Diskuze o skútrech většího objemu.
10 říj 2023, 13:20
hej, myslel som to presne tak, že by to tej guli pomohlo držať ten náklad. Nebolo by to všetko na nej (respektíve na jej uchytení k vozidlu ), ale aj na páse gurtne (alebo gurtní, pokiaľ by ich bolo viac).
Iné sily a hmotnosti pôsobia na náklady upevnené na ložných plochách kamionov, ako 100 kg skuter (respektíve 20 kg, ktorými by jeho hmotnosť presahovala nosnosť ťažného zariadenia ).
Aj ked som už videl otrhané všetky gurtne, zvitok plechu zoskočený z palety a čelo korby vytvarované do polooblúka podľa zvitku. Ale tam sa pohlo 10 ton, nie naskočilo 100 kg (a podotýkam, že nie pri nehode, ale pri obyčajnom full brzdení kamionu. )
10 říj 2023, 14:59
JJ, správně jsi zmínil upevnění koule, ne kouli samotnou. Tam je jádro pudla, úzké hrdlo nebo nejslabší článek řetězu, je fuk, jak to pojmenujeme. Brždění, to je taky kapitola. Zkusím nadhodit nějaká čísla. Vezměme pro jednoduchost 100 kg skútr i s držákem a těžiště 0,5 m nad uchycením. Když se hamtne na brzdu, může být přetížení 2G, takže 2 kN x 0,5 m je 1 kNm momentu, který musí pobrat upevnění tažného zařízení. Kdyby to byla teoreticky destička kolem 10 x 10 cm se šrouby v rozích, vychází na ně síla 1 kNm/ 0,1 m = 10 kN, takže 5 kN na šroub. Je to teoretický a zjednodušený výpočet. Možná to úzké hrdlo bude nějaký svár, ale pokud tažné nebude montované na nějaký masivní prvek typu traverza, ale na běžný plech, viděl bych to na jeho destrukci.
A technická - když jezdíš dodávkou, proč nedat skútr dovnitř? Viděl jsem převážet skútřík do HR v Sharanu, s vyndanými koly to šlo. Asi bych šel touto cestou a hotovo.
10 říj 2023, 20:18
lordKOKMAN píše: Chtěl bych malé lehké městské přibližovalo, ale abych ho byl schopný odvézt i na kouli za autem na kolejnici musí být lehký.
Po té dosavadní obsáhlé teoretické diskusi bych rád viděl
konktrétní typ schváleného nosného zařízení pro tvůj záměr a jeho parametry a kompatibilitu s tvým vozidlem !! Pokud ho máš vybrané bude volba skůtru pouhá snadná brnkačka.
11 říj 2023, 07:21
Homologovanych drazku motorek na tazne na trhu oar je. Treba hakr ma. Jen jde o tu vahu na kouli jak bylo psano.
Nemyslim si ze trba 120 kilo na kouki kde bude nosic a skutr bude horsi dynamicky nez treba nosic a 4 kola 29” rozmeru, ktere delaji velkou paku a hlavne ne nad kouli ale az metr od ni s vahou treba 100 kilo….
11 říj 2023, 09:37
Tento příspěvek již byl smazán
kým
Medvěd v 11 říj 2023, 09:47.
Důvod: Odpověď zcela mimo téma.
11 říj 2023, 14:21
Zdravím přátelé, než jsem napsal text tak mě to odhlásilo a celý šel k pánu.
Chápu a rozumím tomu co píšete. Přikláním se k tomu, že pokud místo max 100 kg bude na kouli 110 kg nebude to nikterak velký problém.
Je to stejný jako s nosičem na střeše. Nosiče jsou na 50-70 kg +- Přesto střešní stan během stání snese klidně 3 dospělé ne malém autě.
Nosiče jsou od 15 do 30 kg výše uvedený HAKR na 100 kg má 23 kg vlastní hmotnost.
Když vezmu např.: Yamahu Delight jsme na 102 kg, Honda Vision 110 má 100kg, nebo Suzuki Address 110 má 97 Kg
Ale třeba již Aprilia Scarabeo 100 má 88 kg. Úmyslně nevybírám elektrické a dvoutaktní stroje, aby jejich údržba i manipulace byla co nejjednodušší.
V nejhorším se posunu do kategorie menších strojů 50 ccm+- ale tam jsme limitovaní spíše rychlostí, protože asi všechny mají omezovač na 45 km/h, ale hmotností jsme na 70-90 kg.
Jak jsem psal, mám čas do jara na výběr stroje. Kouli použiji na 150 kg, aby nejslabší místo bylo o něco silnější
Všem děkuji za komentáře.
