Diskuze o skútrech většího objemu.
28 říj 2009, 21:47
Čus, je tady hodně témat okolo toho kolik vám to žere, ale mohlo by bejt téma kde by byly rady jak snížit spotřebu. Tím nemám na mysli radu klidnit pravou ruku na plynu...někde jsem četl že výraznej vliv má napříkal čsitej vzduchovej filtr...tak hned vím že jak nebude do čeho píchnout hned ho vyperu...takže jestli víte o nějakých reálných možnostech jak docílit nižší spotřeby tak hurá do psaní.Nejsem škrt, k benzínce prostě zajedu když už mi tak svítí rezerva...
28 říj 2009, 22:37
nejsi škrt ale stovku za novej vzduchovej filtr nepustiš
tak ja nevim,třebas seřidit karburator,popřipadě snižit volnoběh
28 říj 2009, 22:59
Me osobne moc veci nenapada, cim by sla snizit.. u auta bych vedel, tam to jde do litrů, ale tady tech par deci me fakt nenapada v cem bych se porypal.
28 říj 2009, 23:17
no ten vzducháč tam mám asi půl roku starej tak bych ho asi neměnil, o těch 150 co za něj chtěj by mě nepoložilo ale spíš mi to stačilo po minulým objenávání kdy mi 2krát měnili objednávku, strej filtr sem vyhodil protože mi řekli že za 2 dny ho přivezou a čekal jsem na něj 2 týdny...otáčky mám tak někde zlatej střed, nezjistím na kolik to vytáčím, otáčkoměr tam nemám, tan moc u scootů nevídám...je ale pravda že při výběru dalšího stroje se rozhodnu asi pro 4T z ekonomickýho hlediska a myslim že ta spotřeba zůstane nějak u tý hodnoty protože si představuju zase nějkýho maxíka o větším objemu...líbí se mi peugeot satelis nbo burgman..ale to až za nějakej čas a hlavně až budou peníze...čož asi nebudou
28 říj 2009, 23:34
zhubnout
čím nižší váha tím nižší spotřeba
29 říj 2009, 00:12
co treba chcipani na krizovatkach. ja to sice nepaktikuju pac v rizeni mam tatovu skolu a ten necha radsi motor bezet 10 min nez aby ho vypinal. ale ted jak se obevuji ty auta s systemem start/stop to moc nechapu. je teda lepsi chcipat motor nebo 2 min volnobech. setri se tak benzin na ukor opootrebeni?
29 říj 2009, 02:04
U auta vypinam motor jen pri stani vetsim nez 10 minut.. a v zime nikdy. Nejak bych to neresil, za tu chvili se spotrebuje celkem malo paliva, na ukor opotrebeni starteru, baterky, zarovek. U skutra to praktikuju podobne. Ty nove auta, pokud maji vychytany a na tohle zkontruovany system start/stop, tak proc ne.
10 lis 2009, 11:05
vůbec nevíš: Já jsem spotřebu nijak přesně nepočítal, bude to asi oklo 3l. Prostě natankuju za 170 Kč plnou a jezdím celý měsíc do a z práce. Schválně bych to mohl někdy zkusit změřit přesně (po více tankování), ale určitě s tím nebudu nic dělat. U auta to řeším, tam jde o litry, ale u skůtru.......Kdysi jsem měl Cagivu Supercity 125. Mě ta mrcha lítala za 6,5 l/100 + drahý olej a kámoš jezdil na VFR 750 za 4l/100
10 lis 2009, 21:14
For Sollik : Ani nemluv, mě to žere 4 litry a kámoš si koupil Hondu CBF 125 letošní model a nestane se když se vidíme že by nezmínil že mu to žere 2.5 Litrů na 100 a na nádrž ujede až 520 Km...
má 4T ale zase mi to jede ještě víc...ale tiše mu závidím, přece jenom je lepší zastavit před school na motorce než se scootem..ale já sem s tím spokojen, jedna ruka na plynu,druhou píšu sms a nohy natažený..
10 lis 2009, 21:27
Na motoru toho moc nenajdeš a ani bych to nedělal. Dodržovat intervaly na servis (filtry, oleje, ND) a řešit odpory (ložiska, tlak v pneu).
10 lis 2009, 21:51
JJ s těma ložiskama dobrej nápad, všecko to projdu jak se točí kolečka
Jinak může špinavej vzduch.filtr zvýšit spotřebu? Jestli jo jen nepatrně? Poslední dobou ho mám špinavější, nemám vnitřní blatníček a v tomdle počasí mám furt zajebanej celej prostor motoru od bláta a hlíny a jde to do filtrů...
12 lis 2009, 09:45
To si piš. Jde tam málo vzduchu, motor špatně táhne, takže mu nakládáš.............takže nejlepší je udržovat vše v kondici a funkčnosti. Veškerý jiný způsoby (úpravy sání, domácí seřizování bohatosti atd.) mají většinou opačný efekt
12 lis 2009, 09:55
No tak sání (zanesenej filtr) je asi největší věc která ti ovlivní spotřebu. Troufnu si suběktivně tvrdit že až o 80% oproti ložiskum a tlaku v pneumatikách.V motoru totiž nejni správnej poměr vzduch X palivo a motor neběží optimálně.
12 lis 2009, 11:46
Dík za to info ohledně filtrů, to jsem fakt nevěděl, sháním ten blatník už dlouho, tak jsem včera strávil nějakou dobu v garáži a vyrobil jsem si vlastní..a možná ještě lepší
celej prostor motoru jsem vyčistil wapkou, hned je to jinej pohled...ty filltry nebudu čistit, objednal jsem si nový, prej by se to mělo mazat jakýmsi olejem spešl, sice si nemyslim že by to mělo až tak nějakej velkej vliv jestli je to namazaný olejíčkem(proti nějakým mikro částicím) ale neva...Jinak co je s váma všema? Všichni zazimovali? Já už skoro nepotkám scoota na silnici, jezdím tady po Brně snad jedinej..
12 lis 2009, 13:29
Já jezdím po zlíně taky skoro jedinej. pokud jsou víc než 3 stupně a nevypadá to na déšť tak jedu. Sice jsem už asi před měsícem vypral rukavice, výplň helmy a umyl skutra a tím že končím, ale nešlo to
No a k tomu vzducháči, taky jsem to rozdělal a zjistil že je to mastné, tak jsem to jen vyprášil a na netu našel že je to nastříkané tím olejem proti nečistotám. Kdybych to vypral, je nutné to stříkat nebo může být i bez toho?