Přihlášení motocyklu není problém, bohužel nebo bohudík platí v ČR legislativa sjhodná pro celou Evropu, podle které musí být silniční vozidla registrována, a pokud je moto v Itálii odhlášeno z italského registru a není ještě zapsáno do registru českého, jedná se o vozidlo neregistrované a takové vozidlo nelze provozovat bez rizika sankce.
Jízda bez registrační značky znamená zákaz řízení minimálně na 6 měsíců, motocykl musí být také schválen úřadem....Schválen znamená že dopravní úzřad posoudí zda vozidlo plníé podmínky platné legiskativy k tomu, aby mohlo být provozováno v ČR.....Výsledkem je písemné rozhodnutí sa čistý TP...Ten se při registraci na konkrétní osobu vyplní i v přední části...
Když budu pokračovat...jízda bez platné technické prohlídky....atd...když nemáte značku není kam nalepit kontrolní známku z stk atd......Zapomeňte proto na různé dohady a pseudorady prodejců, kteří ví často úplné h***no a jde jim jen o vaše prachy.....pokud nechcete přijít o řidičák...
Jiná situace by nastala u motocyklu s italskou značkou, platnými italskými doklady, platnou zelenou kartou...Dokud motorka není odhlášena z italského registru, je regisrtovaná...s platnou TP a pojistkou jí lze po určitou dobu provotopvat v ČR na italských značkách.....
Důležité je podívat se do TP zda není proškrtnutý a zd atam není napsáno ANNULATO....
Pokud jde o cenu dovozové STK, ceny jsou smluvní, může to bý 1500,- Kč nebo jen 1200,- Kč. Když si někdo koupí motorku která nemý homologaci ES, ale jedná se o nějakou malopu atypickou sérii, a v italském TP nejsou všechny údaje které musí ze zákona český úřad zapsat do TP a do registru, nelze se divit že STK nebo úřad tyto údaje požaduje, jinak nemůže spllnit co ukládá zákon. žadatel pak usí psát na Xekru nebo na adresu akreditovaného zástupce výrobce a žádat o doplnění požadovaných tecghnických údajů, za to si všichni nechají zaplatit.
Teď už jistě chápete, přoč dovozci motorek prodávají motorky na italských nebo jiných dokladech a vůbec se neobtěžují s vystavením českého čistopisu. Oni sice tvrdí, že většinu motorek prodávají dál do zahraničí, ale nevěřte jim ojebávají.....Cena motorky na Italských dokladech vypadá sice lákavě, ale když absolvujete STK, zaplaltíte správní poplattky a někdy i těch 2-2,5 tisíce Dekře nebo výrobci, dostáváte se s cenou někam jinam....A to se vyplatí.
Schválení technické způsobilosti vozidla s homologací ES stojí na úřadu 1500,- Kč, registrace motorky do 50 ccm 300,- Kč, nad 50 ccm 500,- Kč...
Pak ej otázkou, zda se vůbec vypatí něco dovážet....Vzhledm k tomu že německý trh je velký a je tam výběr skutečně všeho, nebo pokud jd eo Itálii, které je skutečným rájem skůtrů, jd ejen o to co a za kolik.
Pokud se tam sežene něco nového neregistrovaného, za slušnou cenu, jen s COC listem, v ČR se nic neschvaluje, ale rovnou registruje, pak je to tady jen za 300,- nebo za 500,-....
takže cena motorky v zahraničí musí být taková,aby se to i po započtení nákladů na dovot, an scjválení a regisarci vypatilo...někdy to musí pokrýt ještě marži dovozce.....
Naposledy upravil
KYBLOS dne 08 črc 2013, 11:25, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny tři příspěvky pod sebou