23 zář 2020, 22:15
23 zář 2020, 23:26
tomkob1980 píše:Moje doporučení zní...nauč se jezdit plynule. Nemyslím to zle. Sice už je to nějaký pátek co jsem jezdil na 125, ale princip je stejný u čehokoliv. Paradoxně u silnějšího skútru by ses to naučil možná snáz. Zkus s plynem pracovat, naučit se využívat setrvačnost, předvídat a počítat s decelerací motoru. Plynová rukojeť nemá jen 2 pozice (zavřeno a úplně otevřeno). Schválně vyzkoušej někdy z plného plynu trochu povolit a zjistíš, že to jede úplně stejně. Fyziku prostě nepřevezeš a ze 125 raketu neuděláš, i když se tady o to již mnozí snažili. Možná to souvisí i s věkem (telecí léta mám už za sebou a období, kdy jsem musel být všude první, jsem také přežil bez újmy), ale já brzdím zcela minimálně. Tím neříkám že nebrzdím vůbec, ale hodně jde ukorigovat pouze plynem. Uznávám, že X-max brzdí motorem krásně. Když se to naučíš, tak zjistíš, že jde jezdit relativně rychle ale přitom plynule, a to i v zatáčkách.
No a s těmi prsty na brzdové páčce tomu nerozumím už vůbec. Nevím jak to tedy dělají ostatní, ale takhle jedu snad jen ve městě, při nějakém proplétání, kde je riziko nutnosti náhle a prudce brzdit vysoké. Jinak nevidím sebemenší důvod proč takhle jezdit, respektive mi to přijde i nebezpečné. Vlastně si ani nedovedu představit jak tedy ten heft držíš (když přidáváš plyn a zároveň máš prsty připravené na brzdové páčce) a možná je to právě ten důvod proč musíš přehmatávat.
24 zář 2020, 07:23
tomkob1980 píše:Nevidím důvod proč bych měl jezdit do kopce s prsty na páčce brzdy. ..
srnka1010 píše:Nedá sa takto stále jazdiť. Možno v meste, keď kľučkuješ medzi autami. .
24 zář 2020, 08:46
24 zář 2020, 09:09
tomkob1980 píše:Výkon 125 je samozřejmě omezený, s tím bohužel nic nenaděláš. Každý vnímá rychlost jinak a každý má i jiné potřeby. Občas jezdím na vyjížďky s kolegou co má PCX 125 (první verzi) a rozhodně bych si netroufl říct že se loudá. I do těch největších kopců na Šumavě nejede méně než 65 - 70 km/hod., a to není úplně střízlík...
josuk píše:tomkob1980 píše:Nevidím důvod proč bych měl jezdit do kopce s prsty na páčce brzdy. ..srnka1010 píše:Nedá sa takto stále jazdiť. Možno v meste, keď kľučkuješ medzi autami. .
Ahoj chlapci, dá se na to zvyknout, u mě asi tak po roce, po dvou, kdy už ani na delších cestách nemám potřebu si ulevit a prsty z páček sundat.
Za celou tu dobu mi to vážně pomohlo jen asi dvakrát, a několikrát jsem si cvaknul brzdy a za vteřinu dvě teprve mozek došel k závěru že to není potřeba (samozřejmě tady je velká výhoda ABS). Funguje to tak, že jak se leknu, tak cvaknu, nejen prsty, i jiné svěrače.. dokonce to bylo jednou na dálnici jsem moc dlouho hleděl do zrcátka a najednou kolona.. Není to nějak extra pohodlné, ale dá se zvyknout.
Jinak v autě se taky noha na brzdě sice normálně nedrží, ale např. v závodech se to používá, chce to zase cvik (brzdit levou) ale může to pomoct. Někomu..
24 zář 2020, 09:45
24 zář 2020, 10:47
24 zář 2020, 12:47
24 zář 2020, 13:56
24 zář 2020, 14:47
24 zář 2020, 15:50
24 zář 2020, 19:15
JardaB píše:můj odhad je 0,2 sekundy...
24 zář 2020, 21:23
24 zář 2020, 21:47
25 zář 2020, 11:54
Gandalf píše:Nechci znít ironicky, ale napsat 3 stránky diskuse o způsobu nahmátnutí plynu a držení prstů na brzdové páčce je snad už na diagnozu Ne, pardon pokud se někoho dotknu, ale jezdil jsem odmlada na kole, pak na Babetě, první skútr jsem si pořídil až díky novele v roce 2013. Od té doby jsem jich už pár vystřídal, dodělal sk. A a zkusil i moto. Ale nikdy by mne nenapadlo tak detailně špekulovat o věci, kterou člověk dělá zcela bezděčně a automaticky.
Když jsem tohle téma poprvé zaregistroval, pozoroval jsem za jízdy sám sebe, co a jak tam vlastně dělám... a doteď nechápu, o čem tak dlouho debatovat. A ano, taky si celkem často pokládám dva prsty na brzdovou páčku, ale vždy levou ruku (tedy předpokládám na zadní brzdu) s tím, že v případě skutečného problému pravou přehmátnu a přidám. Pár krizových brzdění jsem zažil a nikdy jsem nevnímal nějakou nadměrnou časovou prodlevu. Ony ty generace milionů motorkářů na silnicích až to snad dostaly do lidského genomu... tedy až na výjimky Takže nic ve zlém, ale někdy člověku zůstává rozum stát. Jinak o plynulosti jízdy, přiměřeném využití rychlosti v nájezdu do zatáčky a včasném zrychlování na výjezdu (s ohledem na kubaturu a výkon) je tu vše krásně napsáno a nezbývá než souhlasit