-- 11 říj 2023, 14:24 --
JardaB píše:lordKOKMAN píše: Chtěl bych malé lehké městské přibližovalo, ale abych ho byl schopný odvézt i na kouli za autem na kolejnici musí být lehký.
Po té dosavadní obsáhlé teoretické diskusi bych rád viděl
konktrétní typ schváleného nosného zařízení pro tvůj záměr a jeho parametry a kompatibilitu s tvým vozidlem !! Pokud ho máš vybrané bude volba skůtru pouhá snadná brnkačka.
Ahoj, existují i na větší svislý tah například 170kg, ale přijde mi vachrlatější než tento od AUTOHAK.
https://www.autodily-pema.cz/tazne-zari ... 06-prirubaA nosič například zmíněný HAKR
https://www.insportline.cz/32625/nosic- ... lQEALw_wcB
11 říj 2023, 17:07
Pořád je to bohapustá teorie ... koule nosnost sice má, ale sama nic nenese a HAKR nevyhovuje nosností. Nula bodů ...
Vy hoši nepočítáte s dynamickým zatížením, nosič nebude našoubovaný na zeď v garáži.
To co by vychovovalo (namátkou) je
https://www.obytne-auta-ostrava.cz/Nosic-motorky-160-kgnebo
https://benatky.kobras.cz/prislusenstvi ... -motocykluJen kompatibilitu pohlídat, zákazkovou výroby v Německu a cenu montáže
Tu montáž budete muset "otypovat" ??
Jako rozumný a reálný ( bez pitomého a drahého vymýšlení) vidím přívěs
https://unitrailer.cz/cze_m_Privesne-vo ... -4227.htmlhttps://unitrailer.cz/product-cze-5388- ... torku.htmlAle to ti nepůjde pod fousy.
11 říj 2023, 17:51
Ahoj, bohužel vozík nemám pod bytovkou kde parkovat a do sklepa to nedám. Proto nosič.
Nosiče, který uvádíš jsou určená pro obytná auta, kde se montují napevno a většinou nejdou ani částečně odendat.
Nosnosti koule/nosiče atd jsou uváděné určitě pro jízdu, protože pro statické zatížení by to bylo doslova k ničemu.
A nosič na 100 kg pro motorku 88 kg nebo 102 asi bude v obou případech v pohodě.
Náklon auta si reguluji přes měchy, takže ne, čumák nebude zvednutý
Pevný kus přišroubovaný k autu, musí mít homologaci a musí být odborně namontovaný nebo odborně zkontrolovaný a samozřejmě musí projít přes technika "K".
11 říj 2023, 20:35
Já mám třeba na origo kouli psáno svisle 150 kg, ale vnímám jako velký rozdíl, když na to tlačí oj přívěsu vpodstatě ideálně svisle a v tahu nebo tlaku, oproti nosiči na kola, který vyvíjí asi dost velké síly v příčném zkrutu. 4 kola plus nosič můžou mít kolem 80 kg, ale 120 kg na nerovné cestě (jedno kolo na hrbol), to bych se skoro bál, jestli to ty čelisti na té kouli udrží. Skútrů a motorek jsem vzadu viděl vozit spousty, ale na kouli nikdy. Sám vozím menší váhu (2 dospělá a 2 dětská) na festovním nosiči (neskládací Thule, přes 20 kg) a klepe se to jak drahej pes.
Pro sebe bych do výběru převozitelného přibližovadla zařadil i zvířata od Hondy. Nejvíc se mi líbi opice, případně jezevčík, pokud to má být i pro dva. Jsou taky kolem 106 kg a nízké. Ale klasické skútry to nejsou.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
12 říj 2023, 21:12
@lordKOKMAN
Já jsem reagoval na tvůj příspěvek jako jeden z prvních a nabízel ti malý skútr.....ale pak jsem si pořádně přečetl tvůj příspěvek a celé téma a......
Promiň, ale TO JE BLBEJ NÁPAD, JAK VODA Z PRAČKY
Možná jsi Železnej Zekon nebo Hérakles případně Bivoj, že popadneš stokilový stroj a naložíš na nosič ve výšce cca kolen jako nic a stejně tak složíš, pokud ano a tyto úkony se ti neomrzí, smekám před tebou. O zatížení a "rovnováze na páce", resp. páce na tažným tady bylo příspěvků až kam....
Ikdyž jsi své pohnutky, které tě k takové činnosti tady popsal, tak je stejně nechápu, ale asi na to nemám správnou buňku.
