scarabeo500 píše:Omlouvám se, ale na tohle musím reagovat. Pokud o takové věci musíš přemýšlet tak se raději vrať na koloběžku. Pár motorek jsem pod sebou měl. Jak by ses popral s motorkou kde se musí řadit? To bys po každém řazení špekuloval jak chytit heft?
Hrůza takového pilota potkat.
To s přehmatáváním Jsem zatím na žádným skútru neřešil. Přišlo mi přidávání plynu přirozený. A i s novým skútrem jsem vůbec s rukou neexperimentoval. Pak se ale stalo, že jsem vyměnil tenčí rukavice za tlustší. Sice mi sedí na dýlku, ale neobepnou dlaň těsně. Hrozně mi ty rukavice vadily. A pak se st průšvih. Málem. Brzdil jsem kvůli chodci na přechodu a jak mi ty rukavice nesedí, současně s přední brzdou jsem přidal plyn. To mě vyděsilo. Pak ještě jednou při parkování. Tak zpátky k tenkým rukavicích. Pak jsem hledal, jak správně držet grip a mít prsty na brzdách. Takže se učím jinak držet grip a brzdit. Proto už to není přirozený. A protože už jezdím rychleji, často prostě nestačí půl plynu jako dřív. Na doraz nejdu. Ale tak do 80 procent často. Jsem si jist že s holýma rukama bych byl úplně v pohodě. I ty tenký rukavice se mi shrnující pod gripem. Prostě nemám dobrej kontakt s gripem a možná mi to prokluzuje mezi rukavicí a gripem. To by vysvětlovalo, proč musím kroutit víc než vy tady.
Jo a na Simsonovi jsem jezdil bez jakýchkoli problémů. To šlo samo.
-- 02 zář 2020, 20:48 --
JardaB píše:Jakou máš vůli na plynu ?
To, co popisuješ není vůbec potřeba ... nějak tomu nerozumím. Vypadá to, jako by jsi dával plyn na trvale maximum.
S hřbetem ruky lehce nahoru (15-30 stupňu) ten vergkl popadnu, s rukou +- vodorovně či lehce dolu (tak 15 stupňů) jedu a na plnej už musím trochu zabrat, ale to je vyjímka jen krátkodobě. Žádné přehmatávání není třeba.
Pokud jedu mimo město musím počáteční hmat udělat trochu s větším úhlovým "předstihem", po městě na to skoro nezáleží protože plynem hýbeš odhaduji tak do 1/3 celkového rozdahu pohybu rukojeti plynu ... rozsah od stolu odhaduji tak na 30 stupňů.
V Praze bych rozhodně mohl jezdit často na doraz rozsahu rukojeti. Určitě při rozjezdech na semaforech, pak při vyjíždění s vedlejší na hlavní, nebo když akceleruješ z padesátky na sedmdesát. Skútr je v záběhu, takže se snažím nikdy nejít na doraz, což se mi stalo zatím od pátku asi jen dvakrát nechtěně. Možná je problém s rukavicema, že mi to prostě proklouzává a ani to nevím. Navíc když mám dva prsty na páce brzdy, tak už vůbec nemám skoro žádnou jistotu v ovládání gripu, to už ho držím jen tak tak kouskem dlaně a dvěma prsty.
-- 02 zář 2020, 20:51 --
icask2 píše:Heft sa nikdy nepusta. Ako tu uz pisaly podrzis si ho palcom. Ono sa da tocit ho aj samim palcom len je to narocnejsie.
Neboj prides na ro ako to ide najlepsie.
Nesmejte sa mu. Prvy mesiac som aj ja poznal len dve polohy plynu
Odoslané z SM-A202F pomocou Tapatalku
No divný je, že jsem asi před měsícem jezdil dva dny skoro non stop s půjčeným piaggo medley v horším stavu a naprosto jsem žádnej grip neřešil, něco jako přehmatávání si vůbec nepamatuju. Ale to jsem držel oba gripy pevně všema prsty. A taky jsem jezdil hodně opatrně, protože to byla moje první pražská jízda na skútru, to se nedá s nějakým Řeckem, kde jsem jezdil na skútru jak na hračce, tak mi to připadalo primitivní a nudný, vůbec nedá srovnat.
-- 02 zář 2020, 20:58 --
josuk píše:tak jsem to musel jít vyzkoušet, o co jde.
Vůle na plynu nemá být velká, ale je to nové, tak to je asi ok.
Automaticky na to rukou sahám že prsty přesahují páčku hodně s přesahem a normální pohodlná pozice nastane v tom obvyklém režimu jízdy. Plný plyn asi moc nedávám a možná tomu přehmátnutí pomáhá palec, který to podrží než dlaň trochu přeroluje..
Jinak právě proto se někomu hodí nastavitelné páčky, v případě moc dlouhých nebo krátkých prstů se dají i páčky vyměnit..
Podle mě, jezdit, jezdit jezdit
)
O víkendu zkusím s holýma rukama, bez rukavic, rozjezd z nuly na padesát, aniž bych hnul rukou na gripu, jen budu točit zápěstím. VY tady v podstatě všichni tvrdíte, že když jedu z nuly na padesátku a začnu se zápěstím nahoře, tak mezi nulou a padesátkou dojde na gripu vlastně jen k otočení o polovinu. Takže teoreticky bych pak mohl pokračovat bez přehmátnutí až do 100 za hodinu. Dobře, ale to už budu mít opět zápěstí uplně vykloubený, takže až dosáhnu stovky, tak zase musím přehmátnout. Navíc čím víc chce člověk akcelerovat, o to víc musí topit, to je stejný u auta. Takže když budu chtít jet z 0 na 50 za pět sekund, tak už musím otočit plyn až uplně dolů - a tady je kámen zakopanej, budu tam mít třicet, ruku už na doraz, ale chci jet pade. Logicky mi nezbejvá než přehmátnout. Nebo jsem něco nepochopil?