Diskuze o skútrech většího objemu.
Odeslat odpověď

Re: Přehmatávání při akceleraci

03 zář 2020, 18:59

Také se mi stávalo, že jsem při brzdění občas přidal plyn ... hlavně když jsem tam měl takovou tu opěrku dlaně na plynu .. to je dobrý akorát na dlouhé cesty.

To přidání plynu při brzdění je způsobeno instinktivní reakcí jezdce, který za brzdové páčky křečovitě "tahá" celou paží, dlaně se mu při tom sklápí dozadu dolů.

Teď to dělám tak, že naopak zápěstí vysadím trochu nahoru, řidítka při (intezivnějším) ) brzdění držím trochu shora a brzdím jen tahem prstů proti palci. Řidítka nedržím křečovitě, ale jen lehce pevněji než při přímé jízdě - v zatáčce ještě trochu pevněji, abych podchytil otočný moment v náklonu, ale stále volně. Do řídítek se neopírám, ale brzdnou sílu působící na tělo držím zapřením nohou do nášlapů vpředu a - i se trochu zakloním ... tak nás to učili na polygonu v Jihlavě na Učme se přežít

Snad jsem to napsal srozumitelně

Re: Přehmatávání při akceleraci

04 zář 2020, 07:37

Ono je potřeba si ty páčky brzd i seštelovat. Já si je na PCX sklápěl trochu k zemi a posouval víc ke středu řídítek, protože s tím jak jsem je měl nastavené se mi špatně brzdilo. Jinak jezdím s lehce položenými prsty na předku, když jedu konstantní rychlostí. Při plném plynu na ni nedošáhnu a při zavřeném plynu se mi prsty dostanou do optimální polohy na páčce brzdy.

Re: Přehmatávání při akceleraci

23 zář 2020, 01:19

Tak asi po třech týdnech ježdění, kdy už taky díky tomuto vláknu jsem pochopil, jak funguje přidávání plynu u skútru, musím říct, že jsem zatím nenašel recept na to, jak se vyhnout přehmatávání, když jedu do kopce v serpentýnách. Tam jde totiž o to, že musím neustále přidávat a ubírat plyn - z O nadoraz a obráceně, což by se dalo zvládnout bez přehmatávání, ale do toho ještě mám dva prsty na páčce přední brzdy, kterou používám v tomto případě velmi často. Kombinace prudšího kopce, kde musím často prudce, až na doraz přidat plyn, a současně často přibržďovat stejnou rukou do zatáček, u mě vede k neustálému přehmatávání. Je tu někdo, kdo dokáže bez přehmatávání jezdit do kopcovitých zatáček a při tom mít dva prsty neustále na páčce přední brzdy?

Re: Přehmatávání při akceleraci

23 zář 2020, 06:27

Ono styl jazdy brzda plyn nie je idealny. A ano da sa bez prehmatavania. Len to chce silnejsi stroj. Nie nemam dva prsty na prednej brzde stale. Davam ich na packu az ked ruku vraciam do poloky Nula s plynom. Ked budes mat silnejsi stroj ako 125 tku tak plyn pojde za polovicu max do 2/3 plneho.

Odoslané z SM-A202F pomocou Tapatalku

Re: Přehmatávání při akceleraci

23 zář 2020, 08:42

Nevidím důvod proč bych měl jezdit do kopce s prsty na páčce brzdy. Kdybys trochu předvídal, stačí přece ubrat v dostatečné vzdálenosti před zatáčkou a kopec tě zbrzdí sám. Evidentně ale jezdíš agresivním stylem (plný plyn až před zatáčku a pak ostré brzdy), což mi přijde dost absurdní když jsi ještě donedávna ani nevěděl jak funguje přidávání plynu u skútru...

Re: Přehmatávání při akceleraci

23 zář 2020, 10:27

Ono jde spíše o přípravu na nouzové brzdění ... srna vyběhne z trávy a ty se kocháš

Re: Přehmatávání při akceleraci

23 zář 2020, 13:03

Nedá sa takto stále jazdiť. Možno v meste, keď kľučkuješ medzi autami. Tým, že si stále akože pripravený na núdzové brzdenie, nieje ruka moc v ideálnej polohe, skôr v stresovej a keď bude treba brzdiť, tak to už nedáš, lebo ruka bude unavená. Ako, keby si mal v aute nohu na plyne a pätu pripravenú na brzde. Ale nevylučujem, že sú aj taký, ktorým to vyhovuje. A keď ti vybehne srna, tak je to len o tom, ako ďaleko je od teba a o šťastí.

