Diskuze o skútrech většího objemu.
04 bře 2014, 10:37
ahoj, kluci utřepal se mi dtát od startéru, přiletoval jsem ho a od té doby na displayi bliká service. Vynuluju to stejně jako při blikání Oil?
05 bře 2014, 18:40
Kluci asi se mi to zdá, ale mám pocit, že skútr začal nějak plavat zadním kolem, je možné, že jsou uvolněny nějaké silent bloky nebo něco podobného? A také občas kvikne asi nějaký tlumič při vjetí na nerovnost. Zvládnu to diagnostikovat sám, nebo mám vyhledat servis?
07 bře 2014, 17:20
Ahoj, jsem tu nový a pevně doufám, že mi poradíte. Zdědil jsem starší Piaggio X9 125, rok tuším 2003 a rád bych ho dal do kupy, ale dělá trochu neplechu. Když ho nastartuju, tak normálně chytne, volnoběh točí myslím jak má. Ale ve chvíli kdy z volnoběhu přidám prudčeji plyn, tak má tendenci se dusit a různě klokotat až zdechne. Když ten plyn rychle zase pustím tak se vrátí do volnoběhu. Když přidávám opravdu ale opravdu pomalinku (na křižovatce nereálné) tak se motor rozjede a normálně jede a táhne až k té stovce. Jednou se mi dokonce stalo, že jsem jel po okresce, zruba 80kmh a motor jakoby přestal táhnout, tak jsem raději zastavil a koukal, ale nic jsem nevykoukal tak jsem opatrně jel domů.
07 bře 2014, 18:52
Zkontrolovat karburator a palivovou cestu, zkontrolovat airbox (filtr) a vzduchovou cestu do karburatoru. Take zkontroluj svicku a jak na ni drzi fajka. Nejlepe v poradi - svicka, airbox, karburator.
07 bře 2014, 19:07
Dobře, zítra se na to podívám. A co konkrétně kontrolovat v airboxu? A to, že motor chce zdechnout když z volnoběhu rychle přidám plyn, může mít na svědomí skutečně svíčka nebo svíčák? Když v otáčkách to už jede normálně?
07 bře 2014, 19:19
u me se snizenim vykonu ve vysokych otackach melo nasvedomi, odpojena hadicka na karburatoru, spatna hadice z airboxu do karburatoru, ktera ovlivnuje mnozstvi vzdichu do karburatoru a volna fajka na svicce .... predevcirem dana nova hadice a nova fajka a skutr mi jede jak vymeneny. Take mam novy vzd. filtr.
07 bře 2014, 20:05
Jsem se napřed lekl že jsem to přidřel, ale to mi vůbec nepasovalo k tomu přidání plynu z volnoběhu. Navíc motor se normálně točí se stále stejným zvukem. Skútra jsem včera umýval, trochu jsem ho pohonil i hadicí, mohla se snad voda dostat kam nemá?
24 bře 2014, 21:00
Ahoj ve spolek, o víkendu mi nechtěně pršelo dva dny na skútra. Poté jsem nastartoval a po dvou stech metrech jízdy se ozvalo PSSS a motor přestal táhnout až chcípnul. Startér motá, ale nechytne. Někam nateklo, jen bych rád váš názor kam asi. Dělá to ještě další věci: když je skútr postavená na bočním stojanu a vypnutý klíček, tak problikávají kotrolky oleje a ta kontrolka že nejde nastartovat kvůli stojanu, blikají zároveň s diodou imobilizéru. Když Boční stojan sklopím, kontrolky zhasnou a bliká už jen imobilizér, což je v pořádku. Zkoušel jsem jen na rychlo vyšroubovat svíčku, a ta nehází jiskru, což je nejspíš ten problém že to nejede. Kam mohlo natéct? Co rozdělat jako první?
25 bře 2014, 09:37
U X9 těče do budíků a voda se dostane až na kontakty pod palubkou a pojistky..Zkontroluj,vysuš a pojedeš
25 bře 2014, 11:45
Pánové mám dotaz: když skůtr beží na sytič kolik vám ukazuje otáček?
28 bře 2014, 13:50
Pánové tak po vyschnutí skútr stále nejede. A dokonce už ani nestartuje, při startu jen cvakne relé které asi spouští startér, ten ale nedělá ani ň. Pojistky jsou dobrý, baterka taky. Nemohl se zablokovat imobilizér? Pokud ano, jak na to? Nebo kam by jste se podívali? Už fakt nevím, prohlídnul jsem většinu svorkovnic jestli nekorodují a jsou ok, kontrolky, světla, blinkry, vše jde jak má.
29.3. edit:Tak aktualizace: Voda je vysušená a elektronika jede jak má, ale stále nestartuji. Sešli se dvě závady najednou, zateklá voda do elektroniky byla ta první, a ta druhá je vadný startér, když se na něj klepne tak chvilku jede a motor pak skutečně naskočí! Takže zřejmě sjeté uhlíky! Prosím, vytahoval jste někdo starrtér z X9 125 rok 2003? Zdá se že je tam dost schovanej, co všechno musím rozdeklovat?
Naposledy upravil
KYBLOS dne 01 dub 2014, 01:51, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
29 bře 2014, 20:16
starter je na dvou šroubech v pohodě jde ven
ještě zkontroluj volnoběžku starteru je pod deklem variatoru je dobré ji občas
vyčistit amáznout bronzový futýrka v kterých je usazená
02 kvě 2014, 11:10
Ahoj skútráci! Před pár dny jsem se svou X9 125 jel asi 10km od přítelkyně domů, bylo po dešti, takže mokré silnice atd, ale nepršelo. Jedu jedu a najednou motor přestal táhnout a až jsem setrvačností zastavil, tak chcípl. Startér točí normálně, všechno svítí a bliká jak má, ale motor prostě nechytne. Jak poznám že je špatná svíčka nebo něco dál v zapalování? Když dám vyšroubovanou svíčku ke kostře tak nehází jiskru.