Pro Kolohnáta.
Psal jsem tu někdy kolem května zkušenosti s Fly. Byl to můj první skútr a po 3 měsících mi ho ukradli.. No a jelikož 2x do stejné řeky nevstoupíš, pořídil jsem si nedávno PCX. Jen jsem tedy šel do verze 150, byl to snad model pro rok 2016. Na 2017 už se bude dovážet jen 125. Ale i na 125 jsem se také svezl. Ještě doplním, že jezdím 99% času po Praze. Mé krátkodobé postřehy? . Fly je takový mrštný střízlík, oproti PCX 125 má o trochu lepší akceleraci a otočíš ho na pětníku. No ale komfort z jízdy je u PCX o řád/ několik řádů víš. Na Fly jsem ucítil každý hrbolek, málem ze mě vždy vyklepal duši, z PCX jsem unešený. Ty větší kola jsou znát, ale myslím si, že to bude i lepší konstrukcí. Vůbec mi to zpracování u Hondy přijde mnohem kvalitnější. Víko od nádrže i sedlo se u PCX otvírá tlačítkem u zapalování. Sedlo má takovou tu pojistku, že drží v otevřené pozici. Fly mě tímto dost rozčiloval, jelikož jsi to sedlo musel držet nebo ho otevřít do maximální polohy, což nešlo pokud jsi měl řídítka otočené doleva a uzamčené, jelikož tam překážela jedna strana řídítek. Dál budu pokračovat pro přehlednost v bodech.
-Úložné prostory. Pod sedadlem U Fly větší, řekl bych tak o jednu třetinu. Nicméně do Hondy se mi vejde co potřebuju. Doporučuju vyzkoušet na nějakém menším testovacím zavazadle. Co mi trochu u PCX chybí je plochá podlaha. S Fly nebyl problém odvést tašku s nákupem mezi nohama, či cokoli většího. Tam má Fly znatelně navrch. Nicméně oba dva nedostatky by mohl vyřešil kufr. Oba dva skútry mají ještě přihrádku vepředu. Fly uzamykatelnou, PCX ne.
-Motor. Tady budu porovnávat s verzí 150. Zvuk u PCX nádhera a hlavně kultivovaný chod. Vibrace oproti Fly, který se třásl jak ratlík v zimě, minimální. Ale i ta 125 PCX zněla dobře, nevím jak moc bude velký rozdíl.. Akcelerace u 150 je fakt super, ta 125 mi přišla o malinko línější než Fly. Jinak Fly se do kopce celkem zadýchával a jinak jsem jezdil max kolem 80-90 víc už se mu moc nechtělo. Na dálnici jsem s ním radši ani nevyjel, pokud bych potkal nějaké stoupání, tak bych se celkem bál abych se přehoupl přes 80. Ta PCX150 by měla dát 120 tacho, zatím jí ještě zajíždím, takže max se dostávám tak na 90. Ale na dálnici bych si s tím troufnul, ale spíše když by nebyla jiná možnost.
-Spotřeba U Fly kolem 2.6. U PCX150 zatím 2,0, nechápu, ale je to nádhera.
-Ukazatel paliva. U fly ručičkový, který ukazoval nesmysly. Nikdy jsem si nebyl jistý kolik mi opravdu zbývá, jelikož prázdnou nádrž hlásil, když tam byly ještě tak 2-3 litry paliva. Buď musel člověk takovat co chvíli nebo si nějak zapomatovat, kolik ujel od rozsvícené kontrolky s palivem. Jednou se mi tak stalo, že mi během jízdy došel benzín, naštěstí asi 100m od benzínky
U PCX je ukazatel digitální a přijde mi přesnější.
-Komfort tak tady PCX poráží Fly na plný čáře, jak už jsem se zmiňoval výše. Kočičí hlavy, které byly utrpením, už ani neregistruju. Posed mi vyhovuje taky líp. PCX má navíc 12V zásuvku. Jízda ve dvou je taky o dost příjemnější na PCX.
-Ovladatelnost. U Fly lepší, ale i s PCX se dá proplétat kolonami vozidel. Navíc PCX má 2 stojany, včetně tedy toho bočního, to mi u Fly celkem chybělo. Co mi přijde horší jsou u PCX pneu. Na suchu ok, ale jak je mokro, je to jak na kluzišti, což se mi s továrními pneu u Fly nestalo. Uvidím, zdali se to časem zlepší nebo se kouknu po jiných pneu.
-Servis. 1. garančka je po 1tis km, Fly pak po 10tis, Honda po 6tis. U Fly mě stál něco přes 2tis. Honda mě teprve čeká.
-Flexi. Na Fly jsem kupoval od Givi turistické, které krylo ruce i celou hlavu. To mi na PCX chybí asi nejvíc. Mám taky turistické plexi od Givi, ale to sahá tak po hrudník(možná se dá ale sehnat vyšší..?). Člověk byl na Fly za tím flexi úplně schovaný a bylo to fakt příjemný. No na druhou stranu, když začalo pršet, tak přes něj nebylo nic moc vidět...
Oba skútry jsem kupoval nové. Z Fly jsem byl samozřejmě taky nadšený, ale nyní bych si mezi Fly a PCX zvolil PCX. Cena Fly je 63 a PCX 69, což se za příplatek určitě vyplatí, pokud si to může člověk dovolit. Já šel do 150 za 74. Těch pár koníků navíc je znát. Jinak určitě doporučuju testovací jízdu a alespoň se tak půl hoďky povozit.