazek a LED obrysovky

Re: Stopětadvacítky - vaše maximální rychlost?

Příspěvekod Dom999 » 07 říj 2014, 23:11

Vzdyt jsem ti to uz psal omezovac otacek. A na co tam je? No asi protoze by se ten motoz rozkocil. A u karburatoru je to delany predstihem.

-- 7. 10. 2014 23:12 --

Vzdyt jsem ti to uz psal omezovac otacek. A na co tam je? No asi protoze by se ten motoz rozkocil. A u karburatoru je to delany predstihem.
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 22:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

Re: Stopětadvacítky - vaše maximální rychlost?

Příspěvekod medved.m » 07 říj 2014, 23:33

Hmm, já o otáčkách, ty o otáčkách... vždyť my si vlastně rozumíme :mrgreen:
Speciálně pro méně zdatné čtenáře: ANO, skutečně jsem pochopil, že ECU obsahuje omezovač otáček (rev limiter), který ovšem může při absenci otáčkoměru působit na uživatele jako omezovač rychlosti (speed limiter).
Tento fakt jsem akceptoval a už opravdu není třeba mi jej opakovat :wink: Děkuji.
 Shemík spase  Obrázek
Uživatelský avatar
medved.m

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1030
Registrován: 19 bře 2013, 23:13
Bydliště: Brno
Skútr / moto: SHemík125i ABS 2013
Tuning / úpravy: snížené origo plexi, pár odrazek a LED obrysovky

Re: Stopětadvacítky - vaše maximální rychlost?

Příspěvekod milosks » 08 říj 2014, 07:41

A to jako, že vstřikování nevstřikuje s předstihem?
Max. otáčky jsou dány řadou věcí, mj. rychlosti hoření paliva, hmotností soustavy, schopností naakumulovat energii v zapalovací cívce (klasické), atd. atd.. Karburátorový motor se kdesi omezí sám a těžko na něm efektivně dělat omezení od otáček. A u vstřikování není zase vůbec žádný problem vzít elmag. ventilu šťávu a tak to tam prostě je.
Krom toho jakákoli diskuze na téma max. rychlosti u 125ccm mi přijde ujetá. Je to asi, jako kolik váží mimino před stolicí a po stolici.
kdysi..... Jawa 50/05 (r.v. 1962), Stadion S11 (r.v. 1957)
Uživatelský avatar
milosks

10+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 15
Registrován: 25 dub 2014, 13:27
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda SH125i

Re: Stopětadvacítky - vaše maximální rychlost?

Příspěvekod milosks » 08 říj 2014, 10:42

No, předstih určitě neslouží k omezování otáček motoru, ale k zajištění ideálního okamžiku zapálení směsi.
kdysi..... Jawa 50/05 (r.v. 1962), Stadion S11 (r.v. 1957)
Uživatelský avatar
milosks

10+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 15
Registrován: 25 dub 2014, 13:27
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda SH125i

Re: Stopětadvacítky - vaše maximální rychlost?

Příspěvekod radesed » 08 říj 2014, 11:25

úplně bych s tím nesouhlasil, jednotka CDI může mít naprogramovaný zapalovací mapy tak, aby nedošlo k přetáčení motoru a tím pádem k jeho rapidně se snižující životnosti; prodávají se tzv. otevřená CDI (TUNING, RACING, SPORT, apod. dement. názvy) , které mají tyto zapalovací mapy upraveny tak, aby motor šel ještě do vyšších otáček než jsou u standardních CDI z výroby, je to ovšem na úkor životnosti motoru. Tyto CDI jsou navíc nekompatibilní navzájem mezi sebou, např. u motorů GY6 se liší jak konektorem, nejběžnější 2+4 piny, tak napájením AC (ze statoru zapalování) nebo DC (z baterie).
KEEWAY F-ACT 125, válec Airsal 150 ccm, variátor Naraku Maxi-Speed, 30 000 km
HONDA Forza 300, bez úprav, 3,6 l/100 km
Uživatelský avatar
radesed

50+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 96
Registrován: 10 dub 2010, 21:00
Bydliště: Brno / Židlochovice
Skútr / moto: KEEWAY F-ACT 125 - prodáno, HONDA Forza 300

Re: Stopětadvacítky - vaše maximální rychlost?

Příspěvekod Dusan14 » 09 říj 2014, 06:23

Nevidim dovod preco by sa nedal karburatorovy motor pretocit, lada na jednotke kludne vytoci 8000 ani si nevsimnes kedy, cinske karburatorove motory maju obmedzovac otacok v CDI, klesa energia iskry, schemy aj popis je na nete
Dusan14

1000+
 
Reputace: 35
Příspěvky: 1129
Registrován: 09 bře 2014, 22:42
Skútr / moto: TGB Bullet 125

Předchozí

Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků