Jako nováček, budoucí majitel nějakého dvojkolálu s motorem se ptám v čem je háček, není-li to jen pouhé oblbování zákazníka. Uvedené hodnoty jsou jen příklad. Nerozumím tomu proč skútr za 30 tis. má výkon jen 5kW a pokud chci s větším výkonem, třeba 8kW vypláznu za něj 50, nebo 80 tis. a za výkon 11kW 90 tis. a více.
Pro někoho je to hloupá otázka, ale já nejsem (zatím) žádný moto fanda co ježdění je jeho životní styl a co ve volných chvílích ladí svůj stroj. Jsem pouhý uživatel co bude "jen" jezdit a dodržovat servisní prohlídky . Neptám se na to, zda či onen skútr je značka či nikoliv a že ten levnější má větší vůle už z výroby apod. Vím, že existují s karburátorem a se stříkačku, jak jsem se zde dočetl, že jsou nějaké řídící jednotky atd. Vsadím se, že ty řídící jednotky jsou plus mínus stejné a že výkon se jimi také dost ovlivňuje díky cenové politice. Prostě chceš větší výkon, tak si v podstatě za to samé zaplať víc.
Prosím znáte někdo nějakou obecnější odpověď? Je to spíše technická záležitost, a jaká, nebo jen politika, nebo všechno dohromady?
Předem díky za jakoukoliv reakci, či odpověď.