Zdravím,
mám týden starého Fly (najeto 200km), tak bych se podělil o zkušenosti pro ty, kteří vybírají nový skútr a zároveň mám pár dotazů pro stávající majitele. Jezdím s ním 99% času po Praze. De facto minimálně každý den do práce (cca 13km tam a zpět). Jinak, kupoval jsem ho v A-spiritu, vše OK, ale jak už tu někdo zmiňoval, rozchází se typ motoru v TP a na skútru. A-spirit to už nicméně pořešil tak, že ve velkém TP je v poznámce dole uveden i správný typ motoru, takže tím by mělo být po problému. Shrnul bych to následovně (městský provoz)
- Kola Prvotní dilema jestli jít do 12" kol. Nakonec mi přijdou do městského provozu ideální. Parádní ovladatelnost. Díry, kanály, kočičí hlavy atp. jsou sice cítit, ale čekal jsem to mnohem horší. Měl jsem možnost svést se i na 14" a zas tak markantní rozdíl mi v tom nepřišel.. Navíc desingově mi na skútr sedí více ty menší kola. Bylo mi řečeno, že pneu mohou mít ze začátku horší přilnavost. Zrovna včera jsem měl pocit, že mi v zatáčce trochu ustřelil zadek, takže uvidím časem. Jinak s menšími koly je ještě spojena jedna výhoda
- Zavazadlový prostor Díky menším kolům je prostor pod sedadlem fakt velký. Standardně vozím lékarničku, 150cm řetěz, středně velký batoh a stále je ještě místa dost na nějaký denní nákup. O kufru zatím nepřemýšlím.
- Výkon a brzdy Zatím ho zajiždím (cca 500 km na max 70% výkonu), ale i na půl plynu vyrážím z křižovatky jako první a na 50-60 se dostanu poměrně brzo. Na 80tku tacho jsem se zatím taky dostal vždy, i když to byl mírnější kopec a vál protivítr. Určitě by dal víc, ale jak jsem psal, ještě ho zajíždím a v Praze se pohybuju nejčastěji v rozmězí 60-80 tacho. (
- Spotřeba První takování 2,4l/100, jízda po Praze
Negativa
- Vrzání Prvních 100km byl celkem slyšitelný zvuk vrazající kastle. Předpokládám, že si to už sedlo, nyní OK.
- Blinkry Vetšinou nahození i vymáčknutí blinkru jde rukou poznat (jakože něco sepnete), ale už se mi několikrát stalo, že po vymáčknutí jsem citově nic nepoznal a musel jsem překontrolovat na přístrojovce, což občas za slunného počasí není úplně hned vidět, jestli blikám nebo ne..
- Ukazatel stavu paliva Z toho jsem tak nějak zmatený. Nádrž by měla mít objem 7l. Po 150km byla ručička na 0 a rozsvítila se kontrolka. Natankovat se mi ovšem podařilo pouze 3,7l (ukazatel na max). Tudíž by tam měly být ještě tak 3 litry paliva to je přes 100km jízdy. Je toto normální?
Co bych ještě zmínil je parkování. V Praze parkuju téměř vždy na chodníku (samozřejmě tak, abych nepřekážel). Zatím bez problému. Dokonce blízko mého pracoviště stojí pravidelně 2 měšťáci a chytají auta, která projíždějí v protisměru přilehlou jednosměrkou. Můj skútr ignorují. Ze zabezpečení doporučuju řetěz (150cm ideální) a pojištění popř. plachtu. Pakliže budete mít skútr pojištěný, tak je dle mého alarm na předním kotouči už zbytečný výdaj.. Ale asi záleží i na lokalitě parkování a jestli se vám bude líp spát.. nicméně když vám ho bude chtít někdo ukrást, tak to 2 chlapi naloží za 10 vteřin do dodávky a nazdar. Radši bych si připlatil za řetěz a zásadně přivazovat k zadnímu kolu.
Momentálně přemýšlím o předním plexi. Je tu nějaký majitel Fly vysoký 185cm? Chtěl bych vysoké plexi, aby bylo vidět přes horní okraj, aniž bych se musel zásadně natahovat...