Re: Přehmatávání při akceleraci

23 zář 2020, 13:07

Ruku na brzde mivam vcelku pravidelne v situacich kdy je to treba. Klickovani v Meste na dalnici v kolone apod n

Re: Přehmatávání při akceleraci

23 zář 2020, 15:39

Jak jsem psal, naučil jsem se jezdit s prsty jakoby připravenými na páčce přední brzdy, ale nesnažím se ja tam mít stále za každou cenu ... ruku mám relaxovanou a prsty se na brzdu dostanou do optimální polohy až v momentě "zavření plynu", takže to není žádná únavná křeč, ale vcelku přirozené a určitě rychlejší, než narovnávat prsty a lapat po páčce brzdy. Navíc se nestane, že člověk brzdí a přitom do toho má plyn otevřený. Ale jak jsem psal výše, musí si člověk trochu pohrát s polohou páček vůči řídítkům a rukám a "motorku" si pořádně nastavit.
Stejně jako mi děda (celoživotní řidič z povolání) a můj učitel z autoškoly tloukli do hlavy, že když v autě nemám nohu na plynu, tak ji mám mít připravenou na brzdě ... už xkrát mi to zachránilo nejen "plechy" :idea:

Re: Přehmatávání při akceleraci

23 zář 2020, 16:46

A proč máte všichni ty prsty na přední brzdě ? Já je mám na zadní a je to v pohodě bez křečí a zabrzdím taky. Za 42 let ježdění se mi nestalo, že bych nezabrzdil. Naopak se líp rozbije huba s přední brzdou, zvlášť na mokru.

Re: Přehmatávání při akceleraci

23 zář 2020, 17:59

To ze neco delas 42 let a nema to nasledky neznamena ze je to ok. Muj deda kouril 60 let a nedostal raka takze je koureni ok?

Primarne se na motorce brzdi predni brzdou. Zadni lze ve vetsine pripadu uplne vynechat. I na mokru apod. Ano da se i zadni proc ne.

Re: Přehmatávání při akceleraci

23 zář 2020, 20:24

tomkob1980 píše:Nevidím důvod proč bych měl jezdit do kopce s prsty na páčce brzdy. Kdybys trochu předvídal, stačí přece ubrat v dostatečné vzdálenosti před zatáčkou a kopec tě zbrzdí sám. Evidentně ale jezdíš agresivním stylem (plný plyn až před zatáčku a pak ostré brzdy), což mi přijde dost absurdní když jsi ještě donedávna ani nevěděl jak funguje přidávání plynu u skútru...


No já jezdím dost opatrně, když to nejsou právě kopce nahoru a zatáčky, kde vyjíždíš ze zatáčky na rovinku, máš tam 40 v hodině a chceš prostě na tý rovince zrychlit, ale ono se tomu nechce, takže jinak než plnej plyn to nejde, než se to rozjede, tak už zase musíš trochu prudce brzdit před další zatáčkou. Přece tenhle skútr je 125cc, to znamená v kopcích fakt se mu přes 50 moc nechce, proto ten plnej plyn, dáš plnej a stejně čekáš dlouho, než se to rozjede aspoň na 80, no ale to už je další zatáčka a když je prudčí, tak prostě o to víc brzdím, no. Pak v takových kopcích to jinak než brzda plnej plyn nejde, jinak bys jel jak na babetě.

Jinak zkusím to teda do těch kopců nemít pořád dva prsty na přední brzdě. Jenže to je právě o tom, že chvilku jedeš třeba 80 a z lesa může něco vyběhnout, takže by se ty prsty na brzdě hodily, ne?

Re: Přehmatávání při akceleraci

23 zář 2020, 20:56

a v autě máš taky stále nohu na brzdě ?

Re: Přehmatávání při akceleraci

23 zář 2020, 21:31

nem.pe píše:a v autě máš taky stále nohu na brzdě ?


to už jsme řešili, viz výše...

Re: Přehmatávání při akceleraci

23 zář 2020, 22:03

Moje doporučení zní...nauč se jezdit plynule. Nemyslím to zle. Sice už je to nějaký pátek co jsem jezdil na 125, ale princip je stejný u čehokoliv. Paradoxně u silnějšího skútru by ses to naučil možná snáz. Zkus s plynem pracovat, naučit se využívat setrvačnost, předvídat a počítat s decelerací motoru. Plynová rukojeť nemá jen 2 pozice (zavřeno a úplně otevřeno). Schválně vyzkoušej někdy z plného plynu trochu povolit a zjistíš, že to jede úplně stejně. Fyziku prostě nepřevezeš a ze 125 raketu neuděláš, i když se tady o to již mnozí snažili. Možná to souvisí i s věkem (telecí léta mám už za sebou a období, kdy jsem musel být všude první, jsem také přežil bez újmy), ale já brzdím zcela minimálně. Tím neříkám že nebrzdím vůbec, ale hodně jde ukorigovat pouze plynem. Uznávám, že X-max brzdí motorem krásně. Když se to naučíš, tak zjistíš, že jde jezdit relativně rychle ale přitom plynule, a to i v zatáčkách.

No a s těmi prsty na brzdové páčce tomu nerozumím už vůbec. Nevím jak to tedy dělají ostatní, ale takhle jedu snad jen ve městě, při nějakém proplétání, kde je riziko nutnosti náhle a prudce brzdit vysoké. Jinak nevidím sebemenší důvod proč takhle jezdit, respektive mi to přijde i nebezpečné. Vlastně si ani nedovedu představit jak tedy ten heft držíš (když přidáváš plyn a zároveň máš prsty připravené na brzdové páčce) a možná je to právě ten důvod proč musíš přehmatávat.
Odeslat odpověď