Rozhodl jsem se založit samostatné vlákno věnované tomuto zajímavému skútru a vzhledem k tomu, že jsem současně novopečeným majitelem, tak bych chtěl do tohoto vlákna přispívat svými zkušenostmi, zážitky a uživatelskou recenzí z reálného provozu. Třeba se někomu budou hodit informace o tomto skútru, protože sám jsem na vlastní kůži zjistil, že prakticky nejsou k dispozici žádné uživatelské reference o Beverly 125ie. Současně vyzývám i další majitele tohoto modelu (bez ohledu barvy
), aby zde také přispívali svými zkušenostmi, tedy pokud vůbec nějací majitelé v Česku jsou
.
Proč jsem se rozhodl pro skútr Piaggio Beverly 125ieJak mnozí víte, zhruba před rokem jsem si pořídil skútr
Kymco Agility City 125. Výborný, spolehlivý dopravní prostředek na dojíždění do práce. Jenže časem mě to ježdění na skútru tak chytlo, ze jsem začal podnikat výlety a čím dál více na větší vzdálenosti. Jenže tam se začaly projevovat handicapy Agilitky. V první řadě malá nádrž s ohledem na větší spotřebu, a tím pádem velmi nízký akční rádius, cca 140-150km. Což s sebou samozřejmě neslo nepříjemnost v podobě neustálého počítání ujetých km od posledního tankování a hledání benzinek. Naštěstí hustota čerpacích stání v Česku i na Slovensku je poměrně velká, tak jsem se naštěstí nikdy nedostal do situace, že bych zůstal na suchu
. Dále mi vadil dost malý prostor pod sedlem. To vše mě vedlo k tomu, abych se začal ohlížet po jiném stroji, který by více vyhovoval mým potřebám. Pokud někoho více zajímají mé zkušenosti se skútrem
Kymco Agility City 125, tak se stačí podívat na můj deník na
motorkáři.cz,
Facebook a v neposlední řadě mé příspěvky ve vlákně
Kymco Agility City 125 zde na Skutrforu
.
Vybíral jsem z několika značek a modelů. Nakonec zůstaly v užším výběru tyto modely:
Honda SH 125 - velmi pěkný a povedený skútr, jenže oproti Agilitce bych si moc nepomohl, jedině díky menší spotřebě bych měl větší dojezdy, ale stejný problém s malým prostorem pod sedlem a také samotné sedadlo mě moc nenadchlo.
KYMCO Downtown 125i ABS - nádherný skútr, papírově i podle ohlasů majitelů je na tom velmi dobře, nicméně vzhledem k mým problémům s garážováním jsem od tohoto krásného maxika musel ač nerad upustit...
Piaggio Beverly 125ie - tento skútr mě docela nečekaně zaujal na výstavě Motocykel Incheba Bratislava. Jednak splňoval papírově mé požadavky, tzn. výkon na hranici 11kW, velká nádrž - údajně až 12L!! No a co mě dostalo, poměrně velký zavazadlový prostor pod sedlem, v této kategorii skútrů bych řekl až nevídaný. V přímé konkurenci např. Kymco People GT125i při papírově stejných parametrech má velmi malý prostor pod sedlem, o Yamaha Xenter 125 ani nemluvě, tam se pod sedlo vleze snad maximálně lékárnička. V neposlední řadě také poměrně velký uzamykatelný prostor pod řidítky, kde je osazena 12V zásuvka, tak nabíjet mobil, navigaci atd. by neměl být problém. Takže po zvážení všech kladů a záporů jsem se nakonec rozhodl zkusit jít do skútru Piaggio Beverly 125ie.
Koupě skútruTak skútr jsem měl vybraný, teď mi zbývalo vybrat barvu a solidního prodejce. Měl jsem možnost ještě sehnat modely 2013 v černé nebo červené barvě. Černá mě po pravdě moc nezaujala, tak jsem se nakonec rozhodl pro červenou, která Beverly mimořádně sluší. Sehnal jsem ho u prodejce Skútry-levně.cz ve Velkém Týnci u Olomouce. Prodejce Tomáš Bláha byl velmi ochotný, vše předvedl, ukázal, řekl mi vše podstatné o skútru a tak jsem ho nakonec koupil zde. Celkový dojem z prodejce hodnotím velmi pozitivně
.