Good luck
12 říj 2023, 22:32
Tak tady se musím autora nápadu trochu zastat.
Pokud jsi dával pozor a sledoval co se tady řešilo, tak jsou na trhu nosiče na motorku s nosností 100 kg. A tyto nosiče mají i nájezdovou rampu (HAKR). Takže nemusí být žádný Zekon a celkem slušně to naložit půjde. Druhá věc je nosnost. Tam je nad úředním papírovým limitem cca 20 až 25 kilo navíc. Koule je na 150 kg, zatížení auta v TP 100 kg. Takže aktuálně je to slabé místo to auto a zda těch 20 kg přebytku s tím něco provede, třeba se to vytrhne ve šroubech přidělání k autu, třeba se ohnou nosníky auta, na kterých je tažné přidělané. No a třeba se taky nestane nic. Autor nápadu doufá, že jsou tam nějaké pevnostní rezervy a chce to risknout. My jsme ho upozornili na možná rizika a dali mu nějaké rady.
A pak už nezbývá než držet palce, aby to dobře dopadlo, případně když to dobře nedopadne, tak aby jen vznikla jemu a pouze jemu jen hmotná škoda a nikomu se nic nestalo.
Já osobně už to mám nastavené tak, že bych přes ten papírový limit prostě nešel. A jak už jsem přiznal, ta myšlenka mě už napadla a dokonce lákala, ale pak jsem ji právě kvůli těm limitům musel opustit.
12 říj 2023, 22:41
Je to tak .. má nějaký úmysl, ale nedokáže to poskládat. Nosič nevymyslel, přívěs nechce ...
... moje poslední rada je dvě elektrokola skládačky a přijde ho to na stejný peníze jako skútr.
https://www.citybikes.cz/skladaci-elektrokola/?order=bestseller
Já mám delší dobu Tern Link D8 s pohonem Pendix, obě kola naložím do Chevrolet Orlando, nějaké kufry k tomu a jedeme do Maďarska Trochu ho chápu ... já třeba dnes hledám tablet 8" rozlišení 2048x1536 (QXGA) jako náhradu za Samsung Tab S2 a nechci Apple. To co je na trhu je vždy nudlovité což je na filmy a ne na web nebo je to 10" a to je kráva velká. Řešení neexistuje ...
Podobných dilema jsem měl v životě více. Věděl jsem co chci, měl jsem to zdůvodněné, ale z trhu to prostě zmizelo. Někdy se tím zabývám pěkně dlouho a skončím na nule.
13 říj 2023, 05:38
moto.joker píše:Tak tady se musím autora nápadu trochu zastat.
Pokud jsi dával pozor a sledoval co se tady řešilo, tak jsou na trhu nosiče na motorku s nosností 100 kg. A tyto nosiče mají i nájezdovou rampu (HAKR). Takže nemusí být žádný Zekon a celkem slušně to naložit půjde. Druhá věc je nosnost. Tam je nad úředním papírovým limitem cca 20 až 25 kilo navíc. Koule je na 150 kg, zatížení auta v TP 100 kg. Takže aktuálně je to slabé místo to auto a zda těch 20 kg přebytku s tím něco provede, třeba se to vytrhne ve šroubech přidělání k autu, třeba se ohnou nosníky auta, na kterých je tažné přidělané. No a třeba se taky nestane nic. Autor nápadu doufá, že jsou tam nějaké pevnostní rezervy a chce to risknout. My jsme ho upozornili na možná rizika a dali mu nějaké rady.
A pak už nezbývá než držet palce, aby to dobře dopadlo, případně když to dobře nedopadne, tak aby jen vznikla jemu a pouze jemu jen hmotná škoda a nikomu se nic nestalo.
Já osobně už to mám nastavené tak, že bych přes ten papírový limit prostě nešel. A jak už jsem přiznal, ta myšlenka mě už napadla a dokonce lákala, ale pak jsem ji právě kvůli těm limitům musel opustit.
S těmi limity to máš nastavený správně, a asi jsem z jiný planety abych vozil skútr za autem na nějaký plošině na kouli(nájezd-nenájezd). No a až se mu to nedejbože za jizdy utrhne a vlítne třeba do davu lidí, tak s tim pocitem viny bude žít ON(pokud má svědomí). To bych si raději pořídil e-bike nebo e-koloběžku...Ale to lordKOKNAN nechce.....tak musí hledat svatý grál
13 říj 2023, 15:51
A kdyz nekdo veze na vetsi pace 4 kola co maji 80-100 kilo tak jsi v klidu? Moc to dramatizujes.