Odvoz z prodejny, první dojmySkútr
Piaggio Beverly 125ie jsem měl připravený k převzetí na prodejně, vzhledem k poměrně hezkému jarnímu počasí, které panovalo v závěru března, jsem si mohl nového miláčka
odvézt po vlastní ose. Takže po vyřízení všech formalit a prvotním seznámením a předvedením ovládání skútru jsem poprvé usedl do pohodlného sedla jakožto právoplatný majitel
, nastartoval a pomalu vyrazil na cestu domů. Tady bych se rád podělil o své první dojmy po najetí několika desítek km. Na nějaké zásadní hodnocení skútru je velmi brzy, nicméně alespoň zatím par postřehů.
Vzhledem k tomu, že mám za sebou zhruba rok ježdění na skútru s nájezdem přes 9.000km, tak jsem se za řídítky necítil jako úplný zelenáč, nicméně i tak jsem k řízení tohoto krasavce přistupoval s notnou dávkou respektu. Přece jen Beverly 125ie je mohutnější stroj než Agility City 125, také o dost výkonnější, takže mé první rozjezdy byly velmi opatrné, jednak abych se seznámil s chováním skútru a také abych si osahal, kdy a jak skútr reaguje.
Mé první kilometry na Beverly vedly na nejbližší benzinku. Jel jsem směrem na Přerov, takže jsem se zastavil na benzince Shell v Krčmani. Tankování do Beverly byla pro mě změna. Jednak je úplně jiné umístění nádrže i otvoru pro tankování, u Beverly je otvor v prostředku v sloupci mezi nohama. A také je rozdílná velikost nádrže, která je obří – mělo by tam vlézt až 12,5L benzínu!!!, což slibuje velice slušný dojezd. Prozatím nemám ověřeno, jestli tam skutečně vleze tolik litrů a jakou bude mít skútr spotřebu, na to je ještě velmi brzo. Ale postupně zde budu přidávat své nové poznatky v tomto směru
. Nicméně i tak jsem natankoval bezmála 10L, což je pro mě nezvyk. Do Agilitky mi vlezlo max. tak polovina tohoto množství …
Z benzinky jsem pokračoval dál směrem na Přerov a potom domů, do Lipníka n. B. Rychlost jsem udržoval zhruba do 70km/h, snažil jsem se jet bez zbytečné akcelerace, nicméně bylo cítit při sebemenším otočení plynovou rukojetí obrovský tah a chuť jít do akcelerace. No řekl bych, že tento skútřík po zajetí bude výborný pracant
.
I když bylo v ten den krásné, slunečné počasí, nějak jsem si neuvědomil, že je teprve závěr března, tudíž vzduch moc teplý nebyl, navíc skoro celou cestu jsem měl ostrý protivítr. Já si s sebou nevzal termodeku, kterou jsem si pořídil před časem na Agilitku, no tak jsem si užil svoje. Na skútru také zatím nemám ochranné plexi (mám objednané, ale než Italoši dodají, to potrvá …), takže domů jsem přijel parádně promrzlý, skoro mě museli sklepávat ze skútru
. Ani v moto kalhotách jsem už neměl zimní vložku (pod dekou není potřeba), takže i na kolena parádně táhlo. No jak jsem trošku pookřál po příjezdu ke garáži, tak jsem si vzal termodeku na nohy, i když není přímo určena pro tento skútr, lze ji použít i u Beverly, a zkusil jsem se ještě projet. No to bylo jiné kafe, na nohy už netáhlo, pěkně teploučko, paráda. Jen mi stále chybí plexi. Přeci jen jsem už zvyklý na pohodlí z Agilitky, kde mám poměrně dobře vyřešenou ochranu proti nepřízni počasí. Ale to vše bude, patřičné doplňky jsem objednával hned při koupi, teď už jen záleží na rychlosti dodavatele.
Takže pro dnešek myslím, že informací jsem předal dost, kdo jste dočetli ten memoriál až sem, tak smekám klobouk
, no nebojte, já u sepisování strávil mnohem více času než zabralo ho přečíst
, ale snad tyto informace budou někomu prospěšné
. Určitě plánuji zde psát své zkušenosti s provozu, přidávat fotky, i videa. Klidně pište, co vás zajímá, budu rád, pokud se podaří toto vlákno udržet aktivní.
Ještě doplním, že v neděli 30.3.2014 jsem podnikl první výlet na Beverly, ale o tom až v příštím příspěvku, kde se podělím o své dojmy ze zajíždění
Několik foto je zde u článku, kompletní fotogalerii skútru Piaggio Beverly 125ie naleznete na
rajčetiimg_3494.jpg
img_3469.jpg
img_3503